Media speler - advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een oude media speler (AC Ryan Playon!HD). Het ding is oud, krijgt kuren en speelt ook H265 niet af.
Het merk bestaat al lang niet meer. Ik zoek dus een nieuwe, goede mediaspeler. Het moet alle gangbare formaten afspelen vanaf een externe USB schijf, inclusief BluRay van HDD, HEVC, H265. Er hoeft geen schijf in te zitten. Budget is -zeg- tot zo'n 250 euro. Op Coolblue zit Apple TV staan en Nvidia. Ik weet het niet... Misschien hebben ze geen USB aansluiting? Ook bij Alternate zie ik Apple TV.

Ik meen dat er ook merken zijn als Dune en Eminent. De setup moet simpel zijn. Ik had ergens gelezen dat bij de Eminent wel het e.e.a. komt kijken, voordat je 'm goed en wel aan de praat hebt? Iets met Kodi, weet ik veel.

Bij de ACRyan was het aansluiten, USB drive eraan hangen, aanzetten en eigenlijk was je daarmee klaar.

Maar misschien is de tijd van mediaspelers over? Op Bol.com zie ik Dune (Dune HD Duo 4K), maar 600 euro vind ik teveel.

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@tww62 Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Met je budget is een Nvidia Shield TV Pro prima mogelijk. Al jaren een van de beste mediaspelers op de markt. En die heeft ook gewoon usb aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Super - heel hartelijk dank !

Eventjes gekeken: de reviews hier zijn lovend, dat gaat 'm dan waarschijnlijk worden.
Ik heb nog een -echt- oude Pioneer plasma, maar die is aan vervanging toe.
De TV die ik op het oog heeft weliswaar USB aansluitingen, maar ondersteunt hoogstens exFAT, dus daar moet een media speler tussen voor grotere schijven en NTFS.

Dank nogmaals!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
tww62 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:14:
Super - heel hartelijk dank !

Eventjes gekeken: de reviews hier zijn lovend, dat gaat 'm dan waarschijnlijk worden.
Ik heb nog een -echt- oude Pioneer plasma, maar die is aan vervanging toe.
De TV die ik op het oog heeft weliswaar USB aansluitingen, maar ondersteunt hoogstens exFAT, dus daar moet een media speler tussen voor grotere schijven en NTFS.

Dank nogmaals!
Waarom wil je de mediaspeler via usb aan op je tv aansluiten (of lees ik het verkeerd). Je sluit de mediaspeler via HDMI op je tv aan. Je kunt een ssd in de Shield pro inbouwen voor extra ruimte mocht je rechtstreeks via de shield af willen spelen. Streamen vanaf een PC of NAS via de shield doe je via het netwerk. De app Plex werkt hier goed voor en kun je installeren op de Shield.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Sorry voor de verwarring. Waarschijnlijk ongelukkig uitgedrukt van mijn kant.

Nee, het is zo dat de media speler aan de TV gekoppeld wordt en aan de media speler een USB HDD (een WD MyBook) hangt.

De mediaspeler zit daar als het ware 'tussen', tussen TV en USB HDD, doorgeefluik zeg maar.

Het is zo dat men weliswaar een USB schijf direct aan de TV kan hangen (althans, aan de TV die ik op het oog heb), maar de grootte is beperkt en moet FAT32 of exFAT zijn.
Op de WD MyBook (NTFS) staan bestanden die groter zijn dan 4GB (lees: ik moet dus NTFS gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:06
Op een TV moet je geen USB schijf willen hangen. Dat werkt bijna nooit. Het aantal bestandsformaten wat wordt ondersteund is veel te laag. Gewoon een mediaplayer aansluiten op de TV en dan de mediaplayer voorzien van usb schijf / netwerk schijf etc.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Royeboi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:42:
Gewoon een mediaplayer aansluiten op de TV en dan de mediaplayer voorzien van usb schijf / netwerk schijf etc.
Dat was inderdaad ook mijn idee, die oude mediaspeler (even gekeken, meer dan 10 jaar oud nu) vervangen door een nieuwe. Maar 'Gewoon een mediaplayer aansluiten' is met al die kabelzooi iets waar ik altijd tegenop zie ;)
Had mijn vrouw voorgesteld om op de laptop TV te kijken en een portable radio te kopen, klaar.
Die vlieger ging niet op.

Zucht ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7I1O1Ahpr3a5thqSa9yYyR80yU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l5Sqcqh0TjjIYAHD6Sz8h8xv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Royeboi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:42:
Op een TV moet je geen USB schijf willen hangen. Dat werkt bijna nooit. Het aantal bestandsformaten wat wordt ondersteund is veel te laag. Gewoon een mediaplayer aansluiten op de TV en dan de mediaplayer voorzien van usb schijf / netwerk schijf etc.
Ik zelf heb een tv van 12 jaar oud die alleen plaatjes kan zien. (en dus maar een nuc aangehangen heb)
Maar ik heb was aangenaam verrast door de nieuwe LG van mijn ouders.
Ik had een USB (ntfs) hd met allerlei video bestanden mee, (xvid, x264,h265) en die pakte hij allemaal prima.
En er was een plex app beschikbaar (niet verder getest, aangezien ik geen plex server bij had :P)

Als je toch een op heel korte termijn een nieuwe tv gaat kopen, zou ik eerst even testen hoe hij omgaat met dit soort dingen. Mogelijk voldoet het al, scheelt toch weer bijna 200E (en wat kabeltjes ;P)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:06
Dat is inderdaad wel een goeie tip, ik heb geen recente smart tv (heb een beamer) dus heb daar geen recente ervaring mee. Het loont in dat geval dan wel degelijk om eerst inderdaad even te checken wat de TV zelf aan kan zonder mediaplayer. Ik heb zelf een Fire stick met Kodi er op, kan alles ermee afspelen zonder veel gedoe vind dat heerlijk werken. En alle Apps zijn te downloaden die in de Android store staan. En voor de overige (HD/ DTS-HD) mkv's heb ik nog een HDMI aansluiting naar een PC.

Kabelzootjes herken ik wel, hoort er helaas bij met veel apparatuur daar ontkom je niet aan. Voor mijn PC's heb ik laatst wel een paar kabel klittenbandjes gehaald, dat helpt wel iets om een klein beetje overzicht te houden ook en tegen stof. :)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
tww62 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:50:
[...]
Dat was inderdaad ook mijn idee, die oude mediaspeler (even gekeken, meer dan 10 jaar oud nu) vervangen door een nieuwe. Maar 'Gewoon een mediaplayer aansluiten' is met al die kabelzooi iets waar ik altijd tegenop zie ;)
Het is 1 kabel van mediaspeler naar tv (HDMI) en van mediaspeler naar het stopcontact. Dat is nog wel te doen toch? :)

Mijn LG OLED C7 (al weer 4 jaar oud) vreet ook best veel bestandsformaten. Op een USB stick (NTFS) heb ik wat 4K Dolby Vision materiaal met zeer hoge bitrate staan. Altijd leuk materiaal om eens te showen. Speelt ie vlekkeloos af.

Toch heb ik er een nvidia Shield naast. Die is veel veelzijdiger en de interface werkt sneller dan het smart gedeelte van een tv. Ook meteen alle streaming apps (netflix, prime, apple tv+, disney+, plex en kodi) op één device. KPN en Ziggo hebben daar ook een tv app voor, scheelt weer een apparaatje. Er zijn goedkopere alternatieven dan een nvidia shield, maar ik ben zeer te spreken over de shield. Ik heb de 2017 variant die nog steeds ondersteuning krijg van nvidia en nog steeds net zo snel is als 4 jaar geleden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
De TV die ik op het oog heb is een Panasonic OLED TV TX-55JZW2004 opvolger van de HZW2004.
HZW: https://tweakers.net/revi...dere-oleds-conclusie.html

Voorlopig zit ik nu net met een ánder probleem. Bij het verrijden van het TV meubel - om even te kijken hoe het zit met de HDMI kabel en dinge - zakte het meubel door het rechter voorwiel - kras en plastic spul op het parket. Hij is fijn. Stilte hiero, want ik heb de lelijke woorden maar ingeslikt. Paar extra Prozac's genomen.

Nieuwe wieltje (of beter misschien allemaal?) is 1 ding, het eronder krijgen .. that's different cook.
Mailtje naar de fabrikant (hier in Nederland), kijken wat zij adviseren.

Heb ik weer...
Pagina: 1