Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raiko1805
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-08 11:49
Hey,

Ik heb hier een +-10 jaar oude Asus laptop liggen.

Voor de mensen die willen weten wat de capaciteit is:
Intel Pentium 1.8 GHZ, Nvidia Geforce 710M, 4GB RAM, 512 GB HDD en Windows 8.

Inmiddels door mij gelukkig door iets stukker beters vervangen.

Hij deed het een jaartje terug nog :'( Hij heeft mij altijd trouwe dienst bewezen al die jaren ;(

Maar ben er dus laats achter gekomen dat hij de geest gegeven heeft.
Ik dacht zelf dat de HDD het begeven heeft aangezien die ook altijd op 100% draaide.

Maar ik was toch nieuwsgierig geworden en heb de HDD in een andere (ook Asus) laptop gestopt. En ja hoor de HDD hoor ik opstarten en zie hem ook verschijnen in verkenner. (Daar draait hij niet meer op 100%)

Dus nu ben ik wel te nieuwsgierig geworden wat er dan mis is met deze oude Asus laptop.

Hebben jullie enig idee wat er mis mee kan zijn?
Ik heb al met en zonder accu geprobeerd. Ook heb ik de laptop aangesloten op een externe monitor, en ook geen beeld.

ter info, als ik de laptop aandruk brand het accu lampje, en het lampje dat er stroom doorheen gaat (Dat lamp icoontje)
En ja natuurlijk heb ik de lader aangesloten. ;)

Het HDD, WiFi, nummer lock en caps lock lampjes blijven voor de rest allemaal uitstaan.

Hoop dat ik hier het één en het ander van kan gaan leren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:21
Welke laptop is het exact?

Wellicht is de interne voeding stuk, dit zou je kunnen uitmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raiko1805
Asus VivoBook X552C, meer weet ik er niet van D:

En nog een update. het HDD lampje brand een paar seconden, hoor je aangaan. Vervolgens valt hij uit (De rest van lampjes blijven aan staan)

En hoe kan ik dat dan uitmeten?

Edit:
Okeeey dus, ik heb een jaar gedacht dat hij stuk was....

Slaan was de oplossing. Ik voel mij nu echt heel stom. Dat ik hiervoor een topic heb aangemaakt. Gaat opeens weer aan lel

[ Voor 29% gewijzigd door Raiko1805 op 17-10-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raiko1805
Wat ik mij nu wel afvraag is het volgende.

Eerst brande het HDD lampje dus helemaal niet. Toen ik hem in de andere laptop heb gestopt. vond Windows dus een fout, die is eruit gehaald.

Ik heb toen de HDD weer terug geplaats in de oude laptop. Sinds toen begon het lampje weer te branden. en daarna begon ik te slaan op dat ding. en floepte hij aan.

Was er dan gewoon een fout in een bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 23:21
Als je de laptop kan "repareren" door er op te slaan, dan denk ik eerder aan een mechanisch of fysiek probleem. B.v.b. slechte contacten e.d..
Maar eerlijk gezegd, zo'n oud ding kan je beter inleveren bij de gemeentelijke recycling. Uit ervaring kan ik zeggen dat het geklungel met dat soort oude spullen gewoon tijdverspilling is.
Wat wil je er nog mee als je het nog werkend kan krijgen? Tenzij je een museum wil beginnen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raiko1805
Ja dat blijf ik raar vinden dat hij het daardoor weer gaan doen is :/

En ik geloof compleet dat het inderdaag tijdverspilling is met zulk oude hardware.
Alleen ben nieuwsgierig, wil wat leren. En vind het zelf leuk om het weer levend te zien zijn.

Je brengt mij wel op ideeën met het beginnen van een museum 😉
Pagina: 1