HP-printer: account verplicht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo199
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-08-2022
Sinds ongeveer twee jaar ben ik in het bezit van een HP ENVY 4526.

Ik heb zonder problemen kunnen printen via mijn tablet en mobiele telefoon. De draadloze verbinding werkte uitstekend.

Echter, sinds twee weken lukt het printen vanaf deze apparaten niet meer. Wanneer ik een printopdracht stuur, dan opent zich een inlogscherm voor HP Account. De mobiele driver - HP Smart - eist dat je je inlogt om te kunnen blijven printen.

Printen vanaf mijn laptop gaat wel probleemloos, zonder HP Account.

Hebben meer mensen te maken met bovenstaand probleem? Ontkom je daadwerkelijk niet aan het aanmaken van een HP Account? Of is er een omweg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Je kunt ook eens een andere printer-app gebruiken, bijvoorbeeld die van Mopria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Heb je geprobeerd om alleen de printer driver te installeren voor Windows en niet het softwarepakket?

Op het werk hadden wij altijd de HP Universal printer driver. Geen gedonder mee gehad.
https://support.hp.com/us...eries-for-windows/4157320

Of gaat het echt puur over een driver op tablet en smartphone? Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Tyrian op 18-10-2021 16:10 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Tyrian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:09:
Heb je geprobeerd om alleen de printer driver te installeren voor Windows en niet het softwarepakket?

Op het werk hadden wij altijd de HP Universal printer driver. Geen gedonder mee gehad.

Of gaat het echt puur over een driver op tablet en smartphone? Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten.
Het gaat over mobiele apparaten (tablet, telefoon). Hoe de boel op de pc staat is dan irrelevant :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit zal wel komen omdat Google Cloud Print niet meer actief is, dus printermakers zijn hun eigen dienst gaan ontwikkelen. En dan heb je dus een account nodig om te weten met welke printer er gebabbeld moet worden om het papiertje eruit te laten komen, want je wilt toch niet dat je opdracht spontaan bij je buurman eruit komt?

Wat gebruik je op je telefoon om te printen? Als dat namelijk een HP app is, zal die dus wel automatisch bijgewerkt zijn zonder dat je het door had. Met deze wijziging er in.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:48:
Dit zal wel komen omdat Google Cloud Print niet meer actief is, dus printermakers zijn hun eigen dienst gaan ontwikkelen. En dan heb je dus een account nodig om te weten met welke printer er gebabbeld moet worden om het papiertje eruit te laten komen, want je wilt toch niet dat je opdracht spontaan bij je buurman eruit komt?

Wat gebruik je op je telefoon om te printen? Als dat namelijk een HP app is, zal die dus wel automatisch bijgewerkt zijn zonder dat je het door had. Met deze wijziging er in.
Mwah, dat is nogal afhankelijk van de printlocatie. Ik kan met mijn Brother prima printen zonder account, hij scant gewoon naar printers in het wifi netwerk.

Als het via internet moet en niet in hetzelfde netwerk dan zal er idd enige vorm van registratie nodig zijn, maar hoeveel mensen willen nu printen van een locatie waar ze niet fysiek zijn. Dat aandeel is minimaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Mwah, dat is nogal afhankelijk van de printlocatie. Ik kan met mijn Brother prima printen zonder account, hij scant gewoon naar printers in het wifi netwerk.

Als het via internet moet en niet in hetzelfde netwerk dan zal er idd enige vorm van registratie nodig zijn, maar hoeveel mensen willen nu printen van een locatie waar ze niet fysiek zijn. Dat aandeel is minimaal lijkt me.
Daarom zeg ik ook dat elke fabrikant een eigen oplossing heeft. Jij hebt een Brother, TS een HP. En HP staat er om bekend om de gebruiker keihard te naaien. Of ben je het hele gedoe om de inktpatronen vergeten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo199
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-08-2022
hcQd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:01:
Je kunt ook eens een andere printer-app gebruiken, bijvoorbeeld die van Mopria.
Dank je wel, dat ga ik uitzoeken.
Tyrian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:09:

Het gaat inderdaad puur om mobiele apparaten. Dank voor je tip.
Hero of Time schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:48:

Ik gebruik sinds jaar en dag de HP Print Service Plugin. Nu eist deze plotseling een login.
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Ik probeer te printen op het lokale netwerk. Ik maak geen gebruik van extern printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jo199 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik sinds jaar en dag de HP Print Service Plugin. Nu eist deze plotseling een login.
Dat kan alsnog een update hebben gehad zonder dat je het door hebt. En dan zit deze 'functionaliteit' er opeens in. HP doet ook zonder je te informeren de firmware van de printer bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07-2024
Aangezien ik zelf ook met dit probleem zat en dit her eerste topic is wat ik tegen kwam, hierbij twee oplossingen:

In Windows kun je ook naar Printers en Scanners gaan, een TCIP port aanmaken met het IP adres van de printer en vervolgens op "een printer toevoegen" klikken en Windows de driver voor je laten installeren.
Zie YouTube: Printer TCP/IP Port Configuration in Windows 10 (HP Printer Restart ...

Als alternatief kun je ook op de HP site je printer model opzoeken en dan een niet Smart driver installeren. Dan kun je daar de TC/IP optie gebruiken en de stappen doorlopen om het HP programma de poort aan te laten maken (voor queu naam en share naam de printernaam gebruiken)

Voor scannen kun je de scan software van Windows gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Intuos schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:01:
Aangezien ik zelf ook met dit probleem zat en dit her eerste topic is wat ik tegen kwam, hierbij twee oplossingen:
[...]

Voor scannen kun je de scan software van Windows gebruiken.
het topic is oud maar ik had ook vanaf de laptop dat ik voor het aansturen van mijn HP laser printer opeens een account nodig had. Braaf accountje aangemaakt en daarna prima printen en scannen via de HP Smart app. Zolang het gratis en goed werkt vind ik het nog niet zo'n probleem.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou een printer nooit zo maar contact laten maken met HP, omdat HP een lange geschiedenis heeft om met firmwareupdates huismerkbenodigdheden onklaar te maken. Als je een laserprinter hebt, probeer hem gewoon via het lokale netwerk aan te sturen, HP ondersteunt de nodige protocollen, en zorg juist dat het apparaat geen internetverbinding heeft. Op die manier bepaal je zelf of je nieuwe firmware wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

dmantione schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:24:
Ik zou een printer nooit zo maar contact laten maken met HP, omdat HP een lange geschiedenis heeft om met firmwareupdates huismerkbenodigdheden onklaar te maken. Als je een laserprinter hebt, probeer hem gewoon via het lokale netwerk aan te sturen, HP ondersteunt de nodige protocollen, en zorg juist dat het apparaat geen internetverbinding heeft. Op die manier bepaal je zelf of je nieuwe firmware wilt.
printer detecteert inderdaad dat de cartridges niet origineel zijn maar accepteert het verder wel. patenten zijn verlopen?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je een professionele printer hebt: HP doet niet aan fratsen. Als je een consumentenprinter hebt: HP heeft een lange geschiedenis van huismerken dwarsbomen, waarna ze veel na rechtszaken met onder meer 123Inkt en Testaankoop hebben moeten terugdraaien. Helemaal blokkeren kunnen ze het niet vanwege die rechtszaken, maar dwarsbomen hebben ze nog steeds regelmatig gedaan.
Pagina: 1