Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
"Lenovo introduceert een nieuw topmodel in zijn line-up van Android-tablets. De Tab P12 Pro krijgt een oledscherm met een resolutie van 2560x1600 pixels en een refreshrate van 120Hz. De tablet draait op een Snapdragon 870-soc en er komt ook een versie met 5G.
Het 12,6"-amoledscherm van de Lenovo Tab P12 Pro kan automatisch schakelen tussen 120Hz en 60Hz, om accu te besparen. Het 16:10-scherm heeft een maximale helderheid van 600cd/m² en ondersteuning voor de weergave van HDR10+ en Dolby Vision.

Lenovo geeft de tablet een Snapdragon 870-soc, tot 8GB LPDDR5-geheugen en 256GB aan flashopslag. Er komt ook een versie met een 5G-modem, met ondersteuning voor frequenties tot 6GHz. In de behuizing zijn vier speakers verwerkt en de accu heeft een capaciteit van 10.200mAh. Snelladen gaat met 45W.

De tablet zelf weegt 565 gram, maar Lenovo levert de Tab P12 Pro inclusief een hoes en toetsenbord en het totaalpakket weegt ongeveer een kilogram. De tablet draait Android 11 en Lenovo heeft eigen software gemaakt om de tablet draadloos samen te laten werken met een Windows 10- of 11-pc. De fabrikant noemt dat Project Unity en zegt dat het daarmee mogelijk is om bijvoorbeeld de Windows-desktop uit te breiden op het tabletscherm. Het blijft dan ook mogelijk om Android-apps te draaien op een deel van het tabletscherm."

Afbeeldingslocatie: https://www.repstatic.it/content/contenthub/img/2021/10/14/104504092-aa108d34-51dc-43d0-9b10-23d07ea95299.jpg

Vanaf prijs:
WiFi €609,- euro
5G €899,- euro.

[ Voor 15% gewijzigd door BramViking op 18-10-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Ik ga hem halen. Heeft alles wat een android tablet nodigt heeft. Een 120hz OLED scherm, Google Android als besturingssysteem en zeer dunne bezels. Veel waar voor je geld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 11:53
Ik ben er ook erg benieuwd naar deze Tablet! In Italië hebben ze het over een release date van januari volgend jaar.. Weet iemand al wat voor Nederland?

[ Voor 3% gewijzigd door Christiaan101 op 28-10-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 14:12
Ik zou eerst goed nadenken bij een Lenovo P12. Ik heb zelf een Lenovo P11 en drie draait nog steeds op Android 10. Voor de rest is het een prachtige tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
divk schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:44:
Ik zou eerst goed nadenken bij een Lenovo P12. Ik heb zelf een Lenovo P11 en drie draait nog steeds op Android 10. Voor de rest is het een prachtige tablet.
Of het nu Android 11 of 12 draait het lijkt één pot nat met Google. Weinig veranderingen in het besturingssysteem. Zou het daarvoor niet laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb 2 Lenovo yoga pro tablets gehad de 2 en 3 meen ik, die me die projectors van rond de 500€.

Beide gekocht vrij snel na launch, beide hadden ernstige software problemen die dusdanig groot waren dat je maar 2 tabs in Chrome kon openen en daarna werd ie onbruikbaar traag.

En beide tablets hebben nooit een software update gezien in de jaren dat ik ze gehad heb.

Dan heb ik het dus niet over android versie updates, dan heb ik het over de maandelijkse security en bugfixes, geen enkele gehad en tablets gewoon in NL aangeschaft.

Dus mocht je hem kopen, koop hem online en mocht je tegen ernstige software problemen aanlopen, stuur hem direct terug en maak niet dezelfde fout die ik tot 2 keer toe heb gemaakt: "oh dat patchen ze wel"

Want nee dat patchen ze niet. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 03-11-2021 20:03 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 14:12
Flagg schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:01:
Ik heb 2 Lenovo yoga pro tablets gehad de 2 en 3 meen ik, die me die projectors van rond de 500€.

Beide gekocht vrij snel na launch, beide hadden ernstige software problemen die dusdanig groot waren dat je maar 2 tabs in Chrome kon openen en daarna werd ie onbruikbaar traag.

En beide tablets hebben nooit een software update gezien in de jaren dat ik ze gehad heb.

Dan heb ik het dus niet over android versie updates, dan heb ik het over de maandelijkse security en bugfixes, geen enkele gehad en tablets gewoon in NL aangeschaft.

Dus mocht je hem kopen, koop hem online en mocht je tegen ernstige software problemen aanlopen, stuur hem direct terug en maak niet dezelfde fout die ik tot 2 keer toe heb gemaakt: "oh dat patchen ze wel"

Want nee dat patchen ze niet. ;)
Vandaag bij mijn Lenovo P11 een update gehad naar Android 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Hoe meer ik er naar kijk, hoe sneller ik deze tablet wil hebben. Qua design zelfs mooier dan de iPad Pro.

En de unboxing. Zit blijkbaar ook een "gratis" toetsenbord cover bij.
[YouTube: Lenovo Tab P12 Pro Unboxing (Chinese Audio)]

[ Voor 44% gewijzigd door BramViking op 04-11-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

divk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:05:
[...]

Vandaag bij mijn Lenovo P11 een update gehad naar Android 11
Dan hoop ik dat ze hun leven gebeterd hebben voor je, nochtans blijf ik ver bij ze vandaan ze hebben mij nu 2x een ondeugdelijke tablet verkocht zonder enige software ondersteuning.

Dus ik heb weinig vertrouwen meer in Lenovo, hopelijk heb jij meer mazzel, heb je met hun iig wel nodig.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swabbie
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Christiaan101 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:06:
Ik ben er ook erg benieuwd naar deze Tablet! In Italië hebben ze het over een release date van januari volgend jaar.. Weet iemand al wat voor Nederland?
In Engeland zou de P12 Pro in twee weken leverbaar moeten zijn: https://www.lenovo.com/gb...Tab-P12-Pro/p/LEN103L0008

Hopelijk betekent dit dat hij ook gauw onze kant op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swabbie
  • Niet online
Vandaag gespot en leverbaar in Nederland: https://www.lenovo.com/nl...Tab-P12-Pro/p/LEN103L0008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost©
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 13:49
Helaas zonder toetsenboard, ik zie geen toetsenboard voor de P12 op de winkel en geloof dat het toetsenboard voor de P11 niet met de P12 gebruikt kan worden, iemand die hier meer van weet.

Wil het graag bestellen maar een case/stand zal wel nodig zijn, beste optie die ik zover zie is aliexpress haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 17:16

BIM

Nothing interesting

Ik heb de p12 sinds gisteren binnen, maar inderdaad nog geen case bij Lenovo kunnen vinden, ook niet die met keyboard. Die van AliExpress is onderweg maar doet er nog 3 weken over.

Worden een paar voorzichtige weken. Het scherm is geweldig (voor mediaconsumptie) maar de randen zijn zo dun dat ik ik er nog wat aan moet wennen (ik kom van een Samsung galaxy tab S2).

De security patches zijn van juli 2021 (viel me wat tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swabbie
  • Niet online
@BIM Gefeliciteerd! Kun je al iets zeggen over de beeldkwaliteit? Ben erg benieuwd naar hoe goed de HDR weergave is en of Dolby Vision echt wat toevoegt.

Kun je de tablet trouwens wel neerleggen zonder hoes zonder dat deze op de camera bump rust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BIM

BIM

Nothing interesting

@Swabbie hij rust helaas op de camera bump. Tot nu toe heb ik de pen eraan gekoppeld en dan ligt hij nog wat schuiner. Ik ben er nog niet uit wat handiger is.

Ik heb nog weinig hdr gekeken. Net even Bruised aangezet op zowel de S2 als de P12 en het is vergelijkbaar. Maar ik was eigenlijk nog steeds meer dan tevreden met de S2. Op de laadport en de snelheid na. De kleuren zijn iets natuurlijker van de P12.

Typen is niet te doen in landscape mode. Veel te breed. Je kunt het keyboard gelukkig undocken waardoor hij smaller is. Portrait is hij wat te hoog en dun zonder hoes. Je moet hem echt op schoot leggen. Schrijven met de s pen is grappig maar vergt gewenning. Gelukkig werkt swipen wel goed.

De tablet als tweede scherm (via wifi) op je pc gebruiken werkt goed maar ik moet nog even kijken of de resolutie of tekstgrootte aangepast kan worden wat anders is het onleesbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lihHCyCh4QNZ9fI2IOYIEULR8BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDwWWX2WouG9pSoZUO86SkAT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsjLCCvc9fX9-fCDRj-MEqkM4Z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xtf0ww03Re1Dn0XLAxc0A9PN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxGHozYlumG6BaTZ7DC6trpo0HA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQT98E8bSWepKQ3lRcnUXNNL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door BIM op 30-11-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swabbie
  • Niet online
@BIM Bedankt voor je uitgebreide reactie! Formaat lijkt me echt perfect voor media consumptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BIM

BIM

Nothing interesting

Vandaag de cover van Aliexpress ontvangen en ik moet zeggen dat hij erg netjes is. Hij koppelt magnetisch aan de achterkant en past goed. Ik kom af en toe nog wel wat bugs tegen, zeker bij het gebruik van de pen. Ook worden handpalmen vaak niet goed herkend wat irritant is. Zeker bij het schrijven met de pen.

Het geluid is daarentegen boven verwachting goed. En met cover is hij ook een stuk beter te hanteren omdat hij dan wat minder glad is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2fcM5NuY4Pp2lQZmWuXIElfpP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppb8fkF5oGRo8STXeo6L3yQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qUjMh3DpoQu-JuR80mKJIvHnfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAOvQDjoZPEq7Fq6jdMQYUhs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6iFfzaAPROnr_GAeufl4Gjrf9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5pvShrz0BkPJCx8RJE2cs8t.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1