Advies lokale audio naar Chromecast TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Beste allen,

sinds een maand of 2 gebruik ik een ChromecastTV aan mijn tv voor het 'smart' gebeuren ipv een oude mini pc met Windows. So far so good, veel van de belangrijke zaken werken zoals Plex, Netflix, Spotify etc... vrij standaard uiteraar.

Waar ik tegenaan loop is een deftige en snelle manier om mijn muziekbibliotheek op de lokale pc te kunnen benaderen via een share. Uiteraard kan ik Plex hiervoor gebruiken maar ik vind dit voor muziek niet lekker werken. VLC heeft op Android uiteraard ook de mogelijkheid om een gedeelde map te kunnen benaderen, maar dat ziet er allemaal heel erg basic uit, ook niet gewenst.

Er is niet veel beschikbaar voor AndroidTV wat dat betreft en wat ik vind werkt niet goed (meer) en/of kent niet de mogelijkheid om een gedeelde map te kunnen benaderen over het lokale netwerk en de inhoud hiervan op een deftige manier met cover etc weer te geven. Ik denk dan bijvoorbeeld in de richting van MusicBee oid.

Ik ben daarom opzoek naar tips... heel simpel: pc heeft een map met muziek, deze map is gedeeld in het netwerk, deze map wil ik op een redelijk eenvoudige wijze vanaf de chromecast met GoogleTV kunnen benaderen waarbij de boel op een overzichtelijke manier wordt weergegeven waarbij coverart en tags netjes worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Kodi?

die is mogelijk wat makkelijker dan Plex met muziek.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zon GC ding heeft eigenlijk niet echt apps die je kunt configureren om met lokale dingen te connecten iirc.
Wat je wel zou kunnen doen is op je pc je lokale muziek aan Spotify toevoegen, dan kun je hem wel naar je GC streamen.
Alternatief is een ding op je telefoon wat DLNA snapt en kan casten. Behalve VLC ken ik eigenlijk geen apps die dat doen. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn, mijn google fu is ook niet onuitputtelijk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

je GC heeft bij Spotify trouwens een tekortkoming: hij doet slechts max 256 kbps bitrate.
Wat je zou kunnen doen is een pi met Volumio er naast zetten. Die doet exact wat je wilt, en retestabiel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:58:
heel simpel: pc heeft een map met muziek, deze map is gedeeld in het netwerk, deze map wil ik op een redelijk eenvoudige wijze vanaf de chromecast met GoogleTV kunnen benaderen waarbij de boel op een overzichtelijke manier wordt weergegeven waarbij coverart en tags netjes worden weergegeven.
Heel simpel: PC met map via SMB sharen en KODI op GC+TV om af te spelen.

Zo doe ik het. KODI doet cover art.
MusicBee ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:02
@The Eagle Een Chromecast met Google TV (android tv op een stick) kent die optie wel. ;)

Helaas ontbreken wel apps die volumio / subsonic supporten, of in mijn geval gonic.

DLNA is wel mogelijk, net zoals spelen vanaf een netwerk share (met bijvoorbeeld VLC). Mja, daar word je niet happy van.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
JaDatIsPeter schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Heel simpel: PC met map via SMB sharen en KODI op GC+TV om af te spelen.

Zo doe ik het. KODI doet cover art.
MusicBee ken ik niet.
Heel simpel... :?

Mijn kennis wat dit betreft is niet breed, heel er basic maar een handleiding volgens moet lukken uiteraard :) Ik heb onderstaande handleiding gevolgd en kan geen folder benaderen via Kodi. Krijg de melding 'operation not permitted'.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=353532

share ingevuld zoals aangegeven "smb://mainpc01/music"

Met gebruik van VLC kan ik na het invoeren van mijn gegevens wel gewoon de share benaderen zonder problemen... dus het lijkt aan de W10 kant in orde te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 18-10-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Na wat gekloot heb ik eindelijk de share toegevoegd gekregen in Kodi... dat is al een stap verder. Bleek dat ondanks dat SMB1 niet geïnstalleerd was als windows onderdeel er toch op de achtergrond het liet werken als SMB1 op de een of andere manier... na een tweetal powershell regels die geforceerd SMB1 uitschakelt en de ander SMB2 forceert kon ik verbinden.

Het is overigens wel ontzettend traag, maar het werkt.

Iemand nog tips voor een deftige skin die een mooie muziekspeler heeft? De standaard muziekspeler en visualisaties vind ik niet echt om aan te gluren.

Edit: wat lopen spelen met de mogelijkheden maar blijkbaar is er voor Android heel weinig beschikbaar aan skins en visualisaties met Kodi. Toch niet helemaal de oplossing die ik zoek, nog buiten het gezeur met het configureren.

Kan mij bijna niet voorstellen dat er niet een mooie eenvoudige oplossing bestaat puur voor audio en zonder gezeur... wat dat betreft werkt VLC op Android wel vrij pijnloos, alleen ziet het er totaal niet uit.

[ Voor 27% gewijzigd door MicGlou op 19-10-2021 21:16 ]

Pagina: 1