M.2. SSD PCIe adapter card SSH wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Mijn vraag
Afgelopen week een nieuwe M.2. SSD (1tb) in mijn moederbord geklikt en de oude van 500GB wou ik puur voor opslag met een PCIe adapter van Akasa gebruiken. Nu branden de lampjes van zowel de adapter als de SSD wel, maar krijg hem nergens zichtbaar. Niet in de BIOS en ook niet in Windows of de Crucial software.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Z370 gaming plus, Windows 11, Akasa M.2. SSD to PCIe adapter, Crucial MX500 M.2. SSD.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gekeken of de SSD het überhaupt doet door hem in het daarvoor bedoelde slot te stoppen, drivers gezocht (niet gevonden) en in de bios lopen klooien.

Beste antwoord (via bartus1989 op 20-10-2021 19:40)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Akasa heeft een aantal adapters en die volgen (net als zo'n beetje alle andere merken overigens) hetzelfde stramien:

- Een NVME SSD kan gebruikt worden zonder andere dingen te hoeven doen. Die steek je in de adapter en die werkt.
- Een SATA M.2 SSD kan alleen gebruikt worden als er een SATA kabel van de adapter naar een SATA aansluiting op het moederbord aangesloten wordt

Heb je geen SATA poort op de AKASA adapter dan is die adapter zowieso niet geschikt.

Ofwel: Heb je een SATA kabel aangesloten?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

iambig

* z.o.z *

Is die Akasa adapter geschikt voor Sata SSD's of alleen voor NVMe?
Volgens mij is die MX500 een SATA SSD toch?

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Akasa heeft een aantal adapters en die volgen (net als zo'n beetje alle andere merken overigens) hetzelfde stramien:

- Een NVME SSD kan gebruikt worden zonder andere dingen te hoeven doen. Die steek je in de adapter en die werkt.
- Een SATA M.2 SSD kan alleen gebruikt worden als er een SATA kabel van de adapter naar een SATA aansluiting op het moederbord aangesloten wordt

Heb je geen SATA poort op de AKASA adapter dan is die adapter zowieso niet geschikt.

Ofwel: Heb je een SATA kabel aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Bedankt! Dit gaf de oplossing.
De oude M.2. in het moederbord en de NVME M.2. in de adapter. Werkt ook prima als hoofdschijf :)