Ervaring met aanschaf laptop buitenland (Japan)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Goeiedag,

Naar aanleiding van de nieuwe Macbook Pro zit ik te twijfelen of ik deze wellicht wil aanschaffen.

Nu ga ik (hopelijk) begin volgend jaar voor een lange tijd naar Japan. Ik heb wel eens eerder gelezen dat mensen hier elektronica kopen omdat het vaak goedkoper is. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zit het bijvoorbeeld met de garantie?

Alvast bedankt.

- Luuk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:47
Ik heb er een aantal keer een Apple device gekocht. In Osaka centrum zat een Apple store die meerdere modellen op voorraad had toen met een US keyboard layout.

Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie op de MacBook (ook in NL)

[ Voor 16% gewijzigd door jwtje op 19-10-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
jwtje schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:13:
Ik heb er een aantal keer een Apple device gekocht. In Osaka centrum zat een Apple store die meerdere modellen op voorraad had toen met een US keyboard layout.

Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie op de MacBook (ook in NL)
Maar geldt deze garantie wereldwijd? Of alleen in Japan? De garantie van de producten in de EU zijn toch standaard 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:47
Het is 1 jaar fabrieksgarantie, Apple doet daar niet moeilijk over is mijn ervaring. Toevallig net een scherm laten vervangen van een Macbook die in de USA is aangeschaft. Als je het apparaat in de Nederland koopt heb je dat ook maar ook 2 jaar garantie vanuit de verkopende partij.

[ Voor 33% gewijzigd door jwtje op 20-10-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Luuk2015 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Maar geldt deze garantie wereldwijd? Of alleen in Japan? De garantie van de producten in de EU zijn toch standaard 2 jaar?
Ligt Japan tegenwoordig in de EU? Ja flauw, maar je garantie wordt bepaald door waar je het device koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
jwtje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:05:
Het is 1 jaar fabrieksgarantie, Apple doet daar niet moeilijk over is mijn ervaring. Toevallig net een scherm laten vervangen van een Macbook die in de USA is aangeschaft. Als je het apparaat in de Nederland koopt heb je dat ook maar ook 2 jaar garantie vanuit de verkopende partij.
Niet waar, je hebt het consumentenrecht dat in principe geen tijdsduur kent. Het gaat om redelijkheid en billijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:31
Hardware zoals een Macbook of iMac scheelt makkelijk zo'n 20%. Ik reken zelf voor het gemak met 30%. Sommige upgrades (nieuwe SSD bijvoorbeeld) schelen tot wel 40%.

In Japan heb je standaard 6 maanden garantie en is het bijkopen van garantie heel normaal. Dat zal ook voor een deel het prijsverschil verklaren. 3 jaar Apple Care op een nieuwe Macbook kostte uit mijn hoofd €230. Let op: Apple Care is niet internationaal, maar alleen geldig in het land van aankoop.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1