Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:27
Ik merk op mijn iPhone dat zelfs bij instelling Nederlands (Belgisch) Siri Nederlands (Nederlands) praat... waar is mijn mooie Studio Brussel stem naartoe? Blijkbaar ook zo op Mac OS Monterey beta... Chat met Apple support brengt niks... Hebben ze de stemmen gewoon overschreven ?
...

iPhone 11 Pro met iOS 15.02
...

herstarten, andere taal kiezen, mannelijke taal kiezen,...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51
Dat is vreemd, ik heb nog gewoon Nederlands (België) staan en hoor nog steeds Libelia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlainG schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:45:
Ik merk op mijn iPhone dat zelfs bij instelling Nederlands (Belgisch) Siri Nederlands (Nederlands) praat... waar is mijn mooie Studio Brussel stem naartoe? Blijkbaar ook zo op Mac OS Monterey beta... Chat met Apple support brengt niks... Hebben ze de stemmen gewoon overschreven ?
...

iPhone 11 Pro met iOS 15.02
...

herstarten, andere taal kiezen, mannelijke taal kiezen,...
Dat klopt idd deze stemmen zijn vervangen door Nederlands (Stem1) en Nederlands (Stem2). Oftewel België en Nederland zijn hierin gelijk getrokken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
Vreemd. Ik heb hier allerlei devices op iOS15 (iPhone 8 plus op iOS15.1, iPad Pro 2021 op iPadOS 15.0.2, maar ook mijn vrouw haar iPhone 11 en mijn zoon zijn iPad) en die hebben allemaal nog gewoon de Vlaamse stem. Zou het een bug kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JA, Ik was me er als Nederlander (Noord-Brabant) ook al over aan't verbazen dat ik de vriendelijke 'Vlaams-Brabantse' moest missen op m'n iPhone 13 ProMax....

Ik mis 'r dus ook al sinds 24 September :o

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 19-10-2021 21:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlainG
Dat is raar. Bij mij is het dus overal Nederlands geworden. Ook op Macos Monterey beta, iPad Pro met 15.1 en nieuwe iPad mini met 15.02. wat zou dan oorzaak kunnen zijn. Apple Support was niet echt hulpzaam. Heb een feature request ingevuld….

Ik denk er net aan dat ik business support in Apple Store Brussel eens ga contacteren… stay tuned en bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nokie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:59:
Vreemd. Ik heb hier allerlei devices op iOS15 (iPhone 8 plus op iOS15.1, iPad Pro 2021 op iPadOS 15.0.2, maar ook mijn vrouw haar iPhone 11 en mijn zoon zijn iPad) en die hebben allemaal nog gewoon de Vlaamse stem. Zou het een bug kunnen zijn?
Dat zou een bug kunnen zijn inderdaad. Want die stemmen zouden officieel uit iOS15 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Dat zou een bug kunnen zijn inderdaad. Want die stemmen zouden officieel uit iOS15 moeten zijn.
Bedoel je de Belgische stemmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlainG schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Bedoel je de Belgische stemmen ?
Yup, dat is geen bug maar "By design"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Yup, dat is geen bug maar "By design"
OK, maar het is toch raar dat er nog altijd entries zijn voor Nederlands en Nederlands (Belgisch), maar wel met dezelfde stemmen...

Klinkt misschien raar, maar ik mis het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlainG schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

OK, maar het is toch raar dat er nog altijd entries zijn voor Nederlands en Nederlands (Belgisch), maar wel met dezelfde stemmen...

Klinkt misschien raar, maar ik mis het echt.
Mogelijk hangt er aan de "taal" ook andere Siri instellingen, dus dan moet je Siri taal op Nederlands (Belgisch) staan en is de stem Nederlands.

Maar dan denk ik even hardop, ik heb er verder geen last van. Het was mij alleen in een van de change notes opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlainG
Antwoord van Business Team Brussel: Daar weten we niks van, contacteer AppleCare (waar ik dus geen antwoord kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Dan toch wel raar dat we het bij zoveel verschillende toestellen hebben…
Pagina: 1