verlengen levensduur oude game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:34
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
videokaart uit de oude doos

Wat is je budget?
50 euro, ongeveer
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Goede dag allemaal.

Ik als oud intensief gamer, heb de beschikking over een prachtige maar stokoude game pc die voorzien is was van een intel e8400 core 2 duo processor. en een AMD Radeon HD 5870 videokaart. Op dit moment probeer ik weer eens naast mijn jonge gezin ook de gamers hobby weer voorzichtig op te pakken maar budget voor een pc ga ik voorlopig nog even niet vrij maken met de huidige videokaart prijzen. Wat ik speel is world of Warcraft (af en toe ook een raid) en ik zou graag ook memories ophalen met Diablo2 resurrected. Dit allemaal op Full HD en op sterk gereduceerde grafische instellingen. Om mijn oude beestje wat lucht te geven heb ik voor 15 euro een core 2 quad processor erin gezet en nu zit ik alleen nog met de videokaart die het niet voldoende trekt en om daar het uiterste uit te persen en zoveel mogelijk grafisch detail toch te kunnen zien heb mijn oog laten vallen op de vraag en aanbod en zie dat een HD 7870 wellicht een goede mogelijkheid is aangezien deze waarschijnlijk nog wel passend is bij mijn processor en toch niet te duur. Enige is dat dit de eerste grafische kaart schijnt te zijn (volgens wikipedia) die leunt op de PCIE 3.0 spec terwijl mijn moederbord nog PCIE 2.0 is. Wellicht dat iemand zijn licht hierop kan laten schijnen of ik dat erg ga merken. Ik ben niet zo bang dat de powersupply het niet aan kan aangezien de 5870 nog meer verstookt dan de 7870 en ik heb ook de goede aansluitkabels aanwezig qua voeding. Het geheugen is 2 x 4GB op 800 mhz en de 2 SSD's zitten beide via de SATA2 aansluiting en dat is voorlopig nog geen bottleneck. Wellicht heeft iemand nog een ander idee qua videokaart om toch nog even iets meer eruit te kunnen halen zonder een diepte investering.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:12

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

7850 of 7870 lijkt me het best passend bij een core 2, maar dan zal het wel op minimum instellingen zijn volgens de systeemvereisten.
https://www.game-debate.c...=Diablo%202%20Resurrected

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:34
Ludwig005 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:49:
7850 of 7870 lijkt me het best passend bij een core 2, maar dan zal het wel op minimum instellingen zijn volgens de systeemvereisten.
https://www.game-debate.c...=Diablo%202%20Resurrected
En dan nog zijn de minimum eisen voor 720p volgens de Blizzard website.Als hij op 1080p wil spelen is er wel wat meer nodig ben ik bang. Al zou ik geen zware kaart aan die c2q koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door lamaa1 op 18-10-2021 19:11 ]

• Therazor
Let wel, ik speel nu al wow met de 5870 die duidelijk onder de specificaties ligt. Het is voor mij speelbaar maar met hangen en wurgen. Alles wat ik extra voor elkaar krijg is mooi meegenomen.

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik zou eerst je CPU- en GPU-gebruik meten voordat je geld gaat uitgeven aan iets dat mogelijk niet helpt.

• Therazor
Ik ga de gok aan en heb een HD 7950 besteld. Deze past in elk geval qua power (2x6 pins) op mijn voeding en we gaan het zien of dit net even dat beetje meer pit geeft aan de benodigde framerates. Vooral de upgrade van 1GB naar 3 GB videogeheugen heb ik wel goede verwachtingen van.

Gaan we komend jaar wel eens kijken of een nieuwe desktop te regelen valt desnoods met een onboard graphicskaart. De AMD 5600G is het voor mij net niet omdat ik die qua videokaart te oud vind. Ik hoop dat AMD dan met een beter alternatief is gekomen. Als de videokaarten wereld terug naar beschaafde prijzen is, dan ga ik met de huidige stand van zaken voor een AMD 5600X met een 3060 of 3060ti videokaart.

Pagina: 1