Home cinema set met bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:39
Okee, misschien is de oplossing simpel en denk ik gewoon te moeilijk.....

Huidige setup in de woonkamer is een Sonos speaker (Play 3) die gebruikt wordt om muziek over te streamen via de telefoon. (zeker sinds Ziggo gestopt is in onze regio met analoge radio is dit voor ons nog de enige optie om radiozenders af te spelen)

Daarnaast hebben we gekoppeld aan de TV een (oudere) JVC 5.1 tuner/versterker hangen die we gebruiken om geluid van de TV via de surround set af te spelen. Echter deze begint wat kuurtjes te vertonen dus ik ben bang dat deze binnenkort poef zegt en het niet meer doet.

Waar ik naar op zoek ben is een systeem die deze beiden systemen vervangt.

Oftewel, ik kom thuis pak mijn telefoon en stream muziek naar de setup. Als er dan vervolgens TV gekeken gaat worden wordt dezelfde set hiervoor gebruikt.

Belangrijkste van dit alles moet echter ook de gebruiksvriendelijkheid zijn, dus niet dat er via allerhande menu's zaken omgezet moeten worden om van surround set voor TV om te schakelen naar muziek afspelen via bluetooth en vice versa. Dit aangezien er in het huishouden ook kinderen rondlopen die er mee om moeten kunnen gaan.

Televisie is een Sony KD-55XH9505.

Denk ik te moeilijk en is bovenstaand eenvoudig te realiseren met een Sonos set up ?

Eric, Signing off !!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik weet niet precies wat je budget is, maar de meeste receivers hebben tegenwoordig gewoon Bluetooth, TuneIn en Spotify connect.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 18-10-2021 08:05 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Okee, wellicht als aanvulling, al weet ik niet in hoeverre dit van invloed is, maar het draait in ons huishouden redelijk om Apple (understatement)

Dus het zou mooi zijn als het goed te integreren is binnen het Apple ecosysteem.

Zaak met receivers is dat daar volgens mij ook weer functies opzitten die wij niet gebruiken.
(vaak DVD/CD/BR speler, Tuner die in ons geval nutteloos is)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Eric H schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:23:
Okee, wellicht als aanvulling, al weet ik niet in hoeverre dit van invloed is, maar het draait in ons huishouden redelijk om Apple (understatement)

Dus het zou mooi zijn als het goed te integreren is binnen het Apple ecosysteem.

Zaak met receivers is dat daar volgens mij ook weer functies opzitten die wij niet gebruiken.
Kijk eens in de pricewatch. Er zijn voldoende 5.1 receivers zonder CD/DVD/BR laadjes.
En tuner is nutteloos? Je geeft aan dat je geen radio meer kan luisteren? Dan lijkt me een DAB tuner uitermate handig.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric H schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:23:

In een receiver zit geen DVD/CD/BR speler hoor. Er zit een versterker in en een tuner. Of doel je op een all-in-one setje?

Gezien je zeer basale eisen zou ik je eigenlijk aanraden om gewoon zelf eens naar een winkel te gaan. Vrijwel elk product op de markt doet wat jij wilt. Als je blind wat koopt hebt je 95% kans dat je alles hebt wat je wilt hebben.

Aangezien je geen budget opgeeft is mijn advies een Marantz AV8805, 5 Apollon Purifi monoblock, 4 maal Revel Salon2, Revel Voice2 en 2x SVS SB16 Ultra

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

Aangezien je geen budget opgeeft is mijn advies een Marantz AV8805, 5 Apollon Purifi monoblock, 4 maal Revel Salon2, Revel Voice2 en 2x SVS SB16 Ultra
:+ _O-

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zou iig kijken naar iets met internet radio. Bij mijn ouders een Denon setje met DAB+ geplaatst.
Maar de ontvangt van DAB+ binnenshuis is niet top op in de kamer. In de keuken toevallig wel.

Antenne 3cm verplaatsen was geen Radio5 ontvangs meer bv.
Nu aangesloten op de Wifi en internet radio en alles perfect.

Verder idd gewoon kijken naar een receiver. Ja daar zit misschien meer op dan nodig.
Maar wie weet komt er een keer een console, media speler of..... en dan is het fijn dat je dit kunt aansluiten.

Je zegt Apple Eco systeem. Betekend dit apple music?
Of gebruik je gewoon spotify

Zaken als airplay zijn minder goed aanwezig volgens mij. Maar BT, spotify conect is zowat standaard.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
DarkSide schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:55:

Verder idd gewoon kijken naar een receiver. Ja daar zit misschien meer op dan nodig.
Maar wie weet komt er een keer een console, media speler of..... en dan is het fijn dat je dit kunt aansluiten.

Je zegt Apple Eco systeem. Betekend dit apple music?
Of gebruik je gewoon spotify

Zaken als airplay zijn minder goed aanwezig volgens mij. Maar BT, spotify conect is zowat standaard.
Console is goed dat je het zegt inderdaad, er slingert ook nog een Wii rond hier....
En Apple ecosysteem betekent inderdaad ook Apple Music.

In principe is dus de makkelijkste oplossing een nieuwe receiver en daar de bestaande speakers op aansluiten. Kwam al de Sony STR-DH590 tegen.
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

M'n hart (en budget) is er goed voor, maar ben de enige in het huishouden die dit kan waarderen, en voor de familie/woonkamer toepassing wat overkill. Om in m'n eigen behoefte te voorzien heb ik al wat staan :P

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Eric H schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
In principe is dus de makkelijkste oplossing een nieuwe receiver en daar de bestaande speakers op aansluiten.
Welke type is de huidige JVC? Als dit een standaard all-in-one setje is met passieve subwoofer dan is het niet zo makkelijk als gesteld. Dan kan je alleen de vijf speakers vervangen en zal je op zoek moeten naar een actieve subwoofer. Je kan zoeken naar een receiver welke een passieve subwoofer ondersteunt maar die zijn op één hand te tellen. Als je dat laatste zou willen maakt het de keuze mogelijk wel makkelijker. Maar goed, hangt dus van de huidige JVC af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
FeaR schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Welke type is de huidige JVC? Als dit een standaard all-in-one setje is met passieve subwoofer dan is het niet zo makkelijk als gesteld. Dan kan je alleen de vijf speakers vervangen en zal je op zoek moeten naar een actieve subwoofer. Je kan zoeken naar een receiver welke een passieve subwoofer ondersteunt maar die zijn op één hand te tellen. Als je dat laatste zou willen maakt het de keuze mogelijk wel makkelijker. Maar goed, hangt dus van de huidige JVC af.
Huidige JVC set is er een met actieve subwoofer, dus dat maakt het dan al makelijker.

Eric, Signing off !!

Pagina: 1