Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In verband met de aanschaf van een compleet nieuw systeem voor mijzelf wil ik mijn oude desktop upgraden zodat hij, met wat aanpassingen, weer wat jaren mee kan voor gaming en office gebruik door mijn vriendin en zoontje. De games die worden gedraaid:
- Sims 4 + uitbreidingen
- Planet Zoo
- Cities Skylines
- World of Warcraft
- In ieder geval geen FPS shooters of 4k gaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifiek budget in gedachten, maar ik had gehoopt zo tussen de 500 a 1000 euro aan nieuwe componenten kwijt te zijn. Dit gaat alleen over hardware/componenten in de kast zelf, externe randapparatuur valt buiten dit budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige setup:
Vooral de Sim-games lopen gewoon trager en je merkt dat hij niet helemaal meer mee kan met de games van vandaag de dag. Van deze setup gaat alleen de monitor niet mee naar de nieuwe setup, de rest blijft dus beschikbaar voor hergebruik. In principe is alles vervangbaar, maar ik dacht zelf de behuizing + harde schijven + voeding + geheugen te kunnen hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In de meeste performance-tests / CanYouRunIt grafiekjes schiet mijn grafische kaart te kort, dus die moet sowieso vervangen. Verder ben ik (denk ik) ook wel gebaat bij een nieuwe processor en dus een nieuw moederbord (dit keer geen micro-ATX). Als ik dan de overige componenten hergebruik ben ik er volgens mij wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren, eisen, wensen en ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Antwoord op de vragen:
In verband met de aanschaf van een compleet nieuw systeem voor mijzelf wil ik mijn oude desktop upgraden zodat hij, met wat aanpassingen, weer wat jaren mee kan voor gaming en office gebruik door mijn vriendin en zoontje. De games die worden gedraaid:
- Sims 4 + uitbreidingen
- Planet Zoo
- Cities Skylines
- World of Warcraft
- In ieder geval geen FPS shooters of 4k gaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifiek budget in gedachten, maar ik had gehoopt zo tussen de 500 a 1000 euro aan nieuwe componenten kwijt te zijn. Dit gaat alleen over hardware/componenten in de kast zelf, externe randapparatuur valt buiten dit budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5 4670 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus B85M-E | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 118,58 | € 118,58 |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II Advanced Black and White Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | LG 27MU67-B Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 77,60 | € 77,60 |
1 | Optische drives | Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart) | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic M12II 520W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial 2.5" M500 240GB | € 54,83 | € 54,83 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 251,01 |
Vooral de Sim-games lopen gewoon trager en je merkt dat hij niet helemaal meer mee kan met de games van vandaag de dag. Van deze setup gaat alleen de monitor niet mee naar de nieuwe setup, de rest blijft dus beschikbaar voor hergebruik. In principe is alles vervangbaar, maar ik dacht zelf de behuizing + harde schijven + voeding + geheugen te kunnen hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In de meeste performance-tests / CanYouRunIt grafiekjes schiet mijn grafische kaart te kort, dus die moet sowieso vervangen. Verder ben ik (denk ik) ook wel gebaat bij een nieuwe processor en dus een nieuw moederbord (dit keer geen micro-ATX). Als ik dan de overige componenten hergebruik ben ik er volgens mij wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren, eisen, wensen en ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Antwoord op de vragen:
- Kan ik inderdaad het meeste hergebruiken, of is alles toe aan vervanging?
- Is alleen de grafische kaart vervangen wellicht al genoeg?
- Welke onderdelen kan ik dan het beste aanschaffen?