Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DERKSEJ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10-2021
Mijn vraag
Goedemorgen,

Ik heb twee tabbladen met klantnamen. Het ene tabblad met afgesloten contracten en het andere tabblad met leads vanuit de website. Nu wil ik vergelijken of namen uit de leads van de website voorkomen in de afgesloten contracten.

In het tabblad "leads" staan in kolom E de achternamen van de leads (zonder voorletters) en in tab "contracten" staan in kolom E de namen van de klanten inclusief voorletters.

Nu wil ik in kolom A in het tabblad "leads" een formule gebruiken om te kijken of de achternaam van de lead in kolom E ergens terugkomt in de contracten (kolom E van tab "contracten").

Is dit mogelijk?

Groet,

Jordie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-04 14:07
Dat is wel mogelijk. Het helpt wel als je aangeeft op welk deel van de formule je er niet uit komt.

Bij de onderstaande link kun je een voorbeeld vinden (de laatste moet je volgens mij hebben)
https://support.microsoft...15-4a7a-9544-57a5f0dcd551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DERKSEJ
Dag Timmeaho,

Ik weet niet welke formule ik moet gebruiken. Daar begint het mee helaas.

Ik moet kijken of de achternaam terugkomt in de kolom op het andere tabblad en daar staat dan ook nog eens de volledige naam.

Ik moet dus een gedeelte van de tekst zoeken.

Handmatig is dit niet te zoeken omdat het om meer dan 500 rijen gaat die ik moet terugzoeken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:47

g0tanks

Moderator CSA
Laten we beginnen met stap 1: het isoleren van de achternaam zodat je die kunt vergelijken. Als je googelt op 'excel splitsen voornaam achternaam' zul je een aantal voorbeelden vinden met nuttige formules.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DERKSEJ
De namen zijn gesplitst! Bedankt voor de tip.