B&O Beosound 1

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Ik ben misschien van plan om zo'n draagbaar geval aan te schaffen. Nu weet ik alleen niet zo goed hoe de geluidskwaliteit van dat apparaat is. KAN een draagbaar systeem uberhaupt een goede muziekkwaliteit geven?
Ik moet wel zeggen dat ik verliefd ben geworden op het design.
Als jullie (als mensen die er verstand van hebben) denken dat het wel iets kan zijn, ga ik ff luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Ik ken iemand die B&O verkoopt, je kunt er vanuit gaan, dat een B&O product een uitstekende kwaliteit heeft, de geluidskwaliteit is dan ook zeer goed te noemen. Maar als je vooe diezelfde prijs, echt alleen geluidskwaliteit wilt sterk af te raden. Voor die prijs is er vaak meer te koop.
Maar B&O is wle ontzettend stijlvol, van zeer goede kwlitiet, en de geluidskwaliteit is ook zeer goed te noemen.
Denk niet dat je van deze aankoop spijt zult krijgen tenzij je een echte audiofiel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Ik hou van mooie dingen, en ben geen audiofiel. (in die zin dat ik wel een goede geluidskwaliteit wil, maar geen suuuuuperkwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

Weet je welke draagbare goed is ? De jvc boomblaster. Die is echt gruwelijk, helemaal voor het geld en formaat.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:11
haha, mwoah klein verschilletje in design *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

oh hier moet ik helemaal tegen ingaan, ik heb B&O spullen gehoord, het geluid is helemaal niks, voor veel en veell minder kan je spullen kopen die veel beter geluid hebben. B&O is alleen puur design, geluid staat heel ver op de 2e plaats, nee, hetr is ook alweer niet zo selcht als een sony versterker, maar het geluid is dat geld na lange niet waard.
design design en design

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:20 schreef hetisik het volgende:
oh hier moet ik helemaal tegen ingaan, ik heb B&O spullen gehoord, het geluid is helemaal niks, voor veel en veell minder kan je spullen kopen die veel beter geluid hebben. B&O is alleen puur design, geluid staat heel ver op de 2e plaats, nee, hetr is ook alweer niet zo selcht als een sony versterker, maar het geluid is dat geld na lange niet waard.
design design en design
Dan verklaar ik je doof en/of gek >:) want ik zat ff in zo'n stoel in zo'n winkel en die vier boxen.. :P weggeblazen werd ik..en dan nog eens die mooie tv erbij( ja radio / dvd / tv in een :+ ) Dat is pas mooi en duur ( fl 10.000 :) )

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vindt B&O niet slecht klinken.
Sommige speakers zijn best goed. Al is het alleen iets te rustig. Een Dance CD klinkt er niet op.
Maar voor het geld kan je beter spul krijgen.
Maar ik vind B&O best stoer.
Heb er ook 2. Een 21 jaar oude Beocenter 7000 met afstands bediening. En een 6 jaar oude BeoSystem 4500, die aan de muur hangt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

design design en design
Dit vindt ik dus echt gel#l.
Wel is het waar dat je voor hetzelfde gedl betere geluidskwaliteit kunt hebben. Maar B&O klinkt lang niet verkeerd. En de geluidskwaliteit is beduidend beter (onbeluisterd) dan een JVC ofzo, maar die JVC blaast waarschijnlijk wel meer. Ik hoor btw elke week B&O en vaak ook verschillende types. Nu zijn er een aantal die niet 100% top klinken, door het materiaal etc. Maar ik heb er ook gehoord die werkelijk zeer goed geluid weg zetten. Voor mij zit er namelijk in de kleinere speakers iets te weinig laag, maar het hoog en midden klinkt daar al zeer goed. Wel is het zo, als je minder design heb dan meer geluidskwaliteit voor de zelfde prijs.
Verder wil ik ook even wijzen, op bijvoorbeeld de kwaliteit van een afstandsbediening (die heb ik bij geen ander merk zo goed gezien) En 0ok op de extreme manier waaronder B&O getest wordt, hij moet blijven presteren. Echt een top merk, maar niet voor de audiofiel, die puur geluidskwaliteit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op dinsdag 21 augustus 2001 14:59 schreef DarkSide het volgende:
Ik vindt B&O niet slecht klinken.
Sommige speakers zijn best goed. Al is het alleen iets te rustig. Een Dance CD klinkt er niet op.
Maar voor het geld kan je beter spul krijgen.
Maar ik vind B&O best stoer.
Heb er ook 2. Een 21 jaar oude Beocenter 7000 met afstands bediening. En een 6 jaar oude BeoSystem 4500, die aan de muur hangt.
idd, de lage tonen zijn iets minder heftig, zeker bij de kleinere modellen, zoals die potloodjes, maar het is goed aanwezig, zeker bij de grotere, als je niet graag beukt, en tarnce ofzo draait. Btw, jij hebt de nieuwe B&O sub zeker ngo niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 23:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

B&O stemt zijn speakers af op Klasieke muziek en alles wat daarmee samenhangt, de grote doelgroep zijn immers niet van die dance/trance/house/hardrock freaks :)

* memphis heeft een Beovision LX5500 met ingebouwde BEOSAT en een bijbehorende VX5000 video

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

design design en design
Du hast richt...
Op dinsdag 21 augustus 2001 14:50 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Dan verklaar ik je doof en/of gek >:)
Ik jou }) Heb jij wel is een setup gehoord van merken zoals Yamaha, Denon, Tannoy, Mission, B&W e.d. voor dezelfde prijs ? Als je vind dat je word weggeblazen door die B&O dan overleef je de door mj genoemde merken niet >:)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

als je l#lt over wegblazen heb je gelijk, een simpele set, van bijvoorbeeld denon, marantz of onkyo, icm B&W of quadral ofzo, of tannoy, die spelen ze er kwa algemene muziek er ver uit, maar kwa muziek dat geen pop is, is B&O toch evenwaardig, als je de B&O demo cd luisterd, op de duurdere/grotere B&O speakers dan hoor je het wel, geluid zit goed. Verder hebben die geen design te bieden. Die B&O's hebben gewoon niet al teveel power, je kunt ze op max zetten, maar je wordt echt niet van je stoel afgeblazen, het de bass blijft niet al te hard.

Maar ik kan nog uren doorgaan zo.

Het gaat erom je valt erop of niet, zelf houdt ik meer van een combi van bijvoorbeeld een cyrus, vincent, musical fidelity of rega set, als ik in die prijsklasse moet zoeken, icm als luidsprekers Quadral, B&W of Tannoy.

Dan heb je dus echt top geluid, denk dat kwa mijn smaak B&O daar in dezefde prijsklasse niet aan zou kunnen tippen.

Maar B&O heeft een degelijk product, met een mooi design, je houdt ervan of niet. Het is dus een persoonlijke keuze, en je moet niet luisteren naar mensen die zeggen het klinkt niet, hetn klinkt goed, veel beter als sony ofzo, maar als je van zwaar geluid houdt, of graag een slinger aan de volumeknop geeft kun je toch beter iets anders kopen.

Zal even in mijn B&O boek kijken over welk type je het precies hebt, ken ze namenlijk vrijwel allemaal :D
alleen de namen niet.

Dat ding ken ik dus net niet :( maar je kunt er goed op rekenen, dat er een echt degelijk geluid uit komt, waar wil je het voor gebruiken? is het zo dat je door B&O aangetrokken wordt, en toch graag iets van B&O wilt hebben of kun je deze echt gebruiken? Verder komt er als je B&O kent, waarschijnlijk gewoon een uitstekend geluid uit, beter als je normale stereo thuis, je hebt dus wel mono geluid dat maakt het wat minder. Ik zou zeggen als je het geld eraan wilt geven gewoon kopen.

Ik ben kwa hifi geen B&O aanhanger, klinkt goed, en ziet er goed uit, maar vindt het te duur. En voor het zelfde geld, zou ik bovengenoemde set kopen (da's gewoon vaste set zeg maar.) Ga gewoon eens luisteren, ik heb Btw wel de beolab 2000 gehoord, dat is gewoon een keuken setje, en daar komt ook goed geluid uit.

De prijs is hoog, dus ga luisteren, en als de klank je bevalt koop je hem, de kwaliteit van het prduct is 100% degelijk. (bij B&O testlab, vriezen ze heb namelijk 6x in koken ze hem 25x en walsen ze hem, en hij moet ruistloos verder blijven spelen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

design design en design
Als je de What Hifi? er op naleest maakt sony helemaal niet zulke slechte versterkers hoor...

En nee ik heb zelf geen Sony, maar NAD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Is het niet wat kortzichtig om B&O boxen te luisteren met een B&O test cd??

Ik ben het ermee eens dat het geluid niet slecht is, net als dat het geluid van marantz, denon etc niet slecht is...

Voor een draagbaar systeem kan je die B&O oordoppen (met zo'n beugel om je oor etc) nemen, die klinken voor set oordoppen erg mooi. Maar de dopjes uit een thread van een tijdje terug (weet ff niet emer welke), zou ik zeker in je vergelijking meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Op woensdag 22 augustus 2001 11:26 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Als je de What Hifi? er op naleest maakt sony helemaal niet zulke slechte versterkers hoor...

En nee ik heb zelf geen Sony, maar NAD :)
De definitie van HiFi gezien :?
Dan valt zelfs een transistorradio onder HiFi :)
30-15000 Hz is dus HiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
We hebben thuis al een hoop B & O dingen. (Stereo, TV, Video, DVD) met een zowel grote (beolab penta en opvolger daarvan) als kleinere speakers beolab 8000, beolab 6000) en ik moet zeggen dat het geluid uit die speakers voor mij persoonlijk meer dan voldoende is. Ik ben dus, zoals gezegd, geen audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op woensdag 22 augustus 2001 14:05 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Is het niet wat kortzichtig om B&O boxen te luisteren met een B&O test cd??
euhn vindt van niet, deze cd is natuurlijk wel gemaakt voor demonstratie, maar je hoord wel wat ze kunnen.

Die B&O oordopjes zijn idd erug :9~
kosten geloof ik zo'n 300,- wat ik net te duur vindt voor op een standaard walk of diskman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 16:35 schreef FFF het volgende:

[..]

euhn vindt van niet, deze cd is natuurlijk wel gemaakt voor demonstratie, maar je hoord wel wat ze kunnen.

Die B&O oordopjes zijn idd erug :9~
kosten geloof ik zo'n 300,- wat ik net te duur vindt voor op een standaard walk of diskman.
Ik hoop wel dat deze dopjes lekker zitten, want we hebben twee koptelefoons gehad van B & O (uit mijn hoofd: form 1 & 2) en die zaten voor geen meter. Ze knelden je kop af; ging behoorlijk zeer doen naar een half uurtje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 22 augustus 2001 16:35 schreef FFF het volgende:

[..]

Ja, maar ze pleuren de muziek erop ie mooi klinkt op die speakers. Als je dan thuis komt, en je luistert je eigen muziek kan je erachter komen dattie op bepaalde gebieden toch wel zwak is...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 06-06 22:06

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Dimension W x H x D / Weight:
51 x 34 x 16 cm / 6.5 kg
12 5/8" x 14 1/8" x 6 3/8" / 15.4 lbs

Cabinet finish: Aluminium
silver, black, green, russet, light blue

Power consumption: Typical 15 watts/standby 0,5 watts

Tuner: Built-in
Pretuned radio programmes: 60
Radio ranges: FM
Compact disc: Built-in
Disc sizes: 12 cm/5", 8 cm/3"
Frequency range: 20 - 20,000 Hz, 1 1 dB
Signal-to-noise-ratio: Typical 100 dB, A weighted
D/A converting: Bitstream
Features: Editing

Power amplifier: Built-in

Loudspeaker system: Built-in
Sound pressure level: 91 dB
System frequency range: 55 - 20,000 Hz

Connections:
AUX
FM aerial, 75 ohm

Remote control: Beo4

dit zijn de spec's

ziet er leuk uit :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op woensdag 22 augustus 2001 18:46 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar ze pleuren de muziek erop ie mooi klinkt op die speakers. Als je dan thuis komt, en je luistert je eigen muziek kan je erachter komen dattie op bepaalde gebieden toch wel zwak is...
euhm ik zou iig wel horen wat die speakers kunnen, en in kunnen schatten hoe dit thuis klinkt maar toch.
verder zijn de cd's vaak minder goed opgenomen als die, dat blijf je houden, maar ik vindt dat juist ideaal zo'n cd, laat zo'n beetje alles horen, wat de speakers kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 22 augustus 2001 23:28 schreef FFF het volgende:

[..]

euhm ik zou iig wel horen wat die speakers kunnen, en in kunnen schatten hoe dit thuis klinkt maar toch.
verder zijn de cd's vaak minder goed opgenomen als die, dat blijf je houden, maar ik vindt dat juist ideaal zo'n cd, laat zo'n beetje alles horen, wat de speakers kan.
Ten eerste : dat kun je niet weten zonder je eigen muziek gehoord te hebben en ze thuis te hebben gehad, want thuis is de akoestiek heel anders.

Ten tweede : ik heb het over andere muziek, niet over andere kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• hetisik

hetisik

iedreen zit te praten dat b&o niet mooi is voor trance en wel voor clasiic of its dergelijks, dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op, het gaat erom dat de stereo instalatie zo dichtmogelijk het oorspronkelijke geluid benadert.
btw, sony maakt ook goede spullen, maar dan begin je toch wel met veel hogere bedragen dan andere vergelijkkbare merken hebben

8 )

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
design design en design
En kan meneer zijn totaal niet-onderbouwde mening over het slecht zijn van Sony versterkers even uitleggen ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DarkSide
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

Ik denk dat met de low end versies van sony bedoeld.
Ik vindt de ES serie geen slechte versterkers hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hetisik

hetisik

ja tuurlijk doe ik dat.
Ik zeg het niet helemaal goed, sony versterkers zijn slecht, maarja, ze kosten ook niet veel. Dat is eiegenlijk dus een goeie prijs qualitiet verhouding. maar zodra een sony vertsreker boven de 1000 gulden moet gaan kosten wordt de prijsqualiteit verhouding asl een stuk minder.
Vooral als je echt topqualieteit versterkers van sony wil hebben, vergel;ijkbaar met andere topmerken, dan kom je toch al gauw op de 10000 gulden. Maar voor datzelfde geld kan je voor veel en veel minder net zo goed spul krijgen.
Met philpis heb je dat nog veel erger, die vraag nog veel geld voor zijn naam.
Maar wat sobny wel goed maakt zijn koptelefoons, dat zijn de neusje van de zalm, maarja, ook weer vanaf 2500 gulden. Maar de sonykoptelefoons staan vanaf die prijs en de daarbijbehorende qualitiet redelijk eenzaam boven aan.
maar onder die 2500 gulden, kan je voor minder geld ook weer net zo goed betere spullen krijgen van andere merken.
Met B&O ik heb ze zelf gehoord betaal je echt alleen puur geld voor het design. Ik weet niet wat voor een spullen ze erin stoppen, maar voor 6000 gulden heb je alleen een mooi ontwerpje en lijkt het bijna wel alsof ze er gewoon een standaard huistuin en keuken spullen instoppen met een verleidelijk hoesje. Maar het is ook logisch dat het slecht klinkt, je kan goeie geluids apparatuur nooit zo klein krijgen, dat gaat alleen maar tenkoste van het geluid. ten 2e die boxjes. je krijgt dan van die vette platte boxjes. het probleem van kleine boxjes is dat ze helemaal geen laag kunnen weergeven en heel moeilijk zijn om dinamisch te laten klinken> daar komt ook gewoon nog eens een keertje bij, ik kan er niks aan doen, maar, je kan er net zo goed boze boxjes opzetten. Het is moeilijk om goeie kwaliteit luidsprekertjes te krijgen die klein genoeg zijn om in die dunne boxjes te laten passen. Dus dat is ook weer een bezuiniging op het geluid, maar zolas je zelfmerkt, ze hebben een schijnnaam dus kunnen ze overdreven veel vragen.

8 )

Op woensdag 22 augustus 2001 14:22 schreef Sinclair het volgende:

[..]

De definitie van HiFi gezien :?
Dan valt zelfs een transistorradio onder HiFi :)
30-15000 Hz is dus HiFi
'What Hifi' is een tijdschrift, dus wat jij probeert te zeggen is mij niet helemaal duidelijk.

• hetisik

hetisik

en mijn buizen versterker dan? 0-80Khrtz, ik bedoel dus met kantelpunten van minder dan 3 db

8 )

• memphis

memphis

Op donderdag 23 augustus 2001 15:58 schreef yhtomit het volgende:

[..]

'What Hifi' is een tijdschrift, dus wat jij probeert te zeggen is mij niet helemaal duidelijk.
De definitie van HiFi is ergens in het verre verleden vastgelegd en nooit bijgespijkerd. Als iets van 30 Hz tot 15kHz kan weergeven mag je het HiFi qualiteit noemen :)

Heeft niets met een blad te maken....

Op donderdag 23 augustus 2001 17:28 schreef Sinclair het volgende:

[..]

De definitie van HiFi is ergens in het verre verleden vastgelegd en nooit bijgespijkerd. Als iets van 30 Hz tot 15kHz kan weergeven mag je het HiFi qualiteit noemen :)

Heeft niets met een blad te maken....
Maar mijn reply had WEL met een blad te maken, dus waarom quote je mij om vervolgens over de hifi standaard te gaan zeveren?

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar hij bedoelt dat Sony onder hifi valt, hoe dan ook ondanks dat het slecht of goed is, dat maakt niks uit.

Ecodan warmtepomp

Op donderdag 23 augustus 2001 21:22 schreef JT het volgende:
Ja, maar hij bedoelt dat Sony onder hifi valt, hoe dan ook ondanks dat het slecht of goed is, dat maakt niks uit.
Dan moet hij mij niet quoten. Ik probeer te vertellen dat volgens de reviews in het tijdschrift 'what hifi' Sony best redelijke versterkers maakt.

Waar zei ik dat Sony wel/niet onder hifi viel en dat het daarom wel/niet goed was???

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:27

Metten

ik hou het graag simpel

Sony maakt gewoon prima versterkers. Sony heeft apparatuur in verschillende prijsklassen en heeft in alle klassen een prima prijs/kwaliteitverhouding. Je krijgt gewoon goed spul voor je geld en het is zeker niet zo dat je bij bijv. Marantz of Denon (toch wel de grootste concurrenten denk ik) beter krijgt voor minder geld.
btw: Sony maakt volgens mij geen koptelefoons van meer dan 2500 piek... Sennheiser wel... Orpheus is meer dan 20.000 balletjes :)

Anoniem: 6071

Het is al eerder gezegd:

Het is vrij eenvoudig om een versterker te maken emt het -3dB punt tussen 0 en 100KHz. Er zijn meerdere factoren, als helderheid, natuurgetrouwheid etc. Maar ik oordeel pas over je amp als ik hem gehoord heb hetisik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

he, sony ik weet de naam niet maar sony heeft een koptelefoon van 10.000gulden en eentje van 5000, de membranen van de luidsprekertjes zijn van een speciaal soort diertjes gemaakt, en hebben er een eiken houte kastje erom heen.
ik wacht nog steeds op de av meeting.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Ik zal even m'n gal spuien over B&O en dit is info van een officiele technieker : Bang en Olufsen is puur Philips materiaal in een ander omhulseltje . Bij het herstellen van m'n nonkel z'n TV van 250.000BEF zat er een Philips TV systeem en een videorecorder van Sharp in . Wie dit merk koopt wordt dik in het zak gezet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

dat wist ik al, maar ik durfde dat niet te vertellen wegens de vele B&O aanbidders hier en dat ik weer eens niet geloofd zou worden..
jaapvr, ik bedoel overigens dat mijn uitgangen op mijn versterker die frequentie bereik hebben, niet alleen die buizen, sterker nog, mijn buizen zijn de bottleneck, die gaan maar tot 80Lhertz terwijl mijn voedeingen tot 150kHertz gaan.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 19:18
Op donderdag 23 augustus 2001 13:57 schreef hetisik het volgende:
ja tuurlijk doe ik dat.
Ik zeg het niet helemaal goed, sony versterkers zijn slecht, maarja, ze kosten ook niet veel. Dat is eiegenlijk dus een goeie prijs qualitiet verhouding. maar zodra een sony vertsreker boven de 1000 gulden moet gaan kosten wordt de prijsqualiteit verhouding asl een stuk minder.
Vooral als je echt topqualieteit versterkers van sony wil hebben, vergel;ijkbaar met andere topmerken, dan kom je toch al gauw op de 10000 gulden. Maar voor datzelfde geld kan je voor veel en veel minder net zo goed spul krijgen.
Met philpis heb je dat nog veel erger, die vraag nog veel geld voor zijn naam.
Nu heb je nog nix gezegd, alleen conclusies getrokken uit het niets, probeer aub nou eens meningen te onderbouwen, iets wat je tot nu toe nog niet erg goed is gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

oh dit is echt erg, de namen sony en philips hoef ik toch niet uit te leggen waarom dat zo slecht zijn??!!Je kan dat zelf toch wel bedenlken??!!
Dat ik dit nog moet gaan uitleggen zeg, ongeloofelijk. Het feit dat die dingen waardeloos klinken zegt al genoeg!! Op sommige sony producten na, die zijn wel goed.
Philpis gebruikt gewoon waardeloose componenten en voedingen en ik weet niet of ze ook chips gebruiken als opamps, hetgeen ook al genoeg zegt, die koperbaantjes zijn zo gruwelijk dus, dat verpest ook gewoon alles, de pcb bordjes zijn zo flexible als de weet ik veel. Apart maakt philips best wel goeie componenten, maar als ze het zelf moeten gaan gebruiken en samen stellen maken ze er een rotzooitje van.De philpis dingen hebben af en toe de neiging om precies naar afloop van de garantie plotseling stuk te gaan. Ik ga dit niet eens uitleggen, dit is gewoon rampzalig...
ga jij maar lekker die troep kopen als jij dat wilt ik hou je niet tegen ritch
btw dit zijn geen meningen, het is een fijt dat philpis en sony veel troep maken.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

ach... ik geloof allen in fEIten... Leer eerst es nederlands :Y)
Je loopt btw duidelijk achter: Philips speelt al tijden nauwelijks meer mee op de HiFi (losse componenten) markt. Alleen CD recorders eigenlijk, ook wel DVD spelers en wat (brakke) AV versterkers.
Marantz is van Philips en vertegenwoordigt het bedrijf dus op dat gebied. Sony verkoopt alles van het goedkoopste micro/minsetje tot de allerduurste ES apparatuur onder de naam Sony. En levert doorgaans goede kwaliteit voor een redelijke prijs in alle marktsegmenten. Een versterkertje van 400 piek van Sony is natuurlijk niet te vergelijken met een Mark Levinson ofzo, maarja daar is het prijsverschil ook naar. Als je kijkt wat er voor dat geld te koop is zijn het prima produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

dat heb ik net allemaal uitgelaagd wat jij mij nu zit te vertellen, leest die paar vorige posts van mij nog eens een keertje goed, en phiips maakt nog heel veel componenten, weerstanden, ictjes, spoelen, condensatoren, elco's, ze maken overigens wel top elco's. LDRtjes, NTCtjes, en ga zo maar verder.
dit is echt erg, lees mijn psosts nog eens een keer!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Je hebt het alleen maar over Philips... en op HiFi gebied kan je Philips en Sony gewoon niet over een kam scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik zit zo eens mee te lezen en denk....tja... Maar goed, ik heb een aantal keren de eerder omschreven B&O systemen mogen beluisteren met daarbij de ook eerder omschreven "platte zuiltjes/boxen/speakers" en ik was zeer zeker niet teleugesteld.

Het waren hele smalle strakke zuilen op een Beo system en dat klonk verrekte goed.

Nou zal mijn definitie wel weer niet goed zijn maar des al niet te min IK vond ze niet heel erg verkeerd klinken.

Verder ben ik het eens dat je met B&O veel "lucht" koopt, strak design en naam zijn eigenlijk de beste en enige verkoopargumenten voor B&O maar om nou te zeggen dat het meuk is gaat mij in ieder geval wat ver.

Over de flipsen en sony's zal ik maar niet beginnen maar ik wil toch kwijt dat mijn 930QS met Infinity reference en Rel Q50 toch wel retegoed klinken. Mischien iets minder in het pure audio maar qua DTS en 5.1... niets mis mee.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

ik zei ook al, sony en philips maken ook goeie producten, maar dat zijn er niet veel.
B&O spullen klinken niet verkeerd, maar zijn het geld wat je er voor betaalt totaal niet waard.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op woensdag 22 augustus 2001 23:39 schreef JT het volgende:

[..]

Ten eerste : dat kun je niet weten zonder je eigen muziek gehoord te hebben en ze thuis te hebben gehad, want thuis is de akoestiek heel anders.

Ten tweede : ik heb het over andere muziek, niet over andere kwaliteit.
kwa akoestiek moet ik je idd gelijk geven, maar ik vindt persoonlijk, dat je toch wel goed kunt horen dat er bijvoorbeeld een stevige bass in zit ofzo, en dat je op zulke manieren kunt bepalen, hoe het trhuis klinkt, verder gaat het m een draagbare radio/cd dus heeft akoestiek er weinig mee te maken, want hij verplaatst zich waarschijnlijk. Maar voor uitsluitend trance te luisteren raad ik je geen B&O aan, en op die demo cd staan verschillende liederen, dus niet alleen orkesten ofzo, het is dus wel wat gevarieerd, om alles te kunnen beluisteren. Behalve trance ofzo, maard at valt buiten hun doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Verder heeft sony normale versterkers, waarvan de meeste modellen, ongeschikt zijn voor audiofielen ofzo, het zijn gewoon goed betaalbare versterkers. Ze zijn nie6t bar slecht voor hun prijs, maar als je in de categorie 1000,- of meer gaat kijken, zou ik ook echt geen sony meer kopen, maar bijvoorbeeld een rega of vincent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

dat bedoel ik, ik geef je kompleet gelijk fff

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

Als je van disign houd en geen audiofiel bent moet je gewoon ff gaan luister om het zelf te beoordelen.

Er worden hiet merken als tannoy en mission naast elkaar gezet als of het een en de zelfde klank is. Niets is minder waar, er zit een wereld van verschil tussen beide merken.

Sony heeft alles van low budget tot es? Wordt de proffesionele afdeling dan helemaal vergeten waar een groot deel van onze cd's mee worden opgenomen?(het orgineel dan voor de meesten hier)

vincent en rega zou ik als audiofiel ook niet kopen. Krell m.l accuphase etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Op vrijdag 24 augustus 2001 02:00 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik zal even m'n gal spuien over B&O en dit is info van een officiele technieker : Bang en Olufsen is puur Philips materiaal in een ander omhulseltje . Bij het herstellen van m'n nonkel z'n TV van 250.000BEF zat er een Philips TV systeem en een videorecorder van Sharp in . Wie dit merk koopt wordt dik in het zak gezet !
Mwah... je hebt gelijk maar toch ook weer niet.
Vroeger maakte B&O veel op basis van Philips materiaal maar wel met eigen specs en vaak extra toevoegingen. Mijn TV (LX5500) is bv. wel geheel een eigen ontwerp maar daartegen is mijn video (VX5000) weer een Panasonic ook weer geheel aangepast naar eigen idee.
Je kan braken over dergelijke ontwerpen maar waar bv. Philips op bezuinigd heeft heeft B&O het dubbel zo goed gemaakt en op lange duur zul je merken dat een TV van B&O nog steeds een mooi beeld geeft waar het bij Philips flets wordt.

Ik heb 7 maanden bij een B&O dealer stage gelopen en ook div. modellen (ook van andere merken) gerepareerd en vind een B&O TV waar voor zijn geld. Mijn LX5500 was 3500 piek (zonder SAT moduul) terwijl een goede Sony of Philips toen rond de 2500-2800 piek zat (12 jaar terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:33 schreef JcaG het volgende:
Als je van disign houd en geen audiofiel bent moet je gewoon ff gaan luister om het zelf te beoordelen.

Er worden hiet merken als tannoy en mission naast elkaar gezet als of het een en de zelfde klank is. Niets is minder waar, er zit een wereld van verschil tussen beide merken.

Sony heeft alles van low budget tot es? Wordt de proffesionele afdeling dan helemaal vergeten waar een groot deel van onze cd's mee worden opgenomen?(het orgineel dan voor de meesten hier)

vincent en rega zou ik als audiofiel ook niet kopen. Krell m.l accuphase etc.
ben het met je eens kwa vincent en rega, niet echt high end is, maar ik vindt het voor die prijs hele mooie versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

verder is tannoy (naar mijn mening) veeeel beter als mission. tannoy geeft echt gedetailleerd weer, maar dat ligt natuurlijk ook veel aan de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 25 augustus 2001 18:07 schreef FFF het volgende:
verder is tannoy (naar mijn mening) veeeel beter als mission. tannoy geeft echt gedetailleerd weer, maar dat ligt natuurlijk ook veel aan de versterker.
Dit is bullshit. Het zijn beide hele mooie speakers. Zelf ga ik ook liever voor Tannoy, maar dat ligt aan het feit dat het karakter dat jij en ik willen, veel meer bij Tannoy dan bij Mission kan worden gevonden.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zaterdag 25 augustus 2001 18:27 schreef JT het volgende:

[..]

Dit is bullshit. Het zijn beide hele mooie speakers. Zelf ga ik ook liever voor Tannoy, maar dat ligt aan het feit dat het karakter dat jij en ik willen, veel meer bij Tannoy dan bij Mission kan worden gevonden.
Ik heb tannoy gewoon gehoord, die echt veel beter klonken als de beste mission daarom mijn mening. Natuurlijk zal mission er ook wel goede modellen bij hebben, maar tannoy klinkt onzettend strak en zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

euh btw dit is idd persoonlijk daarom had ik er bij gezet, (naar mijn mening) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

Voor mij geld dit dus niet en zou voor mission gaan. Opener beter hoog en minder aanwezige bas. Maarja hou dan ook van de klank van electrostaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

ja electrostaat, , zeg dat dan, pfff, die dingen zijn super.
Als je ESL luidsprekers bedoelt

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 23:51
b&o: mooi spul als je het geld ervoor (over) hebt.

geen topkwaliteit geluid, maar zeker niet slecht. mensen kopen het omdat ze design ook heel belangrijk vinden.
Pagina: 1