FF Opent 2 reCAPTCHA tabs bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Sinds enige tijd opent Firefox ineens 2x reCAPTCHA tabbladen als ik mijn pc opstart. De browser opent dan uit zichzelf. Het gebeurt ook alleen bij opnieuw opstarten en/of uit/inloggen. Als ik de vensters wegklik en FF afsluit en opnieuw open komt mijn gebruikelijke startpagina weer tevoorschijn.

Ik gebruik Win 10 Pro, FF versie 93.0. FF heeft wel een aantal add-ons maar daar zit niks geks tussen.
-Bitdefender Wallet (hoort bij AV)
-Colorful tabs
-DuckDuckgo privacy essentials
-Ghostery
-uBlock origin

Heb via Ccleaner al een opschoon actie gedaan, heb via FF zelf ook al geschiedenis en temp files/buffers handmatig weggegooid. Heb via ccleaner gekeken naar wat er allemaal automatisch opstart en daar ook niks geks in gezien.
Als ik zoek komt ik niet iets soortgelijks ergens tegen.
Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMTKhAYbtFC7zazMAEKMP_UxprQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ieyqwKDW3Ioso0l0hT1bRsLY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Vae Victus op 18-10-2021 19:19 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Heb je niet toevallig iets staan in het start menu onder opstarten? Mogelijk dat daar een snelkoppeling instaat. Of anders even via taakbeheer -> kijken bij opstarten of er niets geks staat.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Heb daar ook gekeken en niks geks gevonden. Net een reinstall/verversing van FF gedaan, dat heeft ook niet geholpen. Dan moet het wel in een of andere applicatie zitten, ik zoek even verder.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Ben verder aan het zoeken gegaan en heb de tool Autoruns van Sysinternals gevonden. Deze doorgenomen maar ook daarin niets aparts gevonden.
Ik loop een beetje op een dood einde. Heeft er nog iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:26
Het enige dat ik verwacht is mogelijk dat je (user?) shell is aangepast.
HKEY_CURRENT_USERS\\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
En dan de regkey "Shell" als deze bestaat dan wordt er iets anders / extra's geopend naast Windows explorer.

Deze kan je van USERS af verwijderen gezien de standaard geladen wordt vanaf
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
"Shell" REG_SZ zou normaal gesproken alleen "Explorer.exe" moeten bevatten.
code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Shell"="explorer.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\AlternateShells]

(AlternateShells zou alleen default moeten hebben welke leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten.zee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 13:07
Beste Vae, al een oplossing gevonden? Mij lukt het niet met de instructie van Starke. Kan zeker aan mij liggen uiteraard. Heb wel exact hetzelfde probleem. Hoor graag van eenieder, bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
De oplossing van Starke heeft bij mij ook niet geholpen. Er is niks geks te zien in het register. Had al eerder op Recaptcha gezocht in het register en niks gevonden.
Heb ook een vers profiel gemaakt in FF en daarmee getest, precies hetzelfde probleem.
Ook als ik een andere browser instel als standaard, hetzelfde probleem.

Sinds wanneer heb je dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Het probleem doet zich sinds een aantal dagen niet meer voor. Misschien een update van het een of ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Probleem opgelost. Had te maken met de GOG.com Launcer, die heb ik nu geupdate en het probleem is opgelost.
Elke actie die ik deed in GoG.com Launcher voor de update opende een extra recaptcha tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Vae Victus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:51:
Probleem opgelost. Had te maken met de GOG.com Launcer, die heb ik nu geupdate en het probleem is opgelost.
Elke actie die ik deed in GoG.com Launcher voor de update opende een extra recaptcha tab.
Yessss! lijkt erop dat ook ik geholpen ben door dit draadje. Al heel erg lang tegenaan aan het hikken, weet-ik-hoeveel gezocht (en niet gevonden).
De gog-launcher stond wél onderin mijn notificatiescherm maar was nooit ingelogd, vandaar waarschijnlijk die meldingen. Hopen dat het nu structureel weg blijft.
Pagina: 1