Mijn vraag
Beste allen,Ik woon in een recentelijk gekocht huis met een oude (1-fase) stoppenkast. Één van de porseleinen afdekkers van een stop was gebroken, dus heb ik de hoofdschakelaar uitgezet, de afdekker verwisseld en de hoofdschakelaar weer aangezet.
Precies vanaf dat moment ging onze oven-inductieplaat combinatie gek doen: de volledige rechterkant van de inductieplaat was niet meer te gebruiken.
Mijn vragen zijn:
- is mijn inductieplaat stuk of is er iets mis met de aansluiting?
- moet ik de installatie aanpassen om te voorkomen dat het volgende apparaat niet stuk gaat?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn stoppenkast is 1-fase 3x25A. Dit bestaat uit een gedeelte met stoppen en een gedeelte met installatieautomaten, o.a. de kookgroep waarop mijn inductieplaat door middel van een kabel + perilex stekker is aangesloten.Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De handleiding van mijn inductieplaat geeft aan als possible cause: "Electronic fault." en als Remedy/Information: "Switch the appliance off and back on again after about 30 seconds using either the household fuse or the circuit breaker in the fuse box. Contact the after-sales service if this appears in the display again."Ik heb de stroom er vanaf gehaald door de stekker eruit te halen. Ik heb toen (na het ontkoppelen) een schok gekregen van de aarde-pin van het apparaat. Na een uur heb ik het apparaat weer aangesloten. Het probleem bleef. Ik heb helaas geen garantie aangezien dit product tweedehands was.