5600G: welk RAM?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvnijnanten
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 11:46
Ik zoek een?
Ik ben voornemens om een PC te bouwen, om een 5600G heen. Langzaam maar zeker heb ik op papier welke onderdelen ik daarvoor wil gaan gebruiken. Het RAM, echter, zorgt voor slapeloze nachten. Na menig forum en YouTube-video bekeken te hebben, lijk ik voorzichtig te kunnen concluderen dat voor een 5600X, 3600C16 de sweet spot is. Voor een 5600G, echter, lijkt het een compleet ander verhaal. Een APU zou namelijk gebaat zijn bij hogere kloksnelheden, tegenover strakkere timings.

Wat is je budget?
De setjes waar ik de afgelopen weken een beetje naar heb zitten loeren kostten tussen de €75 en €175.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nein.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het RAM wordt geplaatst op een Gigabyte Aorus B550I PRO AX, onder een afdakje van de Noctua NH-C14S. Voor zover ik begrepen heb, past het meeste RAM daar wel tussen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-05 09:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvnijnanten
Dank voor de snelle reactie. Die setjes heb ik ongetwijfeld allemaal voorbij zien komen. Ik zie dat ik wellicht mijn vraag wat duidelijker had moeten stellen. Nog een poging dan: kan ik beter 'langzamer' RAM kopen met strakkere timings (bijvoorbeeld 3600C16), of ga ik - gelet op het feit dat het een APU betreft - voor, bijvoorbeeld, 4000+C18+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-05 09:33
Daar ga je niets van merken. Pak wat het goedkoopste is.

Edit: @tvnijnanten waarom die cpu koeler? Ding is net zo hoog als een towerkoeler die doorgaans beter koelen en veel goedkoper zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Uszka op 19-10-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvnijnanten
Nou, dat blijkt in combinatie met de Cooler Master MasterBox NR200 de beste koeler te zijn (die past). Het wordt overigens een ITX build.