Verhaal:
Ik heb 2 private lease contracten achter de rug en wil graag een jong occasion kopen omdat het uiteindelijk goedkoper is.
Daarom kijk ik naar occasions die circa 3\4 jaar oud zijn. Waarvan al ruim 10 tot 15 duizend euro is afgeschreven. Met leuke opties erop.
Ik rijd niet veel, circa 10/15 duizend km per jaar en ben opzoek naar een mooi\sportief “uitziende” hatchback (of kleine SUV) wagen.
Voor mij is comfort belangrijk, daarom dat ik kijk naar een B\C segment auto.
Ik wil minimaal 4 jaar verder kunnen met de auto.
Momenteel heb ik niet echt een budget. Zit zelf tussen de 20 en 30 duizend te denken. De reden hiervoor is omdat de auto’s die ik hier beneden benoem rond de 25 duizend kosten.
Heb zelf geen haast, ik wil de auto pas in februari kopen. Want dan lever ik mijn huidige lease auto weer in.
Ik ben misschien iets te vroeg met de topic maar is wel fijn om van te voren te weten wat ik juist wil en niet wil. En natuurlijk jullie tips.
Ik wil in ieder geval een auto met een bovag garantie kopen. Dus de goedkope marktplaats auto’s skip ik wel. Wil geen risico lopen. Ookal zijn het jonge auto’s.
Opties die ik belangrijk vind:
1-) Automaat; voor mij is het belangrijk dat ik de auto niet voel\trillen tijdens het schakelen
2-) Liefst boven de 110pk
3-) Benzine of Hybride (mild Hybrid kan ook)
4-) Achteruitrijcamera
5-) Automatische verlichten
6-) Autohold
7-) Adaptive Cruise Control
8- ) Apple Carplay
9-) Climate Control
10-) Automatische handrem
11-) Zwart\donker binnendak; Ik vind de zwarte dakjes veel mooier,moderner en sportiever uitzien dan de standaard bruinige\creme hemeldak.
Mogelijke kandidaten:
Het liefst rijd ik in een Duitser. Ik ben gek op Audi’s…BMW…Mercedes & Volkswagen. Dat zegt mijn hart.
Maar mijn hersenen zeggen: "Nee dombo!,neem een Aziaat! Die zijn betrouwbaar".
Het liefst:
Mazda 3 (+2019 type)
Het is mooi…het is Japans(betrouwbaar)…en alle opties zitten er zo goed als op! Kan niks negatief bedenken behalve dat een Mazda niet veel gekocht & verkocht word in Nederland.
Volkswagen Golf 7.5 (+2017 type)
De meeste mensen vinden het saai\oke maar ik vind het mooi.
Ik wil dan wel een in de “Highline Business R” uitvoering met zwarte hemeldak. Deze zijn best prijzig…je komt bijna op GTE\GTI prijzen terecht voor een 125\150pk motortje van een gewone benzine Golf.
Volkswagen Golf 7.5 GTE (+2017 type)
Een Golf maar dan met alle opties erop plus hybride!
Lastig om een GTE te vinden met facelift maar ze zijn er wel, voornamelijk import auto’s.
Ik ben wel een beetje bang omdat ik enge verhalen lees dat de motor\hybride van deze wagens best duur is om te repareren. Maar zou dat ook voorkomen bij een auto die minder dan een ton op de teller heeft?
===========================================================================
Update:
Volkswagen Golf's vallen weg.
Ik heb momenteel ook een Golf (private lease) maar er is vandaag bij mij ingebroken. De gehele infortainment systeem...airco roosters & simkaart dingetje is gejat.
Ik weet dat ze meestal naar Golfjes of BMW's zoeken voor inbraken.
Ik zou dit niet opnieuw willen beleven, vooral niet als het om privé eigendom gaat.
Ook mogelijk maar meer als 2e keus:
Kia XCeed
Toyota Corolla
Toyota CHR
Ford Focus (2019 type)
Volkswagen Polo (2018 type)
Mogelijk maar te duur in aanschaf:
Audi A3 (2020 type)
Audi A1 (2018 type)
BMW 4 of 3 serie (vanaf 2015)
Mercedes A klasse (2018 type)
Vragen aan jullie:
Welke zou jij nemen en waarom?
En welke auto zou jij het liefst vermijden?
Zouden jullie import auto’s vermijden?
Wat is jullie ervaring met deze wagens?
Wat is jullie ervaring met bovag garantie of kopen bij dealers?
Moet ik ergens voor oppassen? Bij de dealer zit je op de wolken natuurlijk.
Hebben jullie nog tips?
Laten we zeggen dat ik een mooie auto heb gevonden bij een garage met bovag garantie.
Hoe kan ik het beste nog onderhandelen?
Zal ik de auto ook technisch laten controleren (checkup) via een ander garage? Want ik ben een leek op het gebied van motor-technische dingen en ken niemand die er echt kennis van heeft.
Kost circa 200\300 euro begreep ik maar geeft me wat zekerheid. Dit doen mensen zelden bij een jong occasion maar het blijft een duur aankoop.
De bovag garantie is ook zekerheid maar het zal maar net gebeuren dat je net na 6 maanden dure defecten krijgt.
Ik wil niet voor gekke dure reparaties staan ieder jaar.
Want je geeft al uit aan zo een dure auto.
Ik heb 2 private lease contracten achter de rug en wil graag een jong occasion kopen omdat het uiteindelijk goedkoper is.
Daarom kijk ik naar occasions die circa 3\4 jaar oud zijn. Waarvan al ruim 10 tot 15 duizend euro is afgeschreven. Met leuke opties erop.
Ik rijd niet veel, circa 10/15 duizend km per jaar en ben opzoek naar een mooi\sportief “uitziende” hatchback (of kleine SUV) wagen.
Voor mij is comfort belangrijk, daarom dat ik kijk naar een B\C segment auto.
Ik wil minimaal 4 jaar verder kunnen met de auto.
Momenteel heb ik niet echt een budget. Zit zelf tussen de 20 en 30 duizend te denken. De reden hiervoor is omdat de auto’s die ik hier beneden benoem rond de 25 duizend kosten.
Heb zelf geen haast, ik wil de auto pas in februari kopen. Want dan lever ik mijn huidige lease auto weer in.
Ik ben misschien iets te vroeg met de topic maar is wel fijn om van te voren te weten wat ik juist wil en niet wil. En natuurlijk jullie tips.
Ik wil in ieder geval een auto met een bovag garantie kopen. Dus de goedkope marktplaats auto’s skip ik wel. Wil geen risico lopen. Ookal zijn het jonge auto’s.
Opties die ik belangrijk vind:
1-) Automaat; voor mij is het belangrijk dat ik de auto niet voel\trillen tijdens het schakelen
2-) Liefst boven de 110pk
3-) Benzine of Hybride (mild Hybrid kan ook)
4-) Achteruitrijcamera
5-) Automatische verlichten
6-) Autohold
7-) Adaptive Cruise Control
8- ) Apple Carplay
9-) Climate Control
10-) Automatische handrem
11-) Zwart\donker binnendak; Ik vind de zwarte dakjes veel mooier,moderner en sportiever uitzien dan de standaard bruinige\creme hemeldak.
Mogelijke kandidaten:
Het liefst rijd ik in een Duitser. Ik ben gek op Audi’s…BMW…Mercedes & Volkswagen. Dat zegt mijn hart.
Maar mijn hersenen zeggen: "Nee dombo!,neem een Aziaat! Die zijn betrouwbaar".
Het liefst:
Mazda 3 (+2019 type)
Het is mooi…het is Japans(betrouwbaar)…en alle opties zitten er zo goed als op! Kan niks negatief bedenken behalve dat een Mazda niet veel gekocht & verkocht word in Nederland.
Volkswagen Golf 7.5 (+2017 type)
De meeste mensen vinden het saai\oke maar ik vind het mooi.
Ik wil dan wel een in de “Highline Business R” uitvoering met zwarte hemeldak. Deze zijn best prijzig…je komt bijna op GTE\GTI prijzen terecht voor een 125\150pk motortje van een gewone benzine Golf.
Volkswagen Golf 7.5 GTE (+2017 type)
Een Golf maar dan met alle opties erop plus hybride!
Lastig om een GTE te vinden met facelift maar ze zijn er wel, voornamelijk import auto’s.
Ik ben wel een beetje bang omdat ik enge verhalen lees dat de motor\hybride van deze wagens best duur is om te repareren. Maar zou dat ook voorkomen bij een auto die minder dan een ton op de teller heeft?
Update:
Volkswagen Golf's vallen weg.
Ik heb momenteel ook een Golf (private lease) maar er is vandaag bij mij ingebroken. De gehele infortainment systeem...airco roosters & simkaart dingetje is gejat.
Ik weet dat ze meestal naar Golfjes of BMW's zoeken voor inbraken.
Ik zou dit niet opnieuw willen beleven, vooral niet als het om privé eigendom gaat.
Ook mogelijk maar meer als 2e keus:
Kia XCeed
Toyota Corolla
Toyota CHR
Ford Focus (2019 type)
Volkswagen Polo (2018 type)
Mogelijk maar te duur in aanschaf:
Audi A3 (2020 type)
Audi A1 (2018 type)
BMW 4 of 3 serie (vanaf 2015)
Mercedes A klasse (2018 type)
Vragen aan jullie:
Welke zou jij nemen en waarom?
En welke auto zou jij het liefst vermijden?
Zouden jullie import auto’s vermijden?
Wat is jullie ervaring met deze wagens?
Wat is jullie ervaring met bovag garantie of kopen bij dealers?
Moet ik ergens voor oppassen? Bij de dealer zit je op de wolken natuurlijk.
Hebben jullie nog tips?
Laten we zeggen dat ik een mooie auto heb gevonden bij een garage met bovag garantie.
Hoe kan ik het beste nog onderhandelen?
Zal ik de auto ook technisch laten controleren (checkup) via een ander garage? Want ik ben een leek op het gebied van motor-technische dingen en ken niemand die er echt kennis van heeft.
Kost circa 200\300 euro begreep ik maar geeft me wat zekerheid. Dit doen mensen zelden bij een jong occasion maar het blijft een duur aankoop.
De bovag garantie is ook zekerheid maar het zal maar net gebeuren dat je net na 6 maanden dure defecten krijgt.
Ik wil niet voor gekke dure reparaties staan ieder jaar.
Want je geeft al uit aan zo een dure auto.
[ Voor 12% gewijzigd door Atsiz op 20-10-2021 18:18 ]