Graag zou ik een simpel/kort berichtje willen sturen middels UDP.
Ik gebruik daarvoor de volgende code:
Als ik op de button druk wordt het berichtje netjes verstuurd.
Alles werkt zo ver
Totdat ik dit wil "automatiseren" met een simpele Timer...
Het UDP berichtje komt dan NIET aan bij de ontvanger.
Ik heb het idee dat het wél verstuurd wordt, want tijdens dubeggen zie ik geen foutmeldingen...
Hoe kan het nu dat het "handmatig" wel gewoon lukt, en met een Timer niet?
Alle voorbeelden over hoe met UDP te versturen (en eventueel ontvangen) werken natuurlijk met een button voor de eenvoud.
Er is niets te vinden dat iemand het met een Timer doet helaas.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn? En minstens even belangrijk: hoe los ik dit op?
Ik gebruik daarvoor de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Private Sub Button66_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button66.Click Try receivingUdpClient.Connect(tbIPSendUDP.Text, tbIPPortUDP.Text) Dim bytCommand = Encoding.ASCII.GetBytes(tbTextSendUDP.Text) receivingUdpClient.Send(bytCommand, bytCommand.Length) Catch ex As Exception MsgBox("Fout bij Send(" & tbTextSendUDP.Text & "). Melding: " & ex.Message) End Try End Sub |
Als ik op de button druk wordt het berichtje netjes verstuurd.
Alles werkt zo ver
Totdat ik dit wil "automatiseren" met een simpele Timer...
code:
1
2
3
4
5
| Private Sub tmrBattery_Tick(sender As Object, e As EventArgs) Handles tmrBattery.Tick Button66_Click(sender, e) End Sub |
Het UDP berichtje komt dan NIET aan bij de ontvanger.
Ik heb het idee dat het wél verstuurd wordt, want tijdens dubeggen zie ik geen foutmeldingen...
Hoe kan het nu dat het "handmatig" wel gewoon lukt, en met een Timer niet?
Alle voorbeelden over hoe met UDP te versturen (en eventueel ontvangen) werken natuurlijk met een button voor de eenvoud.
Er is niets te vinden dat iemand het met een Timer doet helaas.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn? En minstens even belangrijk: hoe los ik dit op?