Remeha eTwist - Home Assistant - bijvul automaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
Zijn er mensen die op de een of andere manier de eTwist van Remeha hebben kunnen koppelen zonder gebruik te maken van een OTGW? Ik zie wel opties omdat via IFTTT te doen, maar dat lijkt omslachtig.
Ik kreeg afgelopen week een update van remeha gepusht (mocht alle devices opnieuw koppelen....), maar het lijkt er nog niet op dat er een open api is gekomen van de eTwist. Toen ik anderhalf jaar geleden de ketel heb laten vervangen had ik wat grotere verwachtingen van de etwist..... persoonlijk ben ik er niet zo heel erg tevreden over.
Ik heb even overwogen om een andere thermostaat op te hangen en/of de OTGW daarbij te gebruiken. Maar ik gebruik een automatische bijvul optie automaat die vanuit de eTwist wordt aangestuurd, maar ben bang die te functionaliteit te verliezen als ik een andere thermostaat ophang. Ik heb hier nog zowel een (oude, niet geroote) toon als een (oude, niet modulerende) nest liggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:42
Voor zover bekend is er buiten IFTTT geen andere mogelijkheid. Ook een OTGW is niet optimaal want de eTwist laat het setpoint niet overrulen, dan moet je echt naar een andere thermostaat toe.

Hoe vaak moet de installatie bijgevuld worden dat je hiervoor een automaat hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
LiquidSmoke schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:11:
Voor zover bekend is er buiten IFTTT geen andere mogelijkheid. Ook een OTGW is niet optimaal want de eTwist laat het setpoint niet overrulen, dan moet je echt naar een andere thermostaat toe.

Hoe vaak moet de installatie bijgevuld worden dat je hiervoor een automaat hebt?
Tja.... wordt natuurlijk nauwelijks gebruikt.... was een nice to have toen we de ketel aanschaften...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:42
htca schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:35:
[...]

Tja.... wordt natuurlijk nauwelijks gebruikt.... was een nice to have toen we de ketel aanschaften...
Zeker een nice to have maar voor enige automatisering zal m.i. de eTwist vervangen moeten worden door iets wat hierin beter past, een iSense V19 of hoger staat het overriden van setpoint wel toe geloof ik. Geen idee of een vulautomaat daar op ondersteund word.

Zelf heb ik ook een eTwist en ben ook aan het rondkijken om deze te vervangen; de app heeft nogal eens problemen en met OTGW is het 'readonly'. Remeha heeft ooit aangegeven dat ze nadachten over een API maar die is er nooit gekomen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:21
Herkenbaar, ik heb hetzelfde 'probleem'. Maar je kan ook automatisch bijvullen vanaf de ketel zelf.
Mijn verwachtingen van de etwist waren hoog maar ik vind het een ruksysteem. Ook aanwarmtijden kloppen niet. Echt nog een systeem uit de 20e eeuw.
Ik denk dat ik overstap op Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:21:
Herkenbaar, ik heb hetzelfde 'probleem'. Maar je kan ook automatisch bijvullen vanaf de ketel zelf.
Mijn verwachtingen van de etwist waren hoog maar ik vind het een ruksysteem. Ook aanwarmtijden kloppen niet. Echt nog een systeem uit de 20e eeuw.
Ik denk dat ik overstap op Tado.
Helemaal eens, ook ik had hoge verwachtingen van de e-twist... Ik kom van een Nest en daarvoor van een Toon.... maar hoevaak die niet reset in vergelijking met de andere twee is niet normaal... Om over een open API nog maar niet te spreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
htca schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Helemaal eens, ook ik had hoge verwachtingen van de e-twist... Ik kom van een Nest en daarvoor van een Toon.... maar hoevaak die niet reset in vergelijking met de andere twee is niet normaal... Om over een open API nog maar niet te spreken....
Inmiddels heb ik de etwist van de muur getrokken…. En vervangen door de toon2, die nog in de la lag (naast een eerste generatie nest en een chronoterm III, de laatste is inmiddels aan een vierde leven begonnen bij iemand anders). Toon geroot en de ketel status komt netjes binnen op mijn toon via homeassistant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:05
Mocht je nog geïnteresseerd zijn, het is nu mogelijk om je etwist met HA te verbinden via de remeha API: hawk88 in "Remeha Elga Ace monitoren met OTGW"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
Ik heb afscheid genomen van mijn etwist. Regelmatige reboots, instabiliteit en de ontbrekende api waren de reden. Ik heb uiteindelijk mijn toon geroot en teruggehangen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y15CdFYZ_AtTi2jYrj0g1vc93aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/os5RpgbTzkRqZxKSG7He4Jsz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeLaxqLO-f8MM_lXxVNMnUMm1uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtzZDGQwHccDjNaZLFgBt6kz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enerxotic
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hawk88 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:52:
Mocht je nog geïnteresseerd zijn, het is nu mogelijk om je etwist met HA te verbinden via de remeha API: hawk88 in "Remeha Elga Ace monitoren met OTGW"
Hi hawk88, sorry voor de necro van dit topic.
Ik krijg binnenkort een remeha met etwist en lees hier niet heel goede verhalen over. Wat zijn jouw ervaringen met het koppelen aan home assistant? Werkt het aardig met je github code?
Wat ik wil voorkomen is dat ik straks zelf een andere thermostaat en opentherm gateway moet aanschaffen terwijl dat via de ketel boer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:05
enerxotic schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Hi hawk88, sorry voor de necro van dit topic.
Ik krijg binnenkort een remeha met etwist en lees hier niet heel goede verhalen over. Wat zijn jouw ervaringen met het koppelen aan home assistant? Werkt het aardig met je github code?
Wat ik wil voorkomen is dat ik straks zelf een andere thermostaat en opentherm gateway moet aanschaffen terwijl dat via de ketel boer kan.
Ik heb een etwist rf. Die werkt goed met met de code van github.

Maar:

Wel twee keer een storing van de api meegemaakt, niet zo handig.

Ook willen ze naar een andere versie van de api overstappen, geloof dat de etwist rf de laatste is waarbij dat gebeurt maar de andere modellen gaan eerder over. Geen idee of de die goed werken.

Ik zou het liefst iets hebben dat lokaal werkt.

Mijn reden om origineel voor de etwist re gaan is om dat mijn honeywell openterm thermostaat niet goed werkte met de Elga (geen war)
Pagina: 1