Nieuw moederbord / new device.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo26156
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-10-2021
Beste,

Gisteren stonk het naar een brandlucht in mijn kamer en kwam er al snel achter dat dit bij mijn desktop vandaan kwam. De ventilator die bevestigd zit aan mijn moederbord draaide niet meer en heb dan ook onmiddellijk mijn desktop uitgezet.

Ik wil nu eigenlijk mijn moederbord/cpu gaan vervangen en dus heb ik ook ander intern geheugen nodig. Heb nu namelijk DDR3. Dat wordt DDR4. De reden dat ik mijn moederbord ook wil vervangen is omdat de front input ook niet meer werkt. De de microfoon en headphone aansluiting. Aan de achterkant werkt de sound input ook niet. Gebruik nu een USB music drive...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/nK6sdh3

Ik dacht aan een MSI B550-A PRO met daarbij AMD Ryzen 7 3800x boxed. Ik heb een 600W voeding, is dat voldoende? Is mijn ander hardware te blijven gebruiken? Zoals videokaart etc etc.

Bijkomende vraag. Als ik dit allemaal verander, kan ik dan nog inloggen op bijvoorbeeld mijn Gmail zonder dat er komt te staan dat ik met een nieuw device inlog? Of heeft dat met cookies te maken. Zit namelijk in crypto en bepaalde platformen accepteren niet als je inlogt met een new device.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:00
Wat is de oorzaak van het probleem. De voeding misschien? Welk merk en type is het?
Heb je een foto met de brandschade van het onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo26156
Uszka schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:26:
Wat is de oorzaak van het probleem. De voeding misschien? Welk merk en type is het?
Heb je een foto met de brandschade van het onderdeel?
Er is geen brandschade. Ik heb het op tijd uit kunnen zetten. Ik heb de ventilator vervolgens uit elkaar gehaald en er zat heel veel stof in. Ik heb dit grondig schoongemaakt en de kabels nagelopen. Hij werkt nu weer, maar het voelt niet goed. En was al van plan om een nieuw moederbord te halen, dus dacht laat ik het allemaal maar in één keer vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welke videokaart heb je?
Wat is het merk en type van de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo26156
Uszka schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:37:
Welke videokaart heb je?
Wat is het merk en type van de voeding?
2047MB NVIDIA GeForce 1060GTX 6GB (MSI)

600W Ultra stille power supply (Weet niet meer welk merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ricardo26156 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:44:

600W Ultra stille power supply (Weet niet meer welk merk)
Vervangen maar want klinkt erg beroerd. 600w zal het dan ook niet zijn, eerder de helft op 12v. Post anders een foto van het label dat op de voeding zit als je het zeker wilt weten.
Pagina: 1