Ingeschoten afspraak standaard kleur aanpassen - Google agen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 15:37
Mijn vraag
Mijn vrouw en ik hebben beide een eigen google account. Als er afspraken zijn die voor beide relevant zijn (weekenddienst, vrienden die langskomen, etc) dan maakt ze een afspraak aan in haar agenda en nodigt mij hier voor uit. Ik ontvang dan een mailtje en klik op accepteren / misschien / afwijzen.

Als ik de afspraak accepteer komt deze in mijn agenda te staan. Hiervoor wordt echter de standaard kleur gebruikt in mijn agenda. Ik zou graag dat de uitnodigingen die ik ontvang van haar een ander kleurtje krijgen. Nu heb ik gezien dat je dit per afspraak kan aanpassen, maar graag zou ik dit hebben zonder iedere afspraak aan te passen.

Heeft iemand enig idee waar ik kan instellen dat uitnodigingen een andere kleur krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google agenda met bijbehorende app op telefoon

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Naar de kleurinstellingen gekeken bij 'mijn agenda'. Hier is echter geen optie voor uitnodigingen
- Diverse google acties erop los gelaten, echter niet relevants gevonden. Enkel dat je de kleur per afspraak kan aanpassen.

Beste antwoord (via Renzzie op 20-10-2021 12:58)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen antwoord op je vraag, maar wij lossen dit op met een derde gezamelijke agenda in Google, welke we in onze beider agenda's toevoegen. Afspraken daarin krijgen automatisch een andere kleur.

(in de praktijk komt het er bij ons op neer dat alles in de gezamelijke agenda staat, zo druk hebben we het buiten elkaar om niet :) )

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 20-10-2021 12:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen antwoord op je vraag, maar wij lossen dit op met een derde gezamelijke agenda in Google, welke we in onze beider agenda's toevoegen. Afspraken daarin krijgen automatisch een andere kleur.

(in de praktijk komt het er bij ons op neer dat alles in de gezamelijke agenda staat, zo druk hebben we het buiten elkaar om niet :) )

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 20-10-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Ik deel mijn Google agenda met mijn vrouw en omgekeerd.

Haar agenda heeft een andere kleur dan de mijne en zo zie ik welke van haar is.

Aangezien we kinderen hebben, weten we ook snel of het voor ons allebei of voor haar of voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
En met ingeschoten afspraak bedoel je dat je die niet na hebt kunnen komen? Als in 'dat is erbij ingeschoten'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik werk ook zoals @pagani, het voordeel is dat ik deze zowel in mijn privé als werk agenda kan toevoegen wat het overzicht helemaal compleet maakt.

Als je onderscheid wilt maken tussen gezamenlijk of met/zonder kind x kan je daar ook meerdere gezamelijke agenda's voor maken of bij het aanmaken van de afspraak in de gedeelde agenda daar een kleur voor afspreken. Voor belangrijke dingen kan je er alsnog voor kiezen om de ander 'uit te nodigen'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:08

DarkSide

theres no place like ::1

Je accepteert nu een uitnodiging in je eigen agenda. Dat betekend ook de eigen kleur.
Beter is idd een gezamenlijke agenda te nemen. En die een aparte kleur te geven.

En daar dan in werken.

Zo doe ik het ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Bedankt voor input allen. Dan gaan we het voortaan doen met een gedeelde agenda! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gedeelde agenda is inderdaad het makkelijkste. Alternatief is de uitnodiging niet accepteren, maar voorlopig accepteren. Dan heeft het in ieder geval een iets andere look, afhankelijk van de gebruikte client.

Terzijde, ze moet wel oppassen dan geen persoonsgegevens of andere vertrouwelijke info in de eigen (werk-)afspraken te zetten. Met een afspraak als "weekenddienst, slikadvies mw. Jansen" of bijv. hele mailwisselingen in de agenda-afspraak schendt ze vast een geheimhoudingsverklaring.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2021 13:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
F_J_K schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:06:
Gedeelde agenda is inderdaad het makkelijkste.

Terzijde, ze moet wel oppassen dan geen persoonsgegevens of andere vertrouwelijke info in de eigen (werk-)afspraken te zetten. Met een afspraak als "weekenddienst, slikadvies mw. Jansen" of bijv. hele mailwisselingen in de agenda-afspraak schendt ze vast een geheimhoudingsverklaring.
Het is puur ter info zodat ik weet dat ze er niet is op die dag. Ze heeft haar eigen agenda op werk waar dat soort info in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

F_J_K schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:06:
..ze moet wel oppassen dan geen persoonsgegevens of andere vertrouwelijke info in de eigen (werk-)afspraken te zetten...
Je kan zowel per agenda als per afspraak aangeven wat wel en niet te zien is. Zo heb ik mijn werk agenda gedeeld met alleen maar toegang op wanneer wel/niet beschikbaar. Mocht er een afspraak zijn waar het wél handig is dat ze wel wat meer details weet (bijv. een zakenreis, vlucht hotel info etc) dan kan ik per afspraak deze alsnog aangeven dat deze zichtbaar is voor mensen waarmee de agenda gedeeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DukeBox schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Je kan zowel per agenda als per afspraak aangeven wat wel en niet te zien is. Zo heb ik mijn werk agenda gedeeld met alleen maar toegang op wanneer wel/niet beschikbaar. Mocht er een afspraak zijn waar het wél handig is dat ze wel wat meer details weet (bijv. een zakenreis, vlucht hotel info etc) dan kan ik per afspraak deze alsnog aangeven dat deze zichtbaar is voor mensen waarmee de agenda gedeeld is.
Yup, maar dat gaat niet op voor uitnodigingmails: daar staat alles in. Vandaar dat ik het voor de zekerheid wilde hebben gezegd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

F_J_K schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:19:
Yup, maar dat gaat niet op voor uitnodigingmails: daar staat alles in.
Als work-around om het te beperken kan je met een group werken, de inhoud van de invitation zelf krijg je dan niet te zien maar wel een calendar request met tijd en onderwerp.
Dit heeft wel als nadeel dat bijv. meeting locatie en een video meeting id ook niet meekomt.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 20-10-2021 13:37 ]

Pagina: 1