In mijn aangebouwde schuur van ongeveer 3 bij 3 ben ik aan de slag gegaan om het daar een stuk behagelijker te gaan maken.
Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit zouden aanpakken m.b.t. de opbouw, omdat ik merk dat ik blijf twijfelen.
- De blauwe lijn is de hoogte tot waarde vloer weer moet gaan komen.
- De rode lijn heb ik getekend om aan te geven dat als ik daar nog een beetje zand weghaal (1cm) ik op nog ongeveer 5 cm uitstekende fundering uitkom (huis uit 78' op palen, zelfde fundering als waar ook de rest van het huis op staat zo'n 30 cm breed. De muur die je ziet is een halfsteensmuur.
Uitgangspunten:
Ik wil er graag een wasmachine/droger/werkbankje/gereedschap neerzetten en zo heel nu en dan even kunnen opwarmen.
Plan van aanpak
- 30CM zand eruit scheppen
- Randfolie 2x 20cm straks boven elkaar geplakt tegen de rode bakstenen
- Gewone T200 folie
- 10 of 13 CM EPS
- Paar stoeptegels stukslaan en stukjes neerleggen zodat ik er 15x15 x5mm wapening op kan leggen. Om vervolgens een 2e laag wapening op dezelfde manier te kunnen leggen
- Dan 12-15 CM beton storten
-Elektrische vloerverwarming matten erop (geen cv leidingen in de buurt)
-Tegels/PVC
Tips/tricks/advies ik zou het graag horen.
Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit zouden aanpakken m.b.t. de opbouw, omdat ik merk dat ik blijf twijfelen.
- De blauwe lijn is de hoogte tot waarde vloer weer moet gaan komen.
- De rode lijn heb ik getekend om aan te geven dat als ik daar nog een beetje zand weghaal (1cm) ik op nog ongeveer 5 cm uitstekende fundering uitkom (huis uit 78' op palen, zelfde fundering als waar ook de rest van het huis op staat zo'n 30 cm breed. De muur die je ziet is een halfsteensmuur.
Uitgangspunten:
Ik wil er graag een wasmachine/droger/werkbankje/gereedschap neerzetten en zo heel nu en dan even kunnen opwarmen.
Plan van aanpak
- 30CM zand eruit scheppen
- Randfolie 2x 20cm straks boven elkaar geplakt tegen de rode bakstenen
- Gewone T200 folie
- 10 of 13 CM EPS
- Paar stoeptegels stukslaan en stukjes neerleggen zodat ik er 15x15 x5mm wapening op kan leggen. Om vervolgens een 2e laag wapening op dezelfde manier te kunnen leggen
- Dan 12-15 CM beton storten
-Elektrische vloerverwarming matten erop (geen cv leidingen in de buurt)
-Tegels/PVC
Tips/tricks/advies ik zou het graag horen.
:strip_exif()/f/image/D3Vs1eH4z56sAkcHfJPwtYdl.jpg?f=fotoalbum_large)