Toon posts:

AC3 & Rotel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?
Ik zoek een oplossing voor het DTS en AC3 gebeuren omdat ik daar nu niet tevreden mee ben.

Ik heb een Rotel DB985 (5x 100W thx, prima eindtrap)
Rotel RSP 980 (5.1 voorbereid, met een RS232 aansluiting :( )
Een Techniks ac3 decoder
En een Pioneer DVD717
En een philips 72 cm tv (4:3)
Tannoy D300 voor, en Tannoy Saturn center en achter.
Storm3 (REL) subwoofer

Nu heb ik een budget van 5000,- (max!)
En het liefst wil ik nog wat ervan overhouden 8-)

Ik heb even gekeken naar een Denon 3801 receiver (is die misschein als AC3/DTS decoder te gebruiken in combi met de RB985?) En de AVRA1SE (beetje erg duur).
Wat raden jullie mij aan? Een Rotel voorversterker dts en AC3 te kopen? (wordt lastig kwa ruimte, maar is te regelen), of naar Denon overstappen? Of een ander merk? :?

Graag advies!!!

Reinier.

Verwijderd

Die Rotel lijkt mij niet echt slecht, en zonde om overboord te gooien. Je kan beter een goedkope DTS/AC3 versterker kopen, deze moet dan wel analoge uitgangen hebben zodat je die aan je Rotel kan koppelen.

Lijkt mij de goedkoopste oplossing.

S6

:)

Heb zelf de volgende set:
Denon AVR-3300
Sony DVD-7700
Mission 782 front
Mission 780 rear
Mirage ?? center

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
waar ben je niet tevreden over?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat is eigenlijk zo iets...
Ik vind de RS232-plug (5.1 ingang) op de voorversterker een schande van Rotel. Dat doe je toch niet zo? (net verguld, kleine, miezerige pennetjes, etc)
Of zijn daar fatsoenlijke kabels voor te krijgen?

Verder is ie prima. Zowel in stereo als in 5.1

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Vraagje tussendoor... Wat is er mis met een rs232 connector? en wat kun je er eigenlijk mee?

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Het is maar een signaalkabeltje, toch. Nooit ergens gelezen dat die de geluidskwaliteit vermindert. Onkyo gebruikt/gebruikte die aansluiting ook op hun allerduurste type, de 939 !

Ik vermoed trouwens dat je aan dezelfde ziekte lijdt als ik: "upgrade-itis"..... Wees sterk en hou je in!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28

JT

VETAK y0

Yamaha DSP AX1 of DSP AX2

Maar ik zou voor een decoder gaan : Yamaha DSP800

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zoals het er nu uitziet doe ik mijn rotel de deur uit, en ga ik voor de denon A1SE...

Enne, aan signaalkabeltjes wordt tegenwoordig ook al aardig wat geld uitgegeven.

Dat Rotel zo'n goedkope rs232 plug egbruikt gaat echter volledig boven mijn verstand! |:( (als ie nu verguld was, ok, maar dat is ie dus niet :?)

Voor die mensen die er misschien interesse in hebben, het setje staat nu te koop op hifi.nl (1750,-)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 12:35 schreef pelican het volgende:
Vraagje tussendoor... Wat is er mis met een rs232 connector? en wat kun je er eigenlijk mee?
Niets als er gewone rs232 signalen doorheen gaan.
Maar als er hoogfrequent signalen doorheengaan (digital audio) dan is een rs232 stekker extreem fout.

En voor het oog staat zo'n stekker natuurlijk voor geen meter. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 01 september 2001 13:17 schreef Gugten het volgende:
Tja, zoals het er nu uitziet doe ik mijn rotel de deur uit, en ga ik voor de denon A1SE...
Argh, volgens mij is dat echt volledig zonde van je geld. Laat me het even op een rijtje zetten: je bent dus ontevreden omdat het signaal van de AC3/DTS decoder via een rs232 (oid) kabeltje naar je voorversterker loopt? En je bent bang dat je daardoor een veel minder mooi geluid krijgt? Sorry hoor, maar |:(. Een rotel voor/eind combi mét rs232 kabel naar de decoder schat ik wat hoger in dan een Denon DD/DTS receiver (ook al is het best wel een goeie).

Je draaft je drang naar goede kabels nu wel erg door (imho echt heel erg zonde!). En daarnaast gebruik je die decoder alleen bij DVD films, dus blijven de 'échte' belangrijke bronnen (CD enzo) waar je veel meer eisen kan/gaat stellen aan de geluidskwaliteit gevrijwaard van dat 'schandalige' kabeltje.

Dit is geen argument:
Enne, aan signaalkabeltjes wordt tegenwoordig ook al aardig wat geld uitgegeven.
En:
Dat Rotel zo'n goedkope rs232 plug egbruikt gaat echter volledig boven mijn verstand! |:( (als ie nu verguld was, ok, maar dat is ie dus niet :?)
Mij niet, Rotel is gewoon een merk dat "down to earth" is. Ze maken Goeie, wat duurdere, spullen. Waarbij ze componenten die belangrijk zijn erg goed kiezen, en goed ontwerpen. Een signaal kabeltje tussen de decoder en de voorversterker is best wel a-boeiend. Zeker omdat je bij DVD films voor ongeveer 80% wordt afgeleid van het geluid, door de film en de beelden. Echt niet dat jij straks een film gaat kijken en met een verademing gaat constateren dat het (nu er geen "ranzig" kabeltje tussen zit) nu veel beter klinkt.

Sterker nog, als je ook muziek liefhebber bent, ga je denk ik eerder spijt krijgen omdat je cd'tjes nu minder klinken.

Ow, en als laatste ps:
<font size=1>Wist je dat in zo'n denon het signaal van de decoder waarschijnlijk via een printplaat naar de voorersterker gaat!</font>
Over ranzig gesproken! :P ;).

Denk nog's na, zou ik zo zeggen!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1