[WinRoute] Verbinding 'valt weg' tijdens uploaden

Pagina: 1
Acties:

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik gebruik nu al een tijdje winroute 4 en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over het programma. Ik begin de laatste tijd echter last te krijgen van een vreemd probleem...

De verbinding 'slaat dicht' als ik aan het uploaden ben. Ik kan niet meer pingen naar externe computers (nog wel in het netwerk) en het downloaden gaat enorm traag. Het probleem treedt op bij bijvoorbeeld het gebruik van limewire (alleen tijdens het uploaden vanaf mijn pc) en teamsound (dit is een netmeeting achtig proggie, hoe langer ik een stream open hoe langzamer de verbinding wordt).
Het vreemde is dat ik tijdens het spelen van bijvoorbeeld een potje Tribes 2 nergens last van heb...

Iemand misschien enig idee wat het probleem kan zijn?

[edit]

De internetverbindnig in kwestie is een 'gewone' chello kabelverbinding...

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Klinkt als resources die op zijn of iets dergelijks.... Op wat voor PC draait Winroute? Draai je LimeWire e.d. op de winroute pc of op een pc daarachter? Maak je gebruik van Packet Filters en/of portmappings? Gaarne wat meer info....

Poiter.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik draai winroute op een P200 MMX met 64 MB Ram. Op deze pc draait win2k service pack 2. Naast winroute draaien een apache server, mysql server en remote admin tool (en uiteraard de standaard windows services).\

Limewire, e.d. draaien op de client pc's. Ik maak geen gebruik van packet filters, maar ik heb wel alle security instellingen aan staan (drop ping requests, etc.). Port mapping wordt alleen gebruikt voor port 80 (apache op de router pc), port 8080(apache op mijn client) en 40000-40200 (Teamsound server, dit is iets anders dan de teamsound client, waarbij het probleem optreedt).

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Op maandag 20 augustus 2001 22:51 schreef Lord-M het volgende:
Ik draai winroute op een P200 MMX met 64 MB Ram. Op deze pc draait win2k service pack 2. Naast winroute draaien een apache server, mysql server en remote admin tool (en uiteraard de standaard windows services).\

Limewire, e.d. draaien op de client pc's. Ik maak geen gebruik van packet filters, maar ik heb wel alle security instellingen aan staan (drop ping requests, etc.). Port mapping wordt alleen gebruikt voor port 80 (apache op de router pc), port 8080(apache op mijn client) en 40000-40200 (Teamsound server, dit is iets anders dan de teamsound client, waarbij het probleem optreedt).
Uit je opmerking van de portmapping van port 80 maak ik op dat je in elk geval "exclude this computer from NAT" NIET! hebt aangevinked, en dat is ook goed! Dus in principe ziet alles er goed uit zover ik nu kan zien. Dus nu wordt het koffiedik kijken ....

Wat je in elk geval eens zou kunnen doen is met Packet Filters het verkeer te monitoren op zo'n moment. Hier moet je wel enige handigheid in krijgen, maar dan zijn bijna al dit soort problemen wel op te lossen. (Ook met de Debug logging van Winroute kun je nog veel informatie vergaren, maar die vind ik zelf wat minder handig)

Een mogelijk probleem wat ik nog wel zie kan veroorzaakt worden door die tweede portmapping 40000 - 40200 . Dit zijn toch 200 poorten op rij die doorgemapped worden naar 1 pc . Zelf heb ik meerdere keren geconstateerd dat er toch verkeer op die poorten terugkomt die niet voor de gemapte pc bestemd is maar dus voor een andere. In dat geval ontvangt de pc die het antwoord verwacht dit antwoord dus niet!

Ok, dit is wel weer ff voldoende for now. Stapje voor stapje... :)

Poiter.