34 inch 144hz geschikt voor PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knalli3
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-02-2025
Hi guys,

Onlangs heb ik een nieuwe PC gekocht, het betreft de medion X10 MD35169. Heeft een I7-10700 processor, geforce 3070 en 16gb ram.

Ik ben nog opzoek naar een passende monitor om nieuwe games (bv red dead redemption 2 / cyberpunk) op redelijk hoge instellingen te kunnen spelen. Absolute eis aan het scherm hierbij is 144hz en tenminste 1440p (QHD)

Ik zat te denken aan een 34 inch scherm (widescreen), maar vroeg me af of de PC dat wel trekt en ik niet beter kan gaan voor een 27 inch? Kunnen jullie me hier over adviseren _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ?

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je doet meestal langer met een monitor dus ik zou gewoon voor 34 inch gaan en dan direct ook een goede.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
ik heb er een te koop :D.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik zou zoeken op ultrawide benchmarks voor je videokaart, dan zie je vanzelf of het speelbaar is. Bijvoorbeeld: https://www.pcworld.com/a...ultrawide-benchmarks.html

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-01 20:55
Ik verwacht geen issues met die hardware en een 34" ultrawide @ 144hz en 1440p..

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:51
De twee spellen in je TS zijn toevallig wel zowat de meeste hardware intensieve spellen die er zijn momenteel, wat zijn jou eisen precies qua instellingen en FPS:
- Wil je perse de allerhoogste instellingen gebruiken of ben je ook tevreden met de High present incl. eventueel DLSS?
- Vind je rond de 60fps prima of wil je graag framerates van rond de 100 of hoger?

Op basis van persoonlijke ervaring met een 3060Ti + 3440x1440 resolutie gaat het prima werken mits je bereid bent tot kleine concessie zoals niet alles op maximaal en kunnen leven met ~60fps, maar ik speel zelf vrijwel geen shooters of games waarbij een zo hoog mogelijke FPS belangrijk is; zolang het ten alle tijden boven de ondergrens van freesync zit (in mijn geval 48Hz) vind ik het meer dan speelbaar. En jouw 3070 is nog zo'n ~10-15% sneller.

Wil je echt structureel richting of over de 100fps op de hoogste instellingen dan ga je dat niet gaan redden met die kaart op deze resolutie. Maar het verschil tussen hoge instellingen en maximale instellingen is in moderne games eigenlijk vrijwel niet te zien tenzij je er op gaat letten

• knalli3
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-02-2025
Thnx voor jullie inzichten so far.

Heb wat benchmarks gekeken en ook wat youtube reviews. Blijft lastig om echt te beslissen. Meeste benchmarks zijn al van even geleden omdat de 3070 nu ook al een tijdje uit is. Uit de youtube reviews is niet altijd even duidelijk of het144hz is.

Voor wat betreft mijn wensen. Qua shooters doe ik graag concessies aan de kwaliteit maar is het halen van de 144hz wel een vereiste. Overige games is dit weer vice versa, maar hoeft het inderdaad niet op z'n allerhoogst, moet natuurlijk ook een beetje realistisch blijven.

Ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen en ervaren, en als het niet bevalt voor een ander scherm gaan. Uiteraard zijn jullie inzichten nog van harte welkom.

Ik vroeg me tot slot nog even af of als alternatief voor een 34 inch 144hz (3440x1440) de performance significant beter word als ik voor een 27 inch 144hz ga (2560x1440). Hoewel het beide gaat om QHD schermen is de resolutie van de 27 inch natuurlijk wel iets lager
Pagina: 1