Windows 10 ziet SSD niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 13:57
Beste Tweaker,

Vanwege een nieuwe windows 10 installatie, wordt mijn Samsung 850 SSD niet gezien.
Tijdens de installatie van windows heb ik de schijf gefragmenteerd en als volume aangemaakt.
Windows 10 zelf staat op een 128 gb NVME schijfje.
Ik heb wat gespeurd op internet en kwam de fix tegen om via rechterklik start > schijfbeheer hier de stations opnieuw aan te wijzen met een letter. Nu heb ik per ongeluk een schijf verwijderd ipv letter wijziging.
Nu ziet windows mijn SSD niet meer.
De SSD is opnieuw aangesloten op mobo, maar bij schijfbeheer blijft hij onzichtbaar.
Op internet kan ik niet relevante topics vinden. Dat gaat voornamelijk over het probleem wat ik eerder heb kunnen oplossen - en waardoor ik zelf een nieuw probleem heb gecreëerd :o :P

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 laatste update
Ryzen 5 3600
1080 TI
B450 Tomahawk max

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- https://www.easeus.com/st...howing-up-windows-10.html

Beste antwoord (via Big Daddy op 21-10-2021 09:50)

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Onder schijfbeheer kan je volumes verwijderen maar een drive zelf kan je daar niet verwijderen, hoogstens offline zetten maar dan staat de drive er nog altijd in.

Vermoedelijk heb je dus het volume verwijderd en dan ga je hem inderdaad niet meer zien onder explorer/Windows.

Je zou echter de disk zelf nog altijd moeten zien onder schijfbeheer, niet aan de bovenkant bij volumes maar aan de onderkant. Let ook op dat het kan zijn dat de onderkant moet scrollen afhankelijk van hoe groot het venster staat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Big Daddy schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:54:
...Vanwege een nieuwe windows 10 installatie...
Als het toch al een nieuwe windows installatie is, kun je het beste opnieuw installeren. Dan zal de schijf wel weer herkend worden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:04
Staat de schijf wel in het BIOS?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Onder schijfbeheer kan je volumes verwijderen maar een drive zelf kan je daar niet verwijderen, hoogstens offline zetten maar dan staat de drive er nog altijd in.

Vermoedelijk heb je dus het volume verwijderd en dan ga je hem inderdaad niet meer zien onder explorer/Windows.

Je zou echter de disk zelf nog altijd moeten zien onder schijfbeheer, niet aan de bovenkant bij volumes maar aan de onderkant. Let ook op dat het kan zijn dat de onderkant moet scrollen afhankelijk van hoe groot het venster staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 13:57
Dankjewel sprankel!
Dit is de oplossing :)