Welk merk geheugen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46

JT

VETAK y0

Topicstarter
JA, IK HEB DE SEARCH AL GEBRUIKT, maar heb alsnog een paar vraagjes. Bij de search kwam ik dit tegen :

Winbond, redelijk en goedkoop
Dane-Elec, redelijk en goedkoop

Mushkin, duur en goed
Kingston, duur en goed
Crosair, duur en goed

Bij welk rijtje hoort infineon ?

En waar merk je het verschil nou in ? Ik heb begrepen dat je dus verder kan klokken, en dattie standaard ook sneller is, maar hoeveel sneller moet ik me daarbij nou voorstellen ?

En klopt het ook das CAS 2 voor snelheid is en CAS 3 beter voor stabiliteit ? En dan als laatste : waar kan ik CAS 2 - CAS 3 instellen

Sys :

Abit Kt7
128 MB 133 mhz
Duron 600 @ 800

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 17:28 schreef JT het volgende:
JA, IK HEB DE SEARCH AL GEBRUIKT, maar heb alsnog een paar vraagjes. Bij de search kwam ik dit tegen :

Winbond, redelijk en goedkoop
Dane-Elec, redelijk en goedkoop

Mushkin, duur en goed
Kingston, duur en goed
Crosair, duur en goed

Bij welk rijtje hoort infineon ?
Duur geheugen bestaat niet (meer)! Inkoop scheelt het momenteel precies 1 gulden!
En infineon is een van de betere merken....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, ok, de prijzen vallen weg, 256 mb infineon kost nog maar 105 piek :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Altijd voor KINGSTON gaan!! Levenslange garantie geven die gasten! (het gaat dus bijna nooit stuk). Heb vorige week nog 256mb gehad van Gistron, echt gratis dat geheugen tegenwoordig!
Waarom zou je iets minder besteden voor A-merk wat niet op CAS 2 loopt??

Gewoon Kingston dus :)

Verwijderd

Ik zou gewoon voor Dane-elec gaan....

Dat geheugen gebruiken wij ook op ons werk en nog nooit problemen mee gehad.

(En 10 jaar garantie!)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:00
Kingston kost niks meer tegenwoordig (256 voor minder dan 150 piek volgens mij), heb 3 reepjes in mijn PC en zonder problemen, prima geheugen. Mushkin en Corsair vind ik toch weer een ander soort, meer op hoge FSB oc-s gericht, maar ook niet echt duur meer dat Mushkin REV 3 bij oc-shop.

Flickr | Lego collectie

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb een reepje van Dane-Elec, en 2 van M.Tech.
Die van M.Tech zijn 6 Nano seconden, dus kunnen wat hebben.
Die andere weet ik zo niet.

And The Only One

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

(jarig!)
--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
In de duitse CT staat deze uitgaaf een artikel over geheugen. Men had 171 reepjes 128 Mb gekocht. Overall als merk kwam infineon er als beste uit. Kingston vond men eigenlijk niet fantastisch, omdat er veel verschillende merken geheugen onder hetzelfde typenummer op zaten. Tevens was Kingston niet fantastisch stabiel. Er werd getest in 2 boratoria en ook nog in huis met ik weet niet meer welke testen. Als ik het boekie nog kan vinden wil ik de tabelletjes wel voor je inscannen en posten....
Tevens kwam uit mijn hoofd Micron er redelijk goed vanaf.
Als je behoefte hebt kan ik de uitkomsten-tabelletjes wel scannen en posten.

Zin.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:19
Ik heb hier 256mb Spectek, schijnt ook een A-Merk te zijn en draait probleemloos cas2. Heeft iemand hier iets over gelezen in een of andere test ofzow?

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 15:56
ik heb hier een reepie siemens geheugen inzitten , is dat eigenlijk redelijk geheugen?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 19:16 schreef chiel3d het volgende:
ik heb hier een reepie siemens geheugen inzitten , is dat eigenlijk redelijk geheugen?
Kan je dat zelf niet beoordelen? Het zit toch in je pc??

Zelf heb ik laatst ook geheugen bijgekocht, kost echt helemaal niks meer :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 20 augustus 2001 19:16 schreef chiel3d het volgende:
Siemens == Infineon :)

Verwijderd

Ik heb ook 256mb Spectek maar heb hier geen goede verhalen over gehoord, het draaid hier probleemloos maar heb nog niet op cas2 gedraaid.
Wat gebeurd er eigenlijk als je geheugen niet goed draaid op cas2? Brand het door of wordt je systeem gewoon instabiel?

Verwijderd

Infineon kwam niet als beste uit de test bij de Duitse C!T. In het tweede en laatste deel van de test bleek dat er ontzettend veel wordt gerommeld, ook door gerenommeerde merken en leveranciers. SPD's die foutief zijn geprogrammeerd, enkele regelrechte vervalsingen en een hoop misleiding. PC166 geheugen bijvoorbeeld. Als je dit op 166 Mhz laat draaien kan dat alleen met CAS 4-4-4.

De enige leverancier die levert wat ze beloven (goed spul dus) is www.mci.de

Deze leveren ook aan Nederlandse klanten. Ik ga binnenkort hier bestellen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Nou, heb hier infineon geheugen op 150 Mhz CAS 222 dus zo slecht is het niet :)
Denk dus dat je infineon wel in het rijtje 'iets duurder dan de rest' A Merk geheugen kan plaatsen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb laatst nog bij crucial 265mb cas2 gekocht, kwamen vanuit engeland en had ze binnen 2 dagen! al binnen echt snel dus. De geheugen chippies zijn van micron en ut zijn 7e ns dus dat zit wel goed allemaal. De prijs maakte niet veel uit kwam iets goedkoper uit (5gulden ongeveer vergeleken met infineon) verzend kosten zijn trouwens maar fl 30,- , je moet wel een credit card hebben.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 15:56
Op maandag 20 augustus 2001 19:22 schreef Spokkie het volgende:

[..]

Kan je dat zelf niet beoordelen? Het zit toch in je pc??

Zelf heb ik laatst ook geheugen bijgekocht, kost echt helemaal niks meer :)
ik bedoelde , Wat zijn de ervaringen met dit geheugen?

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ga eens naar www.gistron.com dan kan je al een goed merk geheugen voor een leuk $$$ prijsje kopen.

Ik heb voor 115,- kingston 256 MB RAM 133 MHZ gekocht.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:00
Op maandag 20 augustus 2001 19:05 schreef Redheinz het volgende:
Kingston vond men eigenlijk niet fantastisch, omdat er veel verschillende merken geheugen onder hetzelfde typenummer op zaten.
Daar zit wel wat in, heb 3x een 256MB Kingston DIMM en alle 3 verschillende chips Infineon, CAS2 staat er zelfs op voor CAS3 ram :)), NEC en een merk dat me niks zegt, althans er staat alleen een logo op

Flickr | Lego collectie

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Ik heb er zelf laatst 512mb Kingston Pc133 ingezet (CAS3,want Kingston heeft geen CAS2) en toen overgeklokt naar CAS2,(gewoon met de NEC chippies :) )

Het loopt allemaal erg stabiel.

Specs

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik hier 384mb Kingston 133Mhz cas 3-2-3 in m'n pc zitten, maar het loopt met gemak op 161Mhz cas 2-2-2 :P :P :9

39

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 09:43

MnM

ik heb hier siemens/infineon en hyundai

heb ze beide op 163Mhz gehad en dat was geen probleem (ABit BE6-II, alleen vond me videokaart het niet tof)

ik ben iig over beide goed te spreken, ook samsung geheugen is erg goed, en samsung staat veel op de Intel Recommended Memory List

• Vulcan750
  • Laatst online: 11:16
Op maandag 20 augustus 2001 19:05 schreef Redheinz het volgende:
In de duitse CT staat deze uitgaaf een artikel over geheugen. Men had 171 reepjes 128 Mb gekocht. Overall als merk kwam infineon er als beste uit. Kingston vond men eigenlijk niet fantastisch, omdat er veel verschillende merken geheugen onder hetzelfde typenummer op zaten. Tevens was Kingston niet fantastisch stabiel. Er werd getest in 2 boratoria en ook nog in huis met ik weet niet meer welke testen. Als ik het boekie nog kan vinden wil ik de tabelletjes wel voor je inscannen en posten....
Tevens kwam uit mijn hoofd Micron er redelijk goed vanaf.
Als je behoefte hebt kan ik de uitkomsten-tabelletjes wel scannen en posten.
Heel graag! :9

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ff tip, als je geheugen erbij koop, kijk dan naar de chips op je oude geheugen, als die single sided is of dubble want 2 verschillende in me pc een keertje gedaan, en alles in IE draaide vast om de 5min..(had ff niet opgelet in de winkel wat ze me gaven) na dat 8er te komen had ik het ingeruild voor dubble, en het draait nu perfect..
Pagina: 1