Rog Strix 3090 OC thermal pads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Hi all,

Ik heb de genoemde videokaart en wat een beest van een kaart is het zeg!! Maar de temps van het memory zijn wel wat hoog. Als snel schieten ze naar 82 graden. Daarom zit ik erover te denken om zelf de thermal pads te vervangen, want dat kan veel verschil maken.

Natuurlijk heb ik al wat YouTube filmpjes gekeken en ik denk dat ik het wel aandurf. Maar ik dacht, op Tweakers zitten vast mensen die hier evaring mee hebben en die misschien nog tips en tricks weten die mij kunnen helpen om dit goed te doen.

Vragen die ik bijvoorbeeld nog heb, hoe weet ik van te voren welke dikte thermal pads ik nodig heb? En welke zijn goed? En welke thermal paste gebruik ik als ik de koeler er weer op zet?

Verder zijn alle tips welkom :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 21:16
Niet doen joh. En die temps zijn gewoon normaal. Heb een tuf en die wordt tijdens het gamen rond de 68 graden. Wat zijn je temps tijdens het gamen (niet de memory temp).

[ Voor 21% gewijzigd door Swizzler24 op 20-10-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
Waarom zeg jij niet doen? Ik weet dat de temps niet per se een probleem hoeven te zijn, maar ik heb begrepen dat dit wel een verschil tot 10 graden kan maken.

De GPU zelf wordt rond de 70 C tijdens gamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vaak vervalt dan je garantie, en je moet het ook goed doen. Verder kun je lichte Undervolt doen voor een lagere temp. Weet verder geen info van je instellingen, of waar je de temp mee uitleest.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

Als je mem temps vaak over de 100c gaan zou je het kunnen overwegen. Maar 82c is "laag".
Garantie weg. zie bovenstaand. Undervolt is idd een beter idee. brengt de temps omlaag en je levert weinig tot niks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Mediokas schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:47:
Waarom zeg jij niet doen? Ik weet dat de temps niet per se een probleem hoeven te zijn, maar ik heb begrepen dat dit wel een verschil tot 10 graden kan maken.

De GPU zelf wordt rond de 70 C tijdens gamen
Dat zijn echt goede temps. Zolang je mem temps niet telkens boven de 100 graden komen is er niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Garantie die vervalt is natuurlijk wel een goed advies. Dat wist ik niet, neem ik mee in mijn overweging. Ik weet ook dat de temps niet slecht zijn. Ik lees ze uit met hwmonitor. Ik zag dat er best veel mensen zijn die dit wel hebben gedaan en erg tevreden zijn over het resultaat. Ik zal me ook eens verdiepen in de mogelijkheden om te undervolten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

YouTube: RTX 3080 / 3090 Undervolting | 100W Less = Same Performance?

Hij legt het wel prima uit en geeft ook al voorbeelden die je zo toe kan passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TescoRay
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-10-2021
Je garantie vervalt natuurlijk niet, zolang je niet als een lompe boer de schroefjes beschadigt en voor een RMA geval weer de oude pads terugplaatst, of van hetzelfde type als het origineel.
Ik heb twee Strix 3080Ti's gedaan en het verschil was verwaarloosbaar, 3-4*C op zijn best, 74-76c in een open kast.

[ Voor 4% gewijzigd door TescoRay op 21-10-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
TescoRay schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:03:
Je garantie vervalt natuurlijk niet, zolang je niet als een lompe boer de schroefjes beschadigt en voor een RMA geval weer de oude pads terugplaatst, of van hetzelfde type als het origineel.
Ik heb twee Strix 3080Ti's gedaan en het verschil was verwaarloosbaar, 3-4*C op zijn best.
Hoe heb je dat stickertje onbeschadigd kunnen verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 19:39

star-saber

Ryzen

Ik heb zelf ook een strix 3090 OC en totaal niet nagedacht over het aanpassen van de pads.
De temperatuur hier zit ook zo rond de 80c op geheugen.

garantie en gedoe mocht ik iets stuk maken hebben mij tegen gehouden het te vervangen.
Kaart is ook niet echt goedkoop :P

Waarom vervangen als het goed zijn best doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
star-saber schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:07:
Ik heb zelf ook een strix 3090 OC en totaal niet nagedacht over het aanpassen van de pads.
De temperatuur hier zit ook zo rond de 80c op geheugen.

garantie en gedoe mocht ik iets stuk maken hebben mij tegen gehouden het te vervangen.
Kaart is ook niet echt goedkoop :P

Waarom vervangen als het goed zijn best doet.
Je heb gelijk. If it ain't broke, don't try to fix it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 07:59
Zoals velen hierboven al zeggen is de temperatuur die jij aangeeft echt wel netjes.
Heb hier een 3080ti en de temperatuur van het geheugen kwam op stock soms rond halverwege de 90.
Na het undervolten heb ik de fanspeed lager staan en komt mijn geheugen nog maar tot iets boven de 80.

Denk dat je dus met undervolten een mooi resultaat kan halen zonder het vervangen van de pads en dus het (eventueel) verliezen van je garantie.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mediokas
Heb net nog even 2 uurtje outriders zitten spelen op ultra settings. 82 graden op memory, 68 graden gpu. Dus ik denk dat ik dan inderdaad maar niet met de pads aan de slag ga. Misschien eens kijken naar het undervolten.

Bedankt voor alle tips!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
Mediokas schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:54:
Heb net nog even 2 uurtje outriders zitten spelen op ultra settings. 82 graden op memory, 68 graden gpu. Dus ik denk dat ik dan inderdaad maar niet met de pads aan de slag ga. Misschien eens kijken naar het undervolten.

Bedankt voor alle tips!!
Niks om je zorgen over te maken dus🤟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zover ik weet geeft alleen EVGA garantie als je zelf de koeler vervangt, of pads. ROG Strix is Asus.
Heb je toevallig Quiet BIOS aanstaan ?
hierbij draaien je fans minder snel(500 rpm) en is de GPU stiller, maar wel warmer

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Mijn FE wordt 104 graden en het aantal graden wat jij aangeeft is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Hackus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:06:
Zover ik weet geeft alleen EVGA garantie als je zelf de koeler vervangt, of pads. ROG Strix is Asus.
Heb je toevallig Quiet BIOS aanstaan ?
hierbij draaien je fans minder snel(500 rpm) en is de GPU stiller, maar wel warmer
Ik heb de Performance bios aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
turkeyhakan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:31:
Mijn FE wordt 104 graden en het aantal graden wat jij aangeeft is perfect.
Oef dat is ruim 20 warmer. Regelmatig boven de 100 lijkt me problematisch. Kan jij de thermal pads misschien vervangen? Of undervolten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Mediokas schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:46:
[...]

Oef dat is ruim 20 warmer. Regelmatig boven de 100 lijkt me problematisch. Kan jij de thermal pads misschien vervangen? Of undervolten
Geen actie nodig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:05
Hier heb ik ze wel vervangen, maar dat is vanwege het minen van ETH. Puur voor games zou ik er vanaf blijven :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Pagina: 1