Een paar avonden op rij, rond 5 over 10, begint de ventilator in de horizon box begint fors te blazen, het beeld bij het terug kijken van een opgenomen programma's begint te stotteren. Verder de gehele avond hoor ik de fan niet blazen en het beeld is ook prima.
Na het niet meer belasten van mijn VPN verbinding is het probleem ook weg.
Wat gebeurd er om 10 uur: Ik start een backup vanaf mijn server in een datacenter naar de nas thuis, hiervoor gebruik ik veeam. Om Veeam te laten praten met mijn nas thuis, maakt een mikrotik hier thuis een pptp verbinding naar een mikrotik in het datacenter zodat beide netwerken met elkaar kunnen praten. De verbinding trekt trouwens max 25mbit, heel veel sneller gaat het niet.
Ik heb dit ontlangs ingesteld en sindsdien was het iedere avond raak, nu start ik de backups in de nacht als de tv uit staat en heb ik ook het probleem niet meer (of ik merk het niet
)
Maar dit is toch raar dat een beetje data die box zo laat haperen.
Hebben meer mensen dit ervaren?
Na het niet meer belasten van mijn VPN verbinding is het probleem ook weg.
Wat gebeurd er om 10 uur: Ik start een backup vanaf mijn server in een datacenter naar de nas thuis, hiervoor gebruik ik veeam. Om Veeam te laten praten met mijn nas thuis, maakt een mikrotik hier thuis een pptp verbinding naar een mikrotik in het datacenter zodat beide netwerken met elkaar kunnen praten. De verbinding trekt trouwens max 25mbit, heel veel sneller gaat het niet.
Ik heb dit ontlangs ingesteld en sindsdien was het iedere avond raak, nu start ik de backups in de nacht als de tv uit staat en heb ik ook het probleem niet meer (of ik merk het niet
Maar dit is toch raar dat een beetje data die box zo laat haperen.
Hebben meer mensen dit ervaren?