Hoort c:\instimg1.png bij zonealarm free of is het mallware?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Ik heb vorige week zonealarm free firewall op mijn computer gezet (version: 15.8.181.18901).

Nou viel het me iets later op dat er in de root van de c schijf ineens een bestand was bijgekomen met als naam: c:\instimg1.png.

Eerst dacht ik waar komt dat png plaatjes vandaan, maar bij nadere inspectie bleek het geen plaatjes te zijn, maar zat er html code (incl. scrips) in met veel links naar zonealarm.

Als ik google op dit bestand is het niet helemaal duidelijk of het gewoon bij zonealarm hoort, of dat het rotzooi is die via een corrupte installer meelift oid. De virusscanner slaat er iig niet op aan, dus dat is hoopgevend.

Zijn er meer mensen die zonealarm gebruiken, die dit bestand ook in de root hebben of kennen? Ik vind het enorm verdacht ondanks dat het waarschijnlijk wel klopt.

Ik hoor graag ervaringen van andere ZA gebruikers!

Met vriendelijke groet,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Doe het eens uploaden naar virustotal.com

Persoonlijk zou ik sowieso vreselijk argwanend zijn over bestanden die zich niet naar hun extensie gedragen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Jester-NL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:40:
Persoonlijk zou ik sowieso vreselijk argwanend zijn over bestanden die zich niet naar hun extensie gedragen...
Aangezien de meeste mensen het verbergen van extensies aan hebben staan zou het zo maar kunnen dat het bestand instimg1.png.html heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Klinkt ook eerder als een niet goed ingestelde folder in de config, dan een virus, tbh

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je uberhaupt al via Google gezocht?

Zo ja, wat heb je gevonden? En waarom stel je dan deze vraag hier?
Zo nee, doe het eens ;) Google zoeken naar: instimg1.png

[ Voor 40% gewijzigd door Han op 25-10-2021 12:28 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.