Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRV
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-06 12:59

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Hi, korte vraag over dit socket 1200 moederbord, namelijk de Gigabyte H410M-S2H-V3.
pricewatch: Gigabyte H410M S2H V3

Een scherp geprijsd bordje met een, uhm, H510 chipset?
Als de naam zo zie lijkt me dat bijzonder onlogisch, als ik echter kijk op de productpagina van Gigabyte staat daar toch echt een H510 chipset.
Daarmee zou het 11e generatie intel processoren moeten ondersteunen of zie ik dat verkeerd?
Dat laatste mis ik namelijk weer op de onderstaande link van Gigabyte waar alleen 10e generatie ondersteund wordt, iemand die verheldering kan geven?

https://www.gigabyte.com/Motherboard/H410M-S2H-V3-rev-11#kf

[ Voor 5% gewijzigd door GRV op 18-10-2021 17:35 ]

GRV Quality Gaming PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-09 22:14
Gewoon een foutje op de website zover ik kan zien. Bij de lijst met ondersteunde CPUs staat namelijk ook geen 11e generatie CPUs bij. Welke CPU was je van plan om hierop te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRV

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Hi @lamaa1 - Ja voor nu een i3 10100 maar tis leuk als het ook 11e generatie ondersteund voor een upgrade in de toekomst. Het ‘foutje’ staat in ieder geval ook op sites als Amazon, Megekko en Azerty. Maar ik vond het al te vaag met het typenummer H410 en PCIe 4.0

GRV Quality Gaming PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Klopt wel. Hebben ze al eens eerder gedaan met een H470 chipset in een h410 moederbord. pricewatch: Gigabyte H410M S2 V2 functionaliteit is gewoon minder omdat er functies uit zijn gelaten.

Waarom zou je naar 11e gen willen upgraden op dat moederbord. De stroomvoorziening is al te licht voor een i5-11400 (die >100w kan trekken) en het mist PCI-e4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Het heeft alleen zin om dit soort instapbordjes te kopen als je er nooit meer dan een i3 op gaat prikken. Anders kun je beter een beter midrange bordje pakken. Zou zonde zijn als je t.z.t. een zwaardere CPU plaatst en die niet volledig gebruikt kan worden door verkeerde zuinigheid.

Als het een budgetbeperking is, beter de aankoop uit te stellen tot er meer budget is, danwel tweedehands kijken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRV

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Thanks @Uszka en @nelizmastr - Nee het wordt een i3 of zelfs een Pentium Gold.
Goed om te weten dat deze instapbordjes ook een beperking met zich meebrengen, zal me waar wat in verdiepen. Mijn vraag is beantwoord!

GRV Quality Gaming PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voor de duidelijkheid: er zijn geen 11e gen i3 en Pentium en die gaan niet komen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRV

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
@Uszka Bron? Interessant! Thanks

GRV Quality Gaming PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Van de i3 en Pentium is er alleen een Comet Lake refresh gekomen (i3-10105 en Pentium G6405 bijvoorbeeld). Comet Lake heeft nog de aloude Skylake (6e gen) cores terwijl Rocket Lake (11e gen) op Cypres Cove cores met PCI-e4.0 ondersteuning is gebaseerd.
Pagina: 1