Ik kan niet echt laptop moederborden vinden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdie01
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben voor verschillende laptops al vaker opzoek geweest naar nieuwe moederborden, maar kan deze eigenlijk nooit echt vinden. Wat betreft desktops is er een grote markt voor met verschillende maten enzovoort... Voor laptops lijkt dit wat anders te liggen, ik kan namelijk bijna nooit het moederbord vinden dat in de laptop past. Ook staat er altijd slechte informatie bij.

Is er voor laptopmoederborden geen markt of waarom lijkt het dat deze nergens goed te krijgen zijn? Kijk ik soms bij de verkeerde verkopers of zijn er groothandels voor deze onderdelen?

Alvast veel dank voor de reacties en tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:53
Je zult je moeten wenden tot de fabrikant zelf, of een reparateur.
Moederborden zijn denk ik nogal 'custom-made' om in de behuizing te passen met alle andere componeten.
Ze zijn niet zo generiek uit te wisselen als een moederbord voor een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:17
Omdat het moederbord in een laptop geen gestandaardiseerde maat heeft. Alleen het bord waar de laptop mee geleverd is past erin. Voor een vervangend bord zou je op Aliexpress/Alibaba/Marktplaats etc kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 23:01
Tegenover desktops wordt voor laptop alles op maat gemaakt. Hier kan je niet zomaar een losse moederbord kopen om in een laptop te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Soms heeft Quant Electronic (duitse webshop) losse delen. Ik heb er wel losse moederborden van laptops en van compacte desktop systeempjes gezien. Niet veel en de voorraad wisselt dus je moet veel geluk hebben om net precies te vinden wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:35
eBay heb je vaak de meeste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 11:36
Tijd terug nog een Alienware M11x (r1) opgeknapt. Bord was gebroken dat er in zat en gezien alles zo'n beetje op het bord vast zit.. Dus via Aliexpress gezocht op type laptop en type moederbord (dit luistert erg nauw) een bordje kunnen vinden en een paar weken later zonder problemen (en extra kosten) binnen gehad.

Machine staat nu weer als nieuw naast me te draaien. Dus Aliexpress, eBay afstruinen met type laptop en eventueel moederbord partnr. en gaan!
Pagina: 1