We zoeken voor binnenkort (januari) een tweedehands elektrische auto voor woon-werk verkeer. Er blijft een fossiele Octavia naast voor de lange afstanden en grote hoeveelheden zooi. De afstand wisselt afhankelijk van wie em meeneemt, maar zal of 20km zijn of 70km, allebei vrijwel 100% autoweg. Beide moet in de winter kunnen zonder laden op het werk. Thuis op de oprit laden kan, er is 3 fase aanwezig maar de laadpaal moet geplaatst. We zijn alletwee lang, dus al te kleine koekblikjes worden vaak lastig om je knieën onder het stuur te proppen enzo, maar verder hoeft het allemaal niet zo groot te zijn.
Ik heb even op autoweek gekeken en zie rond de 7000 euro een Citroen C-Zero of Mitshubishi I-MIEV, maar verder lijkt het pas weer wat te worden bij de 12k (Nissan Leaf van 24kWh of E-Up!), en 16k+ (Renault Zoe).
Ik heb geen idee hoeveel dit soort auto's verschillen in bereik en waar we naar moeten/kunnen kijken bij de dealer. Iemand ervaringen of tips?
Kortom:
Budget rond de 15k, liefst minder. meer als het moet.
140km actieradius in de winter
Thuisladen kan, laadpaal moet nog geplaatst/betaald
Koopaccu
Lange mensen
Ik heb even op autoweek gekeken en zie rond de 7000 euro een Citroen C-Zero of Mitshubishi I-MIEV, maar verder lijkt het pas weer wat te worden bij de 12k (Nissan Leaf van 24kWh of E-Up!), en 16k+ (Renault Zoe).
Ik heb geen idee hoeveel dit soort auto's verschillen in bereik en waar we naar moeten/kunnen kijken bij de dealer. Iemand ervaringen of tips?
Kortom:
Budget rond de 15k, liefst minder. meer als het moet.
140km actieradius in de winter
Thuisladen kan, laadpaal moet nog geplaatst/betaald
Koopaccu
Lange mensen