Huidige setup:
Voornamelijk één gebruiker tegelijk met over het algemeen 1080p kwaliteit series/films. x264 mkv bestanden met rond de 3/3.5gb voor een serie.
Waar loop ik tegen aan?
1080p draait op dit moment prima op onderstaande setup. Echter blijkbaar had ik een hogere kwaliteit film binnen gehaald en dit gaf meteen problemen. Waarbij het leek als of de Amazon fire stick het beter deed dan de smart TV.
Door de problemen waar ik tegen aan liep realiseerde ik mij dat de huidige setup niet ideaal is. De vraag is alleen wat handig is?
- Raspberry Pi 3B met daarop de Plex server
- Synology NAS DS213j met een 2 TB WD Red Plus
- Amazon Fire Stick 4K
- LG OLED55CX6LA
Voornamelijk één gebruiker tegelijk met over het algemeen 1080p kwaliteit series/films. x264 mkv bestanden met rond de 3/3.5gb voor een serie.
Waar loop ik tegen aan?
1080p draait op dit moment prima op onderstaande setup. Echter blijkbaar had ik een hogere kwaliteit film binnen gehaald en dit gaf meteen problemen. Waarbij het leek als of de Amazon fire stick het beter deed dan de smart TV.
Door de problemen waar ik tegen aan liep realiseerde ik mij dat de huidige setup niet ideaal is. De vraag is alleen wat handig is?
- Beter op de content letten maar steekt wel ergens dat ik de TV niet volledig benut + niet toekomstproof.
- De NAS upgraden en hier Plex server op draaien met als voordeel dat het verwerken van downloads ook sneller gaat. Alleen dan de vraag hoe sterk een NAS hiervoor moet zijn en loop ik over 2 jaar dan niet tegen dezelfde problemen aan? Daarnaast doet de huidige NAS doet het nog prima.
- De Pi vervangen door iets sterkers. Intel nuc? Mini-PC? Shield Pro?