Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:10

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Mijn systeem crasht zodra ik deze “wakker” maak als het scherm na 20 min uitgaat. Hardeschijven gaan ook na 20 min uit.

Wanneer ik na een half uurtje de muis beweeg gaat het scherm aan, en de schijven hoor ik spinnen. De muis bevriest een paar seconden en dan verschijnt de beruchte fout; Nvlddmkm display driver stopped responding
Games werken prima, Heaven en 3DMark.

Ik heb al een clean install gedaan, verschillende Nvidia drivers, Freesync uitschakelen op monitor, memtest86 voor 20+ uur geen fouten

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

MSI B360M Bazooka
Intel Core i7 8700
2x 8GB Samsung 2400mhz
MSI Geforce RTX 2060 Ventus OC
SanDisk 256GB NVME
2X 2TB Seagate Barracuda 7200rpm
MSI MAG271CQR 144hz
Windows 10 Home 21H1

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Slaapstand uitschakelen?

Beetje simpel, maar gebruik je het echt?
Bij mij onthoud Chrome de tabbladen en verder heb ik sowieso niets zomaar "open staan". Computer is opgestart in enkele seconden.

m.a.w. je weet wat het probleem veroorzaakt, wil je het oplossen door het probleem niet meer te triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Daar zat ik ook aan te denken, maar je mag toch verwachten dat zoiets simpels gewoon goed hoort te werken.

Daarbij is iedere besparing iets ;)

Voor mij persoonlijk dus wel van belang :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke voeding heb je? Die mist in je lijstje en is wel erg belangrijk in dit geval. Mogelijk een wat ouder model die niet goed omgaat met de C6/C7 states waardoor je PC niet goed uit de slaapstand komt.

Had je PC dit altijd al of pas sindskort?

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 19-10-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
PSU is een Seasonic Focus Plus 550 Gold
Nu ongeveer twee jaar oud.

Probleem heb ik nu ongeveer een half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Ik weet niet tot welke versie/datum drivers nog te krijgen zijn. Maar als je aangeeft +/- halfjaar, pak eens alle drivers van je systeem van voor/rond die tijd en zet die er op. Daarna gamen/testen en zien of het stabiel draait. Vervolgens driver voor driver updaten tot het probleem weer voorkomt.

Het zal ongetwijfeld komen door de Nvidia driver, maar mogelijk in combinatie met een andere driver (moederbord drivers, specifiek de chipset waarschijnlijk). edit: BIOS firmware ook niet vergeten!
Resultaat zou je kunnen aanschrijven aan Nvidia en/of de fabrikant van het andere onderdeel. Maar dat zal waarschijnlijk neerkomen op wijzen naar elkaar of zelfs een derde speler, MS Windows probleem. (Als ze er überhaupt tijd aan gaan besteden).

Vandaar m'n eerste opmerking, ik weet niet hoeveel tijd je er in wilt steken en welke oplossing je eruit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Nog even verder getest, het gebeurt dus als de hardeschijven worden uitgeschakeld door Windows en weer opspinnen. Tijd terug wel een defecte HD vervangen voor een nieuwe, zal die eens loskoppelen en kijken wat er dan gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:32

Zorian

What the fox?

Nvlddmkm heeft niks met je harde schijven te maken en is een onderdeel van de Nvidia driver. Dat je schijven opspinnen is logisch, je zet er weer stroom op immers. Zoals men al aangaf, doe een BIOS update. Dat wil nog wel eens helpen.
Pagina: 1