Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus2704
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07-2023
Beste allemaal,

Ik kom er maar niet uit, wellicht geeft 1 van jullie duidelijkheid.

Thuis heb ik diverse schakelaars van Klik aan klik uit die gekoppeld zijn aan het hub ics2000. Kan ik deze hub of deze schakelaars koppelen aan mijn Tuya app? Zo ja, hoe?

Alvast grote dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:59

MsG

Forumzwerver

KAKU is veelal 433 mhz of 868 mhz. Tuya veelal WiFi-gebaseerd. Ik betwijfel of dat gaat werken. Veelal zijn dit soort producten heel gesloten.

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen, is kijken of beide systemen wel met Google Home of een andere grote speler (Homekit?) werken, en dan dat platform gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03

FreakNL

Well do ya punk?

Beide systemen werken ook in Domoticz.

Dan is domoticz je hoofdsysteem waar Kika en Tuya als hardware/devices in terugkomen.

/edit
Ik twijfel nu of de ICs in Domoticz werkt, ik denk dat je daarvoor een RFXCom nodig hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 18-10-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
De ICS 2000 kan wel in Home Assistant in ieder geval. Tuya ook.
Dus dat zou eventueel kunnen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus2704
TheFes schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:58:
Dat zou een goede optie zijn. Alleen lukt het me in Google Home Assistent niet om in een routine ook de kleur van een LED-strip aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:59

MsG

Forumzwerver

Home assistent is iets heel anders dan Google Home. De oplossingen domoticz of HomeAssistant die hier genoemd worden, vereisen de aanschaf van eigen apparatuur waarop deze software dan draait. Dat moet je maar net willen. Ik draai zelf HomeAssistant, maar in plaats van een simpele cloud app zoals je nu lijkt te gebruiken, een eigen platform in de lucht houden, vergt wel een bepaalde skills danwel toewijding en interesse daarin.

Als je zonder inspanning het gewoon werkend wil, zou ik zorgen dat je bij 1 fabrikant blijft, in plaats van random producten, want die sluiten veelal slecht op elkaar aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus2704
MsG schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:06:
Home assistent is iets heel anders dan Google Home. De oplossingen domoticz of HomeAssistant die hier genoemd worden, vereisen de aanschaf van eigen apparatuur waarop deze software dan draait. Dat moet je maar net willen. Ik draai zelf HomeAssistant, maar in plaats van een simpele cloud app zoals je nu lijkt te gebruiken, een eigen platform in de lucht houden, vergt wel een bepaalde skills danwel toewijding en interesse daarin.

Als je zonder inspanning het gewoon werkend wil, zou ik zorgen dat je bij 1 fabrikant blijft, in plaats van random producten, want die sluiten veelal slecht op elkaar aan.
Ah, dank je wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidov_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-05 11:31
TheFes schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:58:
Kwam dit toevallig tegen. Hoe heb je de ICS 2000 in HA gekregen?
Ben op hier gekomen met de gedachte de ICS 2000 aan Tuya te koppelen, om dat dan in HA te krijgen. Beetje ingewikkeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasN77
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-02 17:00
Hallo Davidov_
Ik ben hier nieuw.
Ik heb ook een ISC 2000 en deze wil ik ook in Tuya gebruiken. Ik zie alleen geen link/uitleg
Gr,
Knossos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonnievaneldik
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21-07-2024
wie heeft het voor elkaar gekregen om KlikaanKlikuit werkend te krijgen in Home assistant.
Heb ook alles werkend via de ics2000 google home en google assist.
Veel verhalen hierover maar geen enkele werkende dingen gezien.
Tevens sensoren van LSC zou ik willen hebben in HA.
Graag een duidelijke uit leg hoe dit te realiseren valt.

[ Voor 10% gewijzigd door tonnievaneldik op 04-12-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Hi,

Ik zie dat dit topic alweer even geleden is maar sluit denk ik het beste aan op mijn vraag:

Ik heb enkele rookmelders van klik-aan-klik-uit in huis, ik heb daarvoor ooit op advies de Tuya app in gebruik genomen (icm een Silvercrest hub).

Waarom zou ik niet de app van klik-aan-klik-uit gebruiken?

Info welkom!

Groet John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Niemand?
Pagina: 1