Monitor voor Gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-07 14:12
Ik zoek een?
Goede monitor voor gaming. En ook thuiswerken uiteraard

Wat is je budget?
Maximaal 800.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Minimaal: 30", 144hz, 1440p
Eventueel curved (Weinig ervaring mee, dus durf niet te zeggen hoe fijn ik het ga vinden, maar ziet er tof uit).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Ryzen 7 3800X, Asus RTX3080 TUF OC, Asus Prime Pro X570, G.Skill FlareX 2x8GB

Heb nu een LG Monitor, ben daar tevreden over. Over Asus ben ik ook zeer tevreden.
De Beide Gigabyte hebben een andere indeling dan RGB, merk je dat ook?

Ik heb de pricewatch bekeken en deze lijkt me goed, maar doordat ik weinig ervaring met monitoren heb, zou advies van hier op prijs worden gesteld. Ik hebt even al meerdere reviews gelezen. Heb nu een 32 inch VA monitor (echter merk ik af en toe de Black Smearing). Echter lijkt mij de overstap naar IPS het wel waard.

De monitor die het gaat worden, gaat zeker de komende 5 a 10 jaar zijn werk moeten doen.

Echter lees ik veel over IPS Glow., ook op Reddit. Deze IPS GLow is op het ene scherm meer aanwezig dan op het andere scherm. Nu weet ik niet of hierbij ook geldt hoe duurder, hoe beter?
Weet niet of dat heel erg opvalt en of je dat kan reduceren? Ik game niet in donkere ruimte. Ik heb in de avond altijd een bureaulamp aan, deze staat links schuin achter de monitor op het bureau. Verder heb ik 2 Hue Led Strips en 2 Hue Play Bars welke ook licht verzorgen.

Nu heb ik een short list gemaakt naar de volgende monitoren:

pricewatch: LG UltraGear 32GP850-B Zwart
pricewatch: ASUS ROG Swift PG329Q Zwart
pricewatch: Gigabyte AORUS FI32Q Zwart
pricewatch: Gigabyte M32Q Zwart

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door Tweaker1987 op 18-10-2021 11:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb nu een LG Monitor, ben daar tevreden over. Over Asus ben ik ook zeer tevreden.
De Beide Gigabyte hebben een andere indeling dan RGB, merk je dat ook?
Over het algemeen niet. De cleartype-instelling in windows werkt dit in de meeste gevallen goed weg. Helaas wordt dit niet altijd 100% ondersteund. Het blijft een nadeel.
Echter lees ik veel over IPS Glow., ook op Reddit. Deze IPS GLow is op het ene scherm meer aanwezig dan op het andere scherm. Nu weet ik niet of hierbij ook geldt hoe duurder, hoe beter?
Weet niet of dat heel erg opvalt en of je dat kan reduceren? Ik game niet in donkere ruimte. Ik heb in de avond altijd een bureaulamp aan, deze staat links schuin achter de monitor op het bureau. Verder heb ik 2 Hue Led Strips en 2 Hue Play Bars welke ook licht verzorgen.
Achtergrondlicht helpt om IPS glow te maskeren, toch zal het 's avonds zichtbaar zijn tenzij je kamer goed verlicht is. Goedkopere modellen schijnen volgens gebruikerservaring er meer last van te hebben, ondanks dat kom je het ook bij topmodellen tegen want het is een bijeffect van hoe de kristallen in het scherm opgebouwd zijn. Heel storend is het bij mijn M27Q ook weer niet, je ziet het pas als de hoeken van het scherm donker zijn. Ideaal voor donkere games is IPS niet, maar je kan eventueel jouw VA houden om dat soort spellen daar op te spelen.
De LG lijkt geen slechte keuze voor de prijs. Hun vorige scherm 27GL850 had echter veel klachten over IPS glow, geen idee hoe dat bij deze zit.
OG Swift PG329Q ziet er goed uit maar hangt een aardig prijskaartje aan. Voor dat geld kan je ook kijken naar de pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G75TQSU) 32" Zwart
De FI32Q lijkt mij de zwakste in het lijstje. Duur en niet bijzonder.
M32Q vind ik aan de dure kant, dan zou ik eerder nog 100 euro erbij leggen en de PG329Q nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Dank voor je reactie. Opzich vind ik het niet erg om eventueel extra te betalen voor de Asus. Echter moet het het wel waard zijn natuurlijk. Anders is het ook zonde.

Iemand ervaring met de genoemde monitoren? Eventueel foto's van de IPS Glow?
Is die Curve op de Samsung niet erg extreem? Aangezien ik hem ook moet gebruiken voor thuiswerken. Alles went natuurlijk, maar moet wel prettig zijn.

Dank voor de uitleg alvast omtrent de andere indeling van het paneel van de Gigabytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
IPS glow is heel moeilijk te fotograferen. Bepaalde plekken worden overdreven, en andere plekken kan je op de foto niet terug zien. Het is ook moeilijk om in een showroom te zien omdat deze te veel licht hebben. Het beste is om zelf een monitor onder jouw omstandigheden te proberen en eventueel terug te sturen als het tegenvalt.

Ik heb de G7 kort geprobeerd en de curve is inderdaad wennen. Geen aanrader voor kantoorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Top[, ja dat dacht ik al. Was al bij Coolblue enzo langsgelopen en daar gekeken of ik IPS Glow kan waarnemen. maar dat verklaard het dus.

Iemand handson ervaringen met de genoemde monitoren?
Anders moet ik ze bestellen, testen en eventueel terugsturen wat gevulde koek ook al aangeeft. maar wil dat juist zoveel mogelijk voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Iemand ervar met de Asus PG329Q?
Pagina: 1