Tado Bedrade Slimme Thermostaat v3 incl Vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 12:36
Als eerste een kleine schets van de mijn situatie;

Ik heb een relatief nieuw huis (5 jaar geleden gebouwd), met daarin vloerverwarming als hoofdverwarming in de woonkamer. De overige kamers op de 1e, en de zolder, hebben radiatoren.

Ik heb de Bedrade Tado v3 Thermostaat gekocht, en daarmee succesvol de radiatoren vervangen en de zonering toegepast.
Nu heb de situatie dat ik, bijv, mijn badkamer los kan opwarmen. Nu wil het feit dat mijn vloerverwarming ook steeds opwarmt zodra ik met Tado de badkamer op "standje Hawaii" zet.

Hier wordt mijn kennis wat vaag.. Ik vermoed dat ik aansturing mis van de Tado naar m'n vloerverwarming. In de kabeldoos, in de muur achter de Thermostaat Tado v3, zitten draden die bij mijn vloerverwarming uit de muur komen, maar niet aansloten zijn op mijn vloerverwarming.

Wat begeleidende fotos:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Wk5qb0W/20211018-171543.jpg
Mijn vloerverwarmingsysteem, en links de loze draden uit mijn muur.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fYJgxD3/20211018-172104.jpg
4 draden. Die vermoedelijk uitkomen bij mijn Tado Thermostaat in de woonkamer.

Wat ik probeer te bereiken:
- een kamer "woonkamer" maken, die de vloerverwarming los aanstuurt.
- en dat de vloerverwarming uit blijft als ik, bijv, m'n badkamer wil bedienen.

De vragen die ik heb:
- Zit ik op het juiste pad mbt de niet-aangesloten bedrading?
-- Zo ja, waar moeten deze draden dan worden aangesloten?
-- Zo nee, wat is dan de volgende stap om mijn doel te bereiken?

"Secrets are only secrets if they are secret."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05 09:13
Nee, je heb geen zone klep of afsluiter voor je vw zitten.

[ Voor 97% gewijzigd door BBB-Nick op 19-10-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianchang
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 17:23
Ik heb ook een vraag.
Mijn vloerverwarming wordt opnieuw gelegd en daar wordt een nieuwe verdeelsysteem op aangesloten, de verdeler is instaat om verschillende vloerverwarming zones aan te sturen. Zie onderstaande foto:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFip52oZirziv2I2wa__TpXpuRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yHlwbjXj8HX8cPcMDIl3ME8v.jpg?f=user_large

Wat mij nu niet duidelijk is of dit voldoende is of ik met deze setup van de vloerverwarming tado kan gebruiken om de verschillende vloerverwarming zones aan te sturen. Ik heb 2 kamers (woonkamer en kantoor) die beide zijn voorzien van vloerverwarming. Daarnaast heb ik een hal en garage die dmv thermostatische radiatorknoppen ook gestuurd worden met de tado.

Kan dit op deze manier of moet er nog een klep voor vloerverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05 09:13
Ja hoor dat is prima mogelijk. Vraag het anders even aan de monteur die het aansluit. Die kan je er vast meer over vertellen en meteen voor je aansluiten.