Wacht al 7 weken op vervanging Fold 3, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-08 09:21
Hoi allemaal,

Ik heb op 12 augustus van dit jaar een pre-order geplaatst via de Samsung eShop (webwinkel) voor een Samsung Galaxy Z Fold 3 voor €1619.10. Bij die pre-order zat de telefoon, een verzekering tegen onopzettelijke schade voor een jaar (Samsung Care+) en een S Pen, hoesje en stekker. Deze pre-order heb ik opgehaald bij het pakketpunt op 23 augustus. Ik heb er ongeveer een week van kunnen genieten, maar toen deed de Wi-Fi het niet meer. Balen, maar goed, kan gebeuren.

Op 30 augustus loop ik de Samsung Service winkel in Utrecht binnen met een afspraak. Ik heb vooraf het toestel ge-factory-reset, en het is tijdens de setup te zien, de Wi-Fi gaat niet aan. Degene die mij helpt loopt even naar de reparatieafdeling op de bovenverdieping, en komt terug, en zegt dat ze nog geen reserve-onderdelen hebben voor dit toestel, en dat ik moet bellen met de klantenservice. Ik vraag nog of ze me dan geen vervangend toestel kunnen geven, maar nee, dat is geen optie.

Dus ik bel diezelfde dag nog met de klantenservice. Zij raden mij aan om online een afspraak te maken voor de reparatie. Dat doe ik, en binnen een uur wordt mijn toestel door een fietskoerier opgehaald. Prima service zou je zeggen. Echter... Mijn toestel komt weer bij diezelfde Samsung Service winkel in Utrecht terecht, waar ze geen reserveonderdelen hebben. De manager belt mij op en we spreken af dat ik het toestel de volgende dag ophaal. Ik bel nogmaals met de klantenservice, en vermeld daarbij dat er "volgens mij de Dead on Arrival" procedure gevolgd moest worden, omdat het defect binnen 7 dagen optrad. Ik kreeg meteen een retourformulier opgestuurd, dus dat was op zich prima.

De volgende dag (31 augustus) ga ik naar het Service Center om mijn toestel op te halen. De manager heeft me nog geholpen met het inpakken van het toestel. Het enige dat ik nog moest fixen, was het retourlabel. Ik ben naar een copyshop gegaan, heb het label uitgeprint en op de verpakking geplakt. Toen heb ik het afgegeven bij een PostNL punt. Als consument denk je dan klaar te zijn, en even leek dat ook het geval. Hier beginnen zeg maar alle problemen.

Op 2 september krijg ik een e-mail dat er een nieuwe Fold 3 onderweg is naar mij. Ik denk "hoera, snel opgelost, ik heb zo weer mijn Fold terug". Ik krijg ook een track en trace via de website van Samsung, waar me meteen opvalt dat de PostNL Track en Trace code zegt dat er nog geen pakketje gevonden is met die track en trace code in hun systeem. Enkele dagen later staat er ineens in het track en trace systeem van Samsung dat het pakketje "Afgeleverd" is en dat "Je hebt je bestelling opgehaald", terwijl ik van niets weet. De PostNL track en trace code geeft ook nog steeds aan dat het pakketje niet gevonden is en op 10 september neem ik contact op via WhatsApp met Samsung. Ik leg de situatie uit en er wordt een ticket gemaakt bij het juiste team.

Ik vraag om 13, 15 en 16 september of er updates zijn via WhatsApp. Mij wordt verteld dat er nog geen updates zijn. Op de 20e vraag ik nogmaals een update, waar op geantwoord wordt dat er nog geen updates zijn. Ik vraag of het misschien sneller is om mijn geld terug te geven, maar de medewerker gokt erop dat dat niet zo is. De medewerker zegt ook dat het druk is bij de afdeling en dat de afhandeling daarom lang duurt. Hij stuurt een nieuwe reminder.

De 25e vraag ik weer om een update (er zijn er wederom geen), en vraag ik of er misschien een leentoestel beschikbaar is, maar daar doen ze niet aan. Gelukkig heb ik zelf een oude telefoon waar ik nog wel even mee vooruit kan.

De 27e is het 4 weken geweest sinds ik mijn probleem gemeld heb aan Samsung. Aangezien ik nog steeds niks anders te horen krijg dan "het is druk", stuur ik een berichtje dat ik genoodzaakt ben de druk op te voeren, waarbij ik aangeef dat dit niet persoonlijk bedoeld is voor de klantenservicemedewerker. Ik geef aan dat ik vind dat er bij 6 weken (11 oktober) een redelijke termijn is overschreden, en dat ik dan klachten ga indienen bij allerlei organisaties, en dat ik bij 8 weken (25 oktober) geen Samsung producten meer zal halen en deze ook niet meer zal aanbevelen bij vrienden of kennissen. Ik zeg daarnaast dat ik bereid ben de termijnen te verlengen als er updates komen over wat er aan de hand is (want ik hoor dus nu al 4 weken lang dat de afdeling druk is). Ik ben er klaar mee om als klant compleet in het duister gelaten te worden. Ik krijg als antwoord dat de telefoon tijdelijk niet op voorraad is. Ik zeg dat ik dit bijzonder vind, omdat deze op hun website nog wel gewoon te bestellen is, en dat ie morgen bezorgd zou kunnen worden, maar zeg ook dat ik de medewerker zal geloven. De medewerker geeft aan dat er een wereldwijd tekort is aan microchips, waardoor de productie lager ligt dan ze zouden willen, wat ik kan begrijpen. Ik weet eindelijk iets meer en stel me voor nu tevreden met het antwoord.

5 oktober vraag ik of er al zicht is op een levering van nieuwe Folds, en ik krijg van de medewerker te horen dat de afdeling er nog mee bezig is. Ik stuur een berichtje terug dat ik 28 oktober een verzoek zal doen om mijn geld terug te krijgen, in plaats van een vervangende telefoon. De medewerker begrijpt de reactie en wil me alleen voorzien over informatie over de huidige situatie.

6 oktober krijg ik een berichtje van de medewerker dat mijn Fold 3 nog niet retour is bij Samsung. Ik reageer verontwaardigd (maar beleefd), met dat die weken geleden al verstuurd is met een track en trace code en dat ze er zelf voor getekend hebben. Ik stuur een screenshot op van de track en trace, een foto dat ik buiten het PostNL punt sta met het pakketje, een foto met het pakketje op de weegschaal van het PostNL punt en het verzendbewijs, en het verzendbewijs buiten de winkel. Ik zeg er ook bij dat ik het pakketje heb ingepakt met de manager van de Samsung Service winkel, en dat dat op camera staat. De medewerker zegt dat deze begrijpt dat ik het pakket al retour heb gestuurd, maar dat zij hem nog niet hebben ontvangen. Ik merk op dat het pakket volgens de track en trace code al 4 weken bij hen ligt, en ik niet begrijp wat de medewerker bedoelt met dat ze hem niet ontvangen hebben. Ik vraag of het pakketje misschien op een andere afdeling ligt. De medewerker stuurt de foto's door om het verder te laten nakijken.

8 oktober vraag ik om een update, die is er niet. 15 oktober vraag ik om een update. Die is er niet. Ik heb vanochtend maar eens gebeld voor een update, maar die is er niet. Ik mocht ook geen leidinggevende spreken. Vandaag zit ik 7 weken zonder toestel en ik ben er helemaal klaar mee. Wat kan ik als consument nog doen om of een toestel te krijgen, of mijn geld terug? Ik ben helemaal klaar met de service van de Samsung eShop.

Beste antwoord (via Gamer1120 op 01-11-2021 11:55)

Verwijderd

Je bent al veelste poeslief geweest naar samsung tijd om de poes bij zijn nekvel te pakken en aan regels te gaan houden.

Een toestel van 7 dagen is doa dus jou laten wachten op onderdelen is al beneden pijl. Normaal zou je het onder de wkoa nog kunnen gooien maar die termijn is nu verstreken dus zal samsung niet meer mee akkoord gaan.

Dan komt de situatie ontbinden in beeld verkoper kan zijn verplichtingen niet nakomen dus geef ze nog 5 werkdagen om met een nieuw toestel over se brug te komen of eis ontbinding van de overeenkomst daarop heeft samsung nog 10 werkdagen om geld terug te storten aan je.

Dit had je eigenlijk in begin al gelijk moeten doen maar ook samsung had het omruil proces al veel eerder moeten kunnen starten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling3_Artikel21

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 20:36
Heb je nog geprobeerd om te praten met de manager van de winkel? Wellicht kunnen die makkelijker doordringen tot de juiste afdeling om eea uit te zoeken of om je geld terug te krijgen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36

St@m

@ Your Service

Helaas, je bent genaaid. Succes met het recht halen. Je zou eens kunnen beginnen bij je rechtsbijstand als je die hebt, en anders het juridisch loket.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent al veelste poeslief geweest naar samsung tijd om de poes bij zijn nekvel te pakken en aan regels te gaan houden.

Een toestel van 7 dagen is doa dus jou laten wachten op onderdelen is al beneden pijl. Normaal zou je het onder de wkoa nog kunnen gooien maar die termijn is nu verstreken dus zal samsung niet meer mee akkoord gaan.

Dan komt de situatie ontbinden in beeld verkoper kan zijn verplichtingen niet nakomen dus geef ze nog 5 werkdagen om met een nieuw toestel over se brug te komen of eis ontbinding van de overeenkomst daarop heeft samsung nog 10 werkdagen om geld terug te storten aan je.

Dit had je eigenlijk in begin al gelijk moeten doen maar ook samsung had het omruil proces al veel eerder moeten kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
Dank voor de reacties! Ik heb Samsung 2 weken gegeven om met een toestel of het geld te komen. Van een klantenservicemedewerker kreeg ik daarover te horen: "Dat gaat vast en zeker helemaal goed komen!". Ik betwijfel het. Mocht ik over 2 weken nog niets hebben, wordt het inderdaad eens tijd voor het juridisch loket.

Ik denk verder niet dat de manager van de winkel nog iets zou kunnen doen, omdat het om twee compleet andere bedrijfsonderdelen van Samsung gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ben vooral ook duidelijk in je stappen. Als je er over twee weken echt klaar mee wil zijn, zeg dan dat ze in gebreke zijn en dat dat binnen twee weken opgelost moet zijn. En als dat over twee weken dan zover is zeg je dat de overeenkomst ontbonden is (en dus niet meegaan in "nee we willen niet ontbinden want we zijn nog aan het uitzoeken").

Dan weer een duidelijke deadline voor wanneer je je geld terugverwacht.

Zie bijvoorbeeld https://www.wetrecht.nl/incassokosten/ voor verdere stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 18-10-2021 21:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-10 19:57
Soms heeft het nut om social media in the schakelen, je vraagt via Twitter stellen of misschien hebben ze een Facebook account?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:23

Glewellyn

is er ook weer.

Gamer1120 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:37:
Dank voor de reacties! Ik heb Samsung 2 weken gegeven om met een toestel of het geld te komen. Van een klantenservicemedewerker kreeg ik daarover te horen: "Dat gaat vast en zeker helemaal goed komen!". Ik betwijfel het. Mocht ik over 2 weken nog niets hebben, wordt het inderdaad eens tijd voor het juridisch loket.

Ik denk verder niet dat de manager van de winkel nog iets zou kunnen doen, omdat het om twee compleet andere bedrijfsonderdelen van Samsung gaat.
Heb je die termijn van 2 weken telefonisch meegedeeld? Ik denk dat je op een aangetekende brief meer reactie gaat krijgen.

Zet je hele verhaal kort een bondig in een brief, zet daarin dat je de koop ontbindt en binnen 14 dagen je geld terug wil. Als je graag alsnog een Fold zou willen bestel je er bij een andere winkel een.

Het probleem met Samsung de optie geven om de telefoon alsnog te leveren is dat de oplossing bij hen tussen twee afdelingen gecoördineerd moet worden (logistiek óf financieel) en dat dat vaak niet goed loopt.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
Glewellyn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Heb je die termijn van 2 weken telefonisch meegedeeld? Ik denk dat je op een aangetekende brief meer reactie gaat krijgen.

Zet je hele verhaal kort een bondig in een brief, zet daarin dat je de koop ontbindt en binnen 14 dagen je geld terug wil. Als je graag alsnog een Fold zou willen bestel je er bij een andere winkel een.

Het probleem met Samsung de optie geven om de telefoon alsnog te leveren is dat de oplossing bij hen tussen twee afdelingen gecoördineerd moet worden (logistiek óf financieel) en dat dat vaak niet goed loopt.
Aangetekende brief is niet nodig. Via mail is prima en voldoet. Wel even verzend bewijs bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gamer1120 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:28:

… Ik geef aan dat ik vind dat er bij 6 weken (11 oktober) een redelijke termijn is overschreden, en dat ik dan klachten ga indienen bij allerlei organisaties, en dat ik bij 8 weken (25 oktober) geen Samsung producten meer zal halen en deze ook niet meer zal aanbevelen bij vrienden of kennissen.
Hier zijn ze vast van onder de indruk geraakt. Dit soort beloftes heeft een bedrijf als Samsung niks aan, ze verkopen er echt geen telefoon minder om. Verder plaats je jezelf er alleen maar mee in een zielig hoekje omdat je je opstelt als een kleine David tegen een grote Goliath.

Uiteraard verandert dit de situatie niet voor jou. Je zult het harder moeten spelen bij je aankooppunt. Ontbinden binnen redelijke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

sypie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:00:
[...]
Hier zijn ze vast van onder de indruk geraakt. Dit soort beloftes heeft een bedrijf als Samsung niks aan, ze verkopen er echt geen telefoon minder om. Verder plaats je jezelf er alleen maar mee in een zielig hoekje omdat je je opstelt als een kleine David tegen een grote Goliath.

Uiteraard verandert dit de situatie niet voor jou. Je zult het harder moeten spelen bij je aankooppunt. Ontbinden binnen redelijke termijn.
Ik zou TS inderdaad aanraden wat zakelijker te communiceren en ook om bondiger te zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gamer1120 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:37:

Aanhakend op mijn 1e bericht, moet je afspraken maken over de termijn, en mag je een leentoestel vragen, als het lager duurt. zeker bij een smartphone, kun je eigenlijk niet meer zonder(ik niet)
Als ze niet reageren of wanneer het langer duurt, stel je ze in gebreke, en ga je over tot ontbinden van de overeenkomst.

Men is nu al in verzuim, gedurende deze periode, en kun je eigenlijk al ontbinden.
De winkel waar het toestel naartoe is gebracht is het servicecenter, die kunnen direct versturen voor reparatie, dat hoef je zelf allemaal niet te doen. Je bent geen trekpop van Samsung natuurlijk, dit is ook 0,0 service gericht.
CH4OS schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:27:
[...]
Op basis waarvan dan? Je zegt net dat dit pas kan nadat men in gebreken is gesteld. Aangezien dat dus nog niet gebeurd is, kun je ze ook niet in gebreken stellen.
zie boven(dik gearceerde)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 20-10-2021 13:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hackus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:22:
Men is nu al in verzuim, gedurende deze periode, en kun je eigenlijk al ontbinden.
De winkel waar het toestel naartoe is gebracht is het servicecenter, die kunnen direct versturen voor reparatie, dat hoef je zelf allemaal niet te doen. Je bent geen trekpop van Samsung natuurlijk, dit is ook 0,0 service gericht.
Op basis waarvan dan? Je zegt net dat dit pas kan nadat men in gebreken is gesteld. Aangezien dat dus nog niet gebeurd is, kun je ze ook niet in gebreken stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik reken alle aankopen boven de €250 euro tegenwoordig af met credit card, om exact deze reden.
Mijn probleem? Euuh *claim*, jullie probleem. Daaaaag.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Hackus In gebreken stellen kan alleen wanneer je van te voren een termijn hebt afgesproken. Je kan nu niet zeggen "Ik stel jullie in gebreken, want ik wacht al zeven weken".

@Gamer1120 Wie heeft de telefoon verzonden naar het reparatiecentrum? Deed jij dat? Zo ja, dan kan jij een onderzoek laten starten bij PostNL als Samsung aangeeft echt het toestel niet ontvangen te hebben. Ik hoop voor je dat je dan verzekerd verzonden hebt, anders wordt het een duur grapje.

Gezien je een duur toestel hebt, zal die vast ook populair zijn bij helers of identiteit fraudeurs. Jij denkt nu dus wel dat het toestel afgeleverd is bij Samsung en kan dat prima aantonen, maar ik kan uniform van de Samsung natuurlijk ook zeggen dat ik voor Samsung werk, terwijl dat feitelijk niet is.

Als de winkel het toestel verstuurd heeft, dan is het probleem van de winkel, niet van jou. Jij hebt een overeenkomst dat je voor X euro product Y krijgt. De winkel heeft dat vervolgens na te komen en een deugdelijk product te leveren. Kan men dat niet, kan men een vervangend toestel leveren of de koop ontbinden. Gezien er nu al even verstreken is, is ontbinden niet heel ongewoon en lijkt mij dat (met bovenstaande in het achterhoofd) de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CH4OS schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:41:
@Hackus In gebreken stellen kan alleen wanneer je van te voren een termijn hebt afgesproken. Je kan nu niet zeggen "Ik stel jullie in gebreken, want ik wacht al zeven weken".
Ingebrekestelling hoeft vaak niet bij een consumentenaankoop. Als de verkoper zijn verplichtingen niet nakomen, treed verzuim op, en kun je ontbinden. [In een schriftelijke aanmaning moet een redelijke termijn worden opgenomen waarin de schuldenaar alsnog kan nakomen.(ingebrekestelling)] voor de zekerheid(mocht het voor gerecht komen) is deze aanmaning(ingebrekestelling), wel aan te raden.
Ik denk dat je mijn berichtgeving verkeerd begrijpt of interpreteert, en ik laat het hier dan ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CH4OS schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:41:
De reactie van Hackus blinkt inderdaad niet uit in duidelijkheid en de terminologie is niet helemaal juist. Hetzelfde geldt voor het stukje van jou wat ik hier citeer (zie de reactie op de eerste quote).

In het eerste deel van zijn reactie zegt Hackus:
moet je afspraken maken over de termijn (..) Als ze niet reageren of wanneer het langer duurt, stel je ze in gebreke, en ga je over tot ontbinden van de overeenkomst.
Normaal stel je een termijn. Dat is geen afspraak. Een schriftelijke aanmaning waarin je een redelijke termijn stelt voor nakoming heet een ingebrekestelling. Als de termijn is verstreken stuur je geen nieuwe ingebrekestelling maar kun je direct ontbinden of schade vorderen. In dit geval kun je de stap van een ingebrekestelling overslaan. Dat merkt Hackus ook op:
De winkel heeft de verplichting om een gebrek te verhelpen binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper. Na 7 weken kun je wel stellen dat de winkel deze verplichting niet is nagekomen. Een termijn stellen heeft alleen zin als een winkel alsnog kan nakomen.Voor deze verplichting kan dat niet meer: zelfs als de winkel direct een nieuwe Fold 3 levert, blijft de tekortkoming uit het verleden bestaan. Het verzuim treedt daarom zonder ingebrekestelling in (art. 6:81 BW).

Nu TS wel een termijn heeft gesteld, zal hij die moeten afwachten.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@fopjurist Ik was inderdaad in de veronderstelling dat ingebrekestelling (leuk scrabble woord by the way) alleen kan nadat je een winkel een termijn gegeven hebt het op te lossen. Dat zou ik althans ook wel het netste vinden, ook al is er al een periode (zoals in dit geval) reeds verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik schrijf duidelijk aanhakend op mijn 1e bericht.

Daarna treed Artikel 83 Burgerlijk Wetboek Boek 6 punt a in.

Intussen heeft TS zelf 2 weken extra tijd gegeven, vanwege onwetendheid.

Een aanmaning/ingebrekestelling is om nogmaals een kans te geven op. Noem het een waarschuwing voordat je gaat ontbinden. Dat kan in een situatie waar er goede communicatie is met de verkoper, en deze aangeeft niet binnen redelijke/gestelde termijn te kunnen repareren/vervangen. Dan geef je nogmaals de kans binnen termijn die jij wenst(het redelijke is al verstreken), wanneer die termijn overschreden is, dat je overgaat tot ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CH4OS schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:14:
Dat zou ik althans ook wel het netste vinden
Heel net maar niet zo efficient, want na de ingebrekestelling komt er dus alsnog een termijn voor Samsung om aan hun verplichtingen te voldoen. Dan hebben ze dus dubbel een redelijke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bwerg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:29:
Heel net maar niet zo efficient, want na de ingebrekestelling komt er dus alsnog een termijn voor Samsung om aan hun verplichtingen te voldoen. Dan hebben ze dus dubbel een redelijke termijn.
En dat is problematisch omdat..? Efficiëntie maakt natuurlijk niet uit; doordat ze toch al niet in een redelijke termijn het probleem opgelost hebben, wachtte je sowieso al langer dan nodig. Als efficiëntie een reden zou zijn. Je hebt dan als consument zijnde in elk geval zeker voldaan aan de winkel een redelijke termijn te stellen om het alsnog te fixen.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CH4OS schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:36:
[...]
En dat is problematisch omdat..?
Je dan normaal gesproken twee weken langer aan het wachten bent dan nodig. Je kan ze meteen in gebreke stellen als het te lang duurt, in plaats van eerst te zeggen dat je boos bent en dan nog twee weken wachten.

Nou is de mening van heren juristen dat TS nu toch al die twee weken moet wachten (want dat is al gecommuniceerd) en dat de fabrikant daarna toch geen twee weken extra meer nodig is (want consumentenrecht) dus nu maakt het niet meer uit, maar meestal wel.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 21-10-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1120
@_eLMo_ Ik had net dezelfde maand een GPU gehaald op de creditcard, en de bank wilde mijn limiet niet tijdelijk verhogen, anders had ik het inderdaad op de creditcard gehaald. Nu met iDeal betaald. Ze gebruiken Adyen. Ik heb nog gekeken of ik iets via de betaalprovider kon doen, maar Adyen gaat niet in op individuele gevallen -.-

@CH4OS Ik heb het verstuurd, met een retourlabel die Samsung mij gestuurd heeft.

Verder heb ik dagelijks om updates gevraagd aan Samsung via WhatsApp, maar hebben ze geen nieuwe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gamer1120 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:10:
@_eLMo_ Ik had net dezelfde maand een GPU gehaald op de creditcard, en de bank wilde mijn limiet niet tijdelijk verhogen, anders had ik het inderdaad op de creditcard gehaald. Nu met iDeal betaald. Ze gebruiken Adyen. Ik heb nog gekeken of ik iets via de betaalprovider kon doen, maar Adyen gaat niet in op individuele gevallen -.-

@CH4OS Ik heb het verstuurd, met een retourlabel die Samsung mij gestuurd heeft.

Verder heb ik dagelijks om updates gevraagd aan Samsung via WhatsApp, maar hebben ze geen nieuwe updates.
Ik kan je alleen maar succes en sterkte wensen als het aankomt op dealen met de Samsung webshop, het retourneren van producten en het terugkrijgen van je geld.

Ik had de Fold 3 gepre-ordered evenals een Watch Classic. De Fold 3 met een leasecontract via Samsung en de Watch via Klarna. Aangezien ik uiteindelijk niet kon wennen aan Android heb ik besloten beide producten binnen 14 dagen te retourneren.

De Watch heeft Samsung op 8 september retour ontvangen bij hun antwoordnummer @ Schiphol. Mijn Klarna terugbetaling is op 12 oktober pas doorgevoerd.

De Fold 3 heb ik zelfs nooit een bevestiging van gehad dat ze deze retour hebben ontvangen terwijl die al op 6 september bij het antwoordnummer @ Schiphol is aangekomen. Ze hebben nooit geld afgeschreven voor het leasecontract, ik heb zelfs nooit een bevestiging gehad van mijn annulering. En het mooie is vervolgens; op mijn Samsung order pagina staat bij de Fold 3 dat deze nooit is geleverd en nog een pre-order status heeft.

Lang verhaal kort; Samsung maakt 1 grote puinzooi van de online verkoop van dingen. Je moet minimaal een maand wachten eer een retour verwerkt is, als het al verwerkt is want in jouw geval is dat dus ook niet het geval. Niemand weet iets te melden bij de klantenservice en je wordt aan je lot overgelaten.

Ik zou in jouw geval zeker werk maken van melding maken bij bedrijven als Kassa of Radar want dit gaat alle perken te buiten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gamer1120
Ik zal nog even een update geven op dit topic. Ik heb op 18 oktober aan Samsung medegedeeld dat ik over 2 weken de koopovereenkomst zou ontbinden op 1 september via WhatsApp en e-mail.

Op 19, 20, 22, 25, 26 en 27 oktober zijn er geen noemenswaardige updates. Op donderdagmiddag 28 oktober geef ik nogmaals aan dat ik aanstaande maandag de koop ga ontbinden, en of ze liever een aangetekende brief willen of dat dat ook via de chat kan. Op vrijdag 29 oktober krijg ik antwoord. Het kan via de chat. Ze moeten het doorsturen naar de welbekende interne afdeling. Zodra die het verwerkt zouden hebben, zou ik binnen 10 dagen mijn geld terug krijgen. Ik ga hiermee akkoord, en geef meteen een termijn van 3 weken om het geld op mijn rekening te storten (19 november), aangezien ik de doorlooptijd van de interne afdeling inmiddels wel ken. Ze gaan het verwerken. Ik weet al dat ik geen telefoon meer kan verwachten, dus ik haal een nieuwe Fold 3 bij de Media Markt. Ik ben er in ieder geval hartstikke tevreden mee. Ik kreeg net (maandag 1 november) een berichtje dat ik nu mijn refund krijg binnen 10 werkdagen. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar goed, ik heb weer een Fold en krijg mijn geld terug. Eindelijk een einde aan deze nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gamer1120 je hoeft ze niet langer te geven dan 10 werkdagen dat is gewoon wettelijk geregeld. Bij langer dan 10 werkdagen kan je zelf rente vragen alhoewel die nu zo laag is dat dat niet veel zal opleveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gamer1120
Nog een update, ik heb het geld zojuist op mijn rekening ontvangen.
Pagina: 1