Amd CPU Tempraturen.

Pagina: 1
Acties:

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Ik wil binnenkort een klein systeempje inelkaar zetten,
en nu vroeg ik me af of er een verschil in tempratuur zit tussen een Duron 750 of een Tbird 1000@750.
Want ik wil graag dat dit kastje superstil wordt en dus het liefst met een kleine koeler. (Of helemaal geen?)

Zit er dus een verschil tussen een duron 750 of een TB 1000@750 kwa tempratuur?

• Refragmental
Zit er trouwens zelfs een verschil tussen duron 750 en TB 850@850 kwa tempratuur?

EDIT: Typo's

• InSPiRE
  • Laatst online: 21-03 20:19
Je wilt toch niet zeggen dat je van plan bent een TB-1000 te kopen en die te onderklokken ivm geluidsoverlast????

Ik heb sinds het weekend een TB-1400 en ORB3, dat maakt LAWAAI!!! Maar ben er nu al aan gewend...

En, JA de temperatuur zal idd hoger zijn.

• Refragmental
Op maandag 20 augustus 2001 18:03 schreef rAcEr het volgende:
Je wilt toch niet zeggen dat je van plan bent een TB-1000 te kopen en die te onderklokken ivm geluidsoverlast????

Ik heb sinds het weekend een TB-1400 en ORB3, dat maakt LAWAAI!!! Maar ben er nu al aan gewend...

En, JA de temperatuur zal idd hoger zijn.
Dat wil ik dus wel zeggen ;)
Maar eerst wil ik weten of het nuttig is, of zal de tempratuur gewoon hetzelfde blijven?
Ikzelf denk gewoon aan een duron 750, lekker cheap en ik denk ook dat die niet zo warm worden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

1. Hoe hoger de spanning, hoe warmer
2. Hoe hoger de kloksnelheid, hoe warmer
3. Thunderbird heeft meer cache dan Duron, en is daardoor een stuk warmer

Als ik je een tip mag geven:
Ik heb een Thunderbird 1GHz en daar zit sinds een paar dagen een Cooler Master EP5-6I11 op (ding kost maar 30 piek), en daarmee is de CPU stressed 44C bij een omgevingstemperatuur van 26C. Dat mag je dus gerust een goed resultaat noemen :P Inmiddels draait de CPU koeler op 5V zodat ik 'm totaal niet hoor, en de 80x80 fan die er tegen blaast zorgt ervoor dat het zaakje niet warmer dan 53C stressed wordt, zelfs met dit warme weer.

En dan heb ik nog een brakke AJFA core die echt op 1.75V moet lopen voor 1GHz. Als je een betere core hebt dan kun je het voltage een aardig stuk verlagen en dat kan _erg_ veel in warmte schelen. Dus dan heb je nog minder koeling nodig en heb je een erg stil systeem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
tb zonder koeler leeft slechts 8 seconden dus dat zou ik ff vergeten een duron word minder heet maar kan echt niet zonder koelblok en bij behorende ventilator.
maar dat kan geen enkele processor die er nu is ook een intel celeron of niet kan absoluut niet werken zonder koeling helaas.

• Refragmental
Maar gewoon een kleine elcheapo koeler die je nauwelijks hoort, zou dus moeten kunnen op een fullstressed (Nouja, laat ik zeggen veel gebruikte) Duron?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 18:07 schreef monterey het volgende:
tb zonder koeler leeft slechts 8 seconden dus dat zou ik ff vergeten een duron word minder heet maar kan echt niet zonder koelblok en bij behorende ventilator.
maar dat kan geen enkele processor die er nu is ook een intel celeron of niet kan absoluut niet werken zonder koeling helaas.
Das bestwel onzin want de heatsink zal ook wel warmte geleiden als je hem net aan zet (ik bedoel eerder dat ie koud is dus nog wat kan absorberen!) ik denk dat ie eerder een minuut leeft ofzo... (of 5... als ie niet stressed is)

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 20 augustus 2001 18:10 schreef SickBastard het volgende:

[..]

Das bestwel onzin want de heatsink zal ook wel warmte geleiden als je hem net aan zet (ik bedoel eerder dat ie koud is dus nog wat kan absorberen!) ik denk dat ie eerder een minuut leeft ofzo... (of 5... als ie niet stressed is)
valt erg mee hoor...

Mijn tbird 1333@1500 heeft het een kwartiertje uitgehouden zonder de fan aan...
En daarna leefde hij ook nog gewoon hoor, maar dat was dus het moment dat ik erachter kwam dat ik iets vergeten was :+

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 20 augustus 2001 18:16 schreef BrZ het volgende:

[..]

valt erg mee hoor...

Mijn tbird 1333@1500 heeft het een kwartiertje uitgehouden zonder de fan aan...
En daarna leefde hij ook nog gewoon hoor, maar dat was dus het moment dat ik erachter kwam dat ik iets vergeten was :+
Je cpu fan was zeker opeens wel heel erg stil ;)

Verwijderd

Je zou waterkoeling kunnen overwegen.. Als je dit een beetje bescheiden doet (radiator zonder fan bv) en je pikt je voeding ook mee dan kun je 'm verdomde stil krijgen.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
klots klots,
of je krijgt zon druppende kraan effect :)
heb ik liever de zoem van een cooler

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Mijn pc (mobo) begint te piepen als ik de fan niet heb aangesloten... best wel goeie beveiliging opzich.
Pagina: 1