Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

domoticapranks

Pagina: 1
Acties:

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 18:46
Welke grappen heb je uitgehaald met je automatisering?
Iemand erin luizen, iets onverwachts laten gebeuren, voor schut zetten,...

Dat programmeren en op afstand doen is natuurlijk niet alleen nuttig en milieudinges, maar ook gewoon leuk.
Tenslotte is alle humor uiteindelijk leedvermaak.

Ik trap af:
Ben een rookie, maar begonnen van alles op een homey te zetten en heb veel LED verlichting.

Vriendin komt thuis: ik heb "beweging" van de eufy deurbel de folie laten activeren. Op mn voordeurruiten zit een soort LCD : spanningsloos is het mat, met 70 VAC er op is het transparant. Ook de gangverlichting ging aan. Ze dacht dat ik haar verwelkomde, maar ik was helemaal niet thuis 😎

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zo, lachen man.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
Goh, niet echt pranks, maar wel in het genre "alleen maar ludiek, geen meerwaarde":
- Audiosysteem dat via MQTT messages sound effects kan afspelen.
- Datzelfde audiosysteem dat ook via MQTT text to speech kan doen, zowel custom messages als commits van een bepaalde git repository.
- Semi nuttig: bij het verlaten van het gebouw motion sensors activeren, maar ook een sound effect afspelen op het eerder genoemde audio systeem. Dit is vooral interessant om te weten of het audiosysteem uit staat.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:01
Vooral mee doorgaan, zodat ze er niet meer op reageert. Ook niet als het CO alarm afgaat.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 18:46
Halloween;

YouTube: halloween prank 2021

m'n eufy deurbel triggert de flow;
start de stroboscopen
start de geluidsprint (heel oud velleman kitje die 15 seconden kon opnemen en starten met een contact. contact gemaakt door een relais aan een slimme stekker)
na 10 seconden de folie van de voordeur transparant laten schakelen
na 10 seconden de schijnwerpern in de gang aanschakelen
na 20 seconden alles weer uit.

daarbij gezegd; het geluidsprintje was aangesloten op een mackie SRM350; een 200 Watt powered speaker, dus wat je in het fimpje hoort was luid.