Desktop start opnieuw op als ik een game start

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartzz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Sinds een aantal weken heb ik een vervelend probleem met mijn PC. Als ik namelijk een game open dan gaat het systeem vrijwel direct opnieuw opstarten. Meestal kom ik het hoofdmenu van het spel nog wel in en opties veranderen ingame lukt ook nog maar zodra ik het spel zelf wil starten ("play") dan gaat het mis.

Mijn systeem is nu bijna 6 jaar oud inmiddels:
Intel Core i5 6600 - 3.3 GHz
MSI B150 GAMING M3 - Moederbord
Cooler Master G550M - Voeding (intern)
MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart
Crucial MX200 - Solid state drive

Hoopte er eigenlijk op dat de boel nog een jaartje ofzo mee kan want dit lijkt mij niet echt het juiste moment om een nieuw systeem aan te schaffen, toch?

Wat ik wel vreemd vond is dat ik de laatste weken Warzone zonder problemen kon spelen terwijl bijvoorbeeld Cold War multiplayer (tijdens free to play weekend) destijds wel mis ging. En andere games ook.

Heb een paar dagen terug Windows 10 opnieuw geinstalleerd. GPU drivers eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. En de case stofvrij gemaakt. Tijdens dit proces heb ik de componenten overigens wel vast laten zitten. Dus alleen de "kast" opengemaakt en met de stofzuiger en een busje perslucht aan de gang gegaan.

Maar nu lukt Warzone spelen ook niet meer. En bij vrij simpele spellen als 3D Aim Trainer gaat het ook fout.

Vandaag Heaven Benchmark 4.0 laten draaien. Ongeveer rond scene 10/26 ging mijn systeem opnieuw opstarten. De temperatuur was toen 72 graden.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Mijn gevoel zegt de voeding maar het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn. Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Een spontane reboot duidt wel op het falen van de voeding. Mijn ervaring is dat de voeding van een PC als eerste de geest geeft in een systeem.
Ik heb hier een PC (nota bene met Windows XP, vanwege specifieke hard- en software) staan, waar ik al twee keer de voeding van heb vervangen, terwijl de rest nog steeds prima functioneert.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:29
JukeboxBill schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:09:
Een spontane reboot duidt wel op het falen van de voeding. Mijn ervaring is dat de voeding van een PC als eerste de geest geeft in een systeem.
Ik heb hier een PC (nota bene met Windows XP, vanwege specifieke hard- en software) staan, waar ik al twee keer de voeding van heb vervangen, terwijl de rest nog steeds prima functioneert.
+1 voor de voeding, en anders grafische kaart.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator