Sonos sub alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 15:37
Ik zoek een?
Sonos Subwoofer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb de nieuwe Sonos Beam (gen 2) gekocht, echt een top ding (wel duur) en 2 One speakers SL erbij voor surround. Nu mis ik wel de diepe bas die ik met mijn Sony sub had op mijn oude installtie. Is het nu echt zo dat alleen Sonos Subs hierop werken of is er toch een andere optie voor een goedkopere sub aan te sluiten? 800 euro is best wel veel geld om ook nog erbij uit te geven

Ik lees dat ik echt alleen een Sonos sub hiervoor kan gebruiken.

PS
Ja ik weet dat er goedkopere (en betere) alternatieven waren voor een soundbar en surround opties etc etc etc maar hij is mooi en mijn vriendin en ik vonden dat we wat extra mochten uitgeven voor ons plezier en hij staat gewoon heel mooi ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door rikoos op 18-10-2021 14:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-06 23:37
er is dus geen alternatief zoals je zelf zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alleen de sub van Sonos werkt, tenzij je een AMP hebt. Daar kan je wel zelf een sub op aansluiten

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Helaas dan maar, dan maar de extra kosten. Had gehoopt dat er misschien ergens een tweak/hack zou zijn die een ander merk hiervoor geschikt maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 14:24
ik heb een Ikea/Sonos bookshelf speaker op Marktplaats gekocht voor 50 euro. Daarna het binnenwerk in een oude subwoofer gemonteerd die ik nog op zolder had staan.
Op Youtube zijn genoeg voorbeelden te vinden van soortgelijke oplossingen.
Dus voor 50 euro heb ik nu een prima werkende Sonos subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 14:29
remmuz schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:29:
ik heb een Ikea/Sonos bookshelf speaker op Marktplaats gekocht voor 50 euro. Daarna het binnenwerk in een oude subwoofer gemonteerd die ik nog op zolder had staan.
Hoe goed is het geluid & welke powered sub heb je hiervoor gebruikt?

Het systeem ziet het dus niet als aparte sub, maar is het geluid wel te ervaren als een volwaardige subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Leuke oplossing @remmuz !!! Maar geeft het ook de diepe bass zoals de sub doet? Niet dat ik verwacht dat het hetzelfde klinkt hoor maar geeft het genoeg genoeg geluid? Herkent de app hem dan niet als een bookshelf of kan je dat zelf aanpassen dat het een sub is want ik heb nog een One staan staan in de slaapkamer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Creatieve oplossing. Die IKEA hack kende ik nog niet :D
Zou verwachten dat het net als een normale sub werkt. Sonos zend een volledig audio signaal uit. Als jij een Sonos speaker bij de speakeruitgang aftapt en op een high level ingang van de sub zet, pakt, dan moet dat gewoon werken. Ingebouwd filter van de sub doet de rest. Heb je wel een powered sub of iig een sub met een filter voor nodig.

* The Eagle ziet ineens een gat in de markt, goedkope passieve subs verbouwen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
thaan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

Hoe goed is het geluid & welke powered sub heb je hiervoor gebruikt?

Het systeem ziet het dus niet als aparte sub, maar is het geluid wel te ervaren als een volwaardige subwoofer?
Het is een Mordaunt Short MS308 sub waarvan de versterker stuk was.
Ik gebruik hem dus niet als aktieve sub.
Ik heb de speaker van de subwoofer gewoon aangesloten in plaats van de originele lage/middentonen speaker.
(In de Symfonisk zitten 2 speakers, voor laag/midden en voor hoog.)
In de Sonos app heb ik de EQ ingesteld op Bass +10 en Treble -10

Ik vind het persoonlijk erg goed klinken, mooi vol en laag.
Heb het geluid niet kunnen vergelijken met een Sonos sub. Die zal misschien nog beter klinken maar het verschil zou mij geen 750 euro extra waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
rikoos schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:40:
Leuke oplossing @remmuz !!! Maar geeft het ook de diepe bass zoals de sub doet? Niet dat ik verwacht dat het hetzelfde klinkt hoor maar geeft het genoeg genoeg geluid? Herkent de app hem dan niet als een bookshelf of kan je dat zelf aanpassen dat het een sub is want ik heb nog een One staan staan in de slaapkamer ;-)
In de app staat nog steeds Bookshelf speaker helaas. voor zover ik weet is dat niet aan te passen.
Het klinkt in mijn oren heel goed. Door met de equalizer in de Sonos app te spelen kun je het geluid nog wat finetunen.
Er komt echt meer dan voldoende geluid uit. In de Sonos app heb ik het volume van de sub op ongeveer een derde van de andere speakers ingesteld. De bass hoeft van mij niet te overheersen maar als je wil kun je er prima de buren mee pesten.

[ Voor 15% gewijzigd door remmuz op 19-10-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 13:08
remmuz schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:29:
Dat is waar, maar de sub gaat in volume niet mee als je je tv bedient ( beam wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
remmuz schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

In de app staat nog steeds Bookshelf speaker helaas. voor zover ik weet is dat niet aan te passen.
Het klinkt in mijn oren heel goed. Door met de equalizer in de Sonos app te spelen kun je het geluid nog wat finetunen.
Er komt echt meer dan voldoende geluid uit. In de Sonos app heb ik het volume van de sub op ongeveer een derde van de andere speakers ingesteld. De bass hoeft van mij niet te overheersen maar als je wil kun je er prima de buren mee pesten.
Hi, heb je deze setup nog werkende en naar tevredenheid?

Ik heb ergens gelezen dat Sonosequencer bezig is om er een echt .1 kanaal (sub info zoals bedoeld) was met ontwikkelen maar kan dat nergens vinden... Zou zo mooi zijn als je via deze App alsnog de Ikea-Sub passthrough (zoals hier verwoord) .
Deze is recent en kan het lastig vinden dus helaas is het er nog niet (maar wel mogelijk)

Ik ga denk ik ook deze hack uitvoeren voor wat xtra bas bij de Playbar en 2 Play 1s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
OmeRobbie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Hi, heb je deze setup nog werkende en naar tevredenheid?

Ik heb ergens gelezen dat Sonosequencer bezig is om er een echt .1 kanaal (sub info zoals bedoeld) was met ontwikkelen maar kan dat nergens vinden... Zou zo mooi zijn als je via deze App alsnog de Ikea-Sub passthrough (zoals hier verwoord) .
Deze is recent en kan het lastig vinden dus helaas is het er nog niet (maar wel mogelijk)

Ik ga denk ik ook deze hack uitvoeren voor wat xtra bas bij de Playbar en 2 Play 1s!
Werkt nog steeds goed!
Deze vond ik ook interessant, gaat denk ik mijn volgende project worden:
https://www.thetylergibso...a-much-cheaper-sonos-amp/

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 09-10-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
remmuz schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Werkt nog steeds goed!
Deze vond ik ook interessant, gaat denk ik mijn volgende project worden:
https://www.thetylergibso...a-much-cheaper-sonos-amp/
Zou je kunnen toelichten hoe jij het werkend hebt?
Als extra sonos speaker die alleen de lage tonen (de sub) weergeeft?
En dan naast 2 rearspeakers deze sub?

Of heb je op 1 of andere manier toch de LFE (de .1) kanaal die je kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 23:41

Nark0tiX

Software Engineer

OmeRobbie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

Zou je kunnen toelichten hoe jij het werkend hebt?
Als extra sonos speaker die alleen de lage tonen (de sub) weergeeft?
En dan naast 2 rearspeakers deze sub?

Of heb je op 1 of andere manier toch de LFE (de .1) kanaal die je kunt gebruiken?
Ben ook zeer nieuwschierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
De "nep subwoofer" is gewoon een extra speaker. Ik heb 2 stereo paren, in de woonkamer en in de woonkeuken. Daartussen staat de subwoofer.
Dus geen 5.1 opstelling of zoiets.
Pagina: 1