Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn vraag
Ik vind het mac adres van mijn A32 niet terug in Network Watcher op mijn PC. Via een omweg ben ik er achter dat de telefoon op de WiFi zit met een ander mac adres. Mijn andere Samsung telefoons hebben dit niet,
Iemand een verklaring hiervoor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..Google heeft geen uitkomst geboden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:54

TommieW

Numa numa.

Dat is gewoon MAC Address randomization.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
Mac Adress randomiation? Als ik dat Google komt het niet overeen met at ik ervaar. Ik bedoel; het mac adres van geen enkel mobiel apparaat op mijn WiFi veranderd. Toch is de A32 de enige waarbij het mac adres van de telefoon niet overeenstemt met het adres wat ik op de laptop zie. Of begrijp ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:54

TommieW

Numa numa.

mariconjo schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:27:
Mac Adress randomiation? Als ik dat Google komt het niet overeen met at ik ervaar. Ik bedoel; het mac adres van geen enkel mobiel apparaat op mijn WiFi veranderd. Toch is de A32 de enige waarbij het mac adres van de telefoon niet overeenstemt met het adres wat ik op de laptop zie. Of begrijp ik iets niet goed?
Dat is het juist wel toch? Één device neemt een ander MAC-adres aan. Afhankelijk van de implementatie, zou het best kunnen dat een device hetzelfde (willekeurige) MAC-adres voor één netwerk gebruikt. Je zou 's het netwerk uit het apparaat kunnen verwijderen en opnieuw inloggen.

Iets anders; waarom maak je je hier zorgen over?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:33
Op de meeste Samsung telefoons kun je per wifi-punt (SSID) aangeven of ze het MAC adres van de telefoon moeten gebruiken of een random MAC adres. Jouw telefoon staat kennelijk zo ingesteld dat ie een random MAC adres gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
TommieW schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Dat is het juist wel toch? Één device neemt een ander MAC-adres aan. Afhankelijk van de implementatie, zou het best kunnen dat een device hetzelfde (willekeurige) MAC-adres voor één netwerk gebruikt. Je zou 's het netwerk uit het apparaat kunnen verwijderen en opnieuw inloggen.

Iets anders; waarom maak je je hier zorgen over?
Niet echt zorgen maar ik was bezig onze buren van ons netwerk te kicken dus moest ik alle mac adressen in kaart brengen. Toen kon ik dus mijn eigen telefoon niet vinden. Inmiddels heb ik hem een vast mac adres gegeven dus opgelost. Thanks for the info!
Pagina: 1