Muismat feller maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEVAAP
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-04-2022
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een rgb muismat gekregen. Hij is van Alpha X en het is een xxl. Hij is best wel goedkoop, dus de ledjes zijn niet heel fel. Dus ik wil ze feller maken, kan dat? Ik heb btw geen zin om een nieuwe te kopen.

Groeties,
Levi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Is dat zoiets als deze: https://www.bol.com/nl/nl...ti-slip/9300000020617788/

Korte antwoord: nee

Langer antwoord: Misschien maar dat zal de levensduur van de leds niet positief beïnvloeden of op andere wijze niet zonder risico's zijn dus kun je beter niet doen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nah niet haalbaar, ledjes zijn stroomgestuurd en hebben een vrij lage maximale stroom. Chinese electronica zit vaak redelijk op de max, als je daar meer stroom gaat laten lopen worden ze erg niet fel (maw ze stoppen er dan mee, brandt er 1 door dan gaat er vaak een hele in serie geschakelde groep uit).

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt er natuurlijk nieuwe LEDs inzetten, met evt een andere voeding die genoeg stroom kan leveren. Ik betwijfel alleen of dat echt te doen is met een muismat. Maar zoals hierboven ook al aangegeven, meer ga je niet krijgen uit de bestaande LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEVAAP
-

[ Voor 101% gewijzigd door LEVAAP op 20-10-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEVAAP
Ik begrijp dus dat het niet kan, maar ik heb een test gedaan met de app Ampere en toen kwam ik erachter dat de output van het usb gaatje niet de gebruikelijke 5v is maar 4,29v is. Zou ik dat op een of andere manier hoger kunnen krijgen? Het boeit me niet als het meer stroom kost, als de lichtjes misschien daardoor feller kunnen worden, vind ik het prima.
Ik had nog een vraag: ik gebruik dus hiervoor een laptop. Daar heb ik op aangesloten een usb hub en daar heb ik mijn rgb toetsenbord en dus de muismat op aangesloten. Misschien ligt het daar aan? Is de output van het micro-usb gaatje ook 5v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07
LEVAAP schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:20:
Ik begrijp dus dat het niet kan, maar ik heb een test gedaan met de app Ampere en toen kwam ik erachter dat de output van het usb gaatje niet de gebruikelijke 5v is maar 4,29v is. Zou ik dat op een of andere manier hoger kunnen krijgen? Het boeit me niet als het meer stroom kost, als de lichtjes misschien daardoor feller kunnen worden, vind ik het prima.
Ik had nog een vraag: ik gebruik dus hiervoor een laptop. Daar heb ik op aangesloten een usb hub en daar heb ik mijn rgb toetsenbord en dus de muismat op aangesloten. Misschien ligt het daar aan? Is de output van het micro-usb gaatje ook 5v?
Of het daar aan ligt, kan je eenvoudig uitproberen door de muismat rechtstreeks op de laptop aan te sluiten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10

dragonhaertt

@_'.'

Met de app ampère kan je niet de output van je USB bus meten.

Met software kan je niet de spanning van de USB verhogen.

Met een hogere spanning kan je misschien niet je ledjes feller laten schijnen, wel kan je al je USB apparaten stuk maken.

Met twee topics kan je niet betere antwoorden op je vraag krijgen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Pagina: 1