Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-10 17:59
Beste mede-tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig O-)

Ik word gek thuis van de slordige kabels en 't feit dat ik telkens moet switchen van HDMI etc etc.
Maar goed, hopelijk kan ik hier iets wijzer worden.

Ik heb een 55 inch TV thuis gecombineerd met Soundbar, sub en rears.
Samsung UE55MU6120 Zwart &
LG SL10YG
De TV heeft 3 HDMI ports waarvan een ARC (Geen E-ARC).
Soundbar beschikt over 2 HDMI-in

Nu heb ik een chromecast, Ziggo box en ander kastje welk met HDMI verbonden worden.
Iemand enig idee hoe ik dit een beetje netjes kan maken ?
Zeker gezien ik de TV aan de muur wil monteren zal ik moeten nadenken over de kabels

Chromecast wordt weinig gebruikt, merendeel om voor bezoek foto's te laten zien van mijn zoontje.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 22:20
Ziggo box en dat andere kastje aansluiten op je soundbar, en die dan aansluiten op je ARC HDMI port van je tv en Chromecast dus direct op je tv. Dat lijkt mij de simpelste oplossing, hoef je je tv ook vrijwel niet van input te wisselen. Kan je soundbar automatisch switchen van input afhankelijk van op welke HDMI in hij actief signaal ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
@Wekko306 Ik ga het even omzetten en kijken hoe die het doet.

Soundbar switcht van Wifikanaal (radio via google) naar arc als ik de tv aanzet, bedoel je dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:37
kaaskopnl schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:29:
@Wekko306 Ik ga het even omzetten en kijken hoe die het doet.

Soundbar switcht van Wifikanaal (radio via google) naar arc als ik de tv aanzet, bedoel je dit ?
@Wekko306 bedoelt wat er gebeurt als je naar je Ziggo box zit te kijken via de soundbar en dan je andere HDMI kastje inschakelt. Geeft je soundbar dan automatisch het goede beeld door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
Aha zo.
Nee soundbar gaat helaas niet naar hdmi 1 of 2 automatisch.. Ik moet zelf via soundbar naar 1 of 2 gaan voordat ik beeld krijg op tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:09
Een HDMI-splitter gebruiken?
Ik gebruik een Philips Hue Sync-box, werkt uitstekend. Hoef nooit handmatig om te switchen, gaat automatisch als het apparaat actief wordt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1