Intro
Altijd een PC gamer geweest, maar de afgelopen 10 jaar is er helaas weinig van terecht gekomen (3 kinderen, huis, etc etc). Nu wil ik het echter graag weer gaan oppakken (met de nieuwe Battlefield game en d2 resurrected) maar ik loop dus al wel een tijdje achter
. Jullie mening en feedback op hardware gebied is daarom meer dan welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik primair gaan gamen maar ook foto's bewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zelf het eea reeds samengesteld en kom uit op een bedrag van rond de 1700 euro. Goedkoper mag altijd! 1700 euro, dan heb ik het alleen over de PC (excl. randapparatuur). Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU, genoeg geheugen en een redelijk goede GPU. Ik hoef echter niet op 4k te gamen. Op 1080 of 1440p is meer dan voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor een specifiek merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen/eisen, de GPU hoeft van mij niet direct een ding te zijn van 1500 euro. Als ik gewoon op high settings kan spelen op 1080p is dat prima.
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een goed systeem waar ik de komende 2 jaar (het liefst langer) mee vooruit kan. GPU technisch hoeft er niet het duurste van het duurste in. Zolang ik alles niet op "LOW" hoef te zetten om 60 fps te kunnen halen ben ik tevreden. De GPU wil ik in de toekomst nog wel een keer vervangen voor een beter exemplaar.
Altijd een PC gamer geweest, maar de afgelopen 10 jaar is er helaas weinig van terecht gekomen (3 kinderen, huis, etc etc). Nu wil ik het echter graag weer gaan oppakken (met de nieuwe Battlefield game en d2 resurrected) maar ik loop dus al wel een tijdje achter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik primair gaan gamen maar ook foto's bewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zelf het eea reeds samengesteld en kom uit op een bedrag van rond de 1700 euro. Goedkoper mag altijd! 1700 euro, dan heb ik het alleen over de PC (excl. randapparatuur). Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU, genoeg geheugen en een redelijk goede GPU. Ik hoef echter niet op 4k te gamen. Op 1080 of 1440p is meer dan voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor een specifiek merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen/eisen, de GPU hoeft van mij niet direct een ding te zijn van 1500 euro. Als ik gewoon op high settings kan spelen op 1080p is dat prima.
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een goed systeem waar ik de komende 2 jaar (het liefst langer) mee vooruit kan. GPU technisch hoeft er niet het duurste van het duurste in. Zolang ik alles niet op "LOW" hoef te zetten om 60 fps te kunnen halen ben ik tevreden. De GPU wil ik in de toekomst nog wel een keer vervangen voor een beter exemplaar.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 278,82 | € 278,82 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS X570 ULTRA | € 275,- | € 275,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR) | € 749,- | € 749,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.788,56 | ||
big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.