Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco molenaar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 11:45
Hallo mensen,

Ik heb een vraag. Recent een Elitebook Hp 830 g6 gekocht, en ik heb de laptop staan in een dockingstation. Nu heb ik 2 24inch schermen aangesloten via displayport aansluitingen in de dockingstation.. Nu is mijn vraag: kan ik een 3de scherm gebruiken in deze setup(mijn laptop blijft dichtgeklapt)?

De beeldschermen die ik heb is: AOC I2490PXQU.

Gr,
Jacco

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via jaco molenaar op 22-10-2021 06:35)

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Je kunt in principe de monitoren daisychainen met multi stream transport (MST). Maar je monitoren moeten dat ook ondersteunen, en die van jou doen dat volgensmij niet. Een hub ervoor is als ik zo op het internet rondkijk vrij prijzig.

Nu heb ik even naar die dockingstation van jou gezocht, en daar zitten twee DP's en een VGA op. Dus ik zou gewoon die twee DisplayPorts gebruiken, en een VGA naar HDMI of DP adapter voor de derde monitor kopen. Die dingen gaan voor 'n fractie van zo'n DisplayPort hub.

[ Voor 15% gewijzigd door JSande op 21-10-2021 17:33 ]

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Volgens intel kun je met Intel UHD graphics 620 (wat er volgens het internet in je laptop zit), 3 schermen gebruikten. Gamen zit er nagenoeg niet in met UHD graphics, maar deze setup klinkt meer als een workstation dan als een gaming setup.

[ Voor 4% gewijzigd door JSande op 18-10-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:43
Ik ben hier ook laatst naar op zoek geweest.
Waar je in ieder geval op moet letten is resolutie. Zeker als je DP gaat daisychainen.
Sommige Displayport kabels/aansluitingen bieden onvoldoende bandbreedte om 3x 4K data te versturen. (maar je hebt geen 4K scherm in dit geval)
Soms kan het wel, maar dan is het bijv 30hz.
Let ook op of je dock het aan kan!
Welk Dock gebruik je?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco molenaar
Meekoh schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:32:
Ik ben hier ook laatst naar op zoek geweest.
Waar je in ieder geval op moet letten is resolutie. Zeker als je DP gaat daisychainen.
Sommige Displayport kabels/aansluitingen bieden onvoldoende bandbreedte om 3x 4K data te versturen. (maar je hebt geen 4K scherm in dit geval)
Soms kan het wel, maar dan is het bijv 30hz.
Let ook op of je dock het aan kan!
Welk Dock gebruik je?
Hi,

thanks. ik gebruik de hp 2013 ultraslim dock. Ik gebruik idd gewoon full hd, want het zijn geen 4k schermen. De vraag is, kun je deze monitoren dan wel daisy chainen?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco molenaar
JSande schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:23:
Volgens intel kun je met Intel UHD graphics 620 (wat er volgens het internet in je laptop zit), 3 schermen gebruikten. Gamen zit er nagenoeg niet in met UHD graphics, maar deze setup klinkt meer als een workstation dan als een gaming setup.
Hi,
gamen doe ik als ik tijd heb op mijn gaming pc ;), dus dit is inderdaad een workstation. Ik zie wel eens op youtube van mensen die een displayport hub gebruiken....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Je kunt in principe de monitoren daisychainen met multi stream transport (MST). Maar je monitoren moeten dat ook ondersteunen, en die van jou doen dat volgensmij niet. Een hub ervoor is als ik zo op het internet rondkijk vrij prijzig.

Nu heb ik even naar die dockingstation van jou gezocht, en daar zitten twee DP's en een VGA op. Dus ik zou gewoon die twee DisplayPorts gebruiken, en een VGA naar HDMI of DP adapter voor de derde monitor kopen. Die dingen gaan voor 'n fractie van zo'n DisplayPort hub.

[ Voor 15% gewijzigd door JSande op 21-10-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco molenaar
JSande schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:31:

thanks, kan het dan ook mwt de hdmi poort van
De dockingstation ipv van de vga? Stel hdmi naar displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

jaco molenaar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:04:
[...]

thanks, kan het dan ook mwt de hdmi poort van
De dockingstation ipv van de vga? Stel hdmi naar displayport?
Zeker, dan kun je gewoon een kabel kopen die van HDMI naar DisplayPort gaat. Maar hebben die monitoren niet ook een HDMI ingang?

[ Voor 7% gewijzigd door JSande op 23-10-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenLohuis
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10-2022
Hoi,

Het is mij gelukt om derde scherm met MiraCast te creëren; een tijdje terug. Miracast is een draadloze-beeldscherm-technologie(en standaard) voor HDMI. Miracast-stick's zijn vaak extra USB gevoed(extra vermogen voor draadloos signaal vergroten); dat verbinding maakt van je Wifi-adapter(op streaming computer). Dezer dagen is met de snellere miracast-HDMI-sticks 4K-HD mogelijk(draadloos).

Miracast is een standaard feature van Windows10(zins versie xxx), enkel de ontvangende-HDMI-adapter ipv HDMI-kabel of DVI-kabel(met 'hdmi-female -> dvi' kabel/verloopje) moet je zelf kopen; of het extra draadloze-beeldscherm is een laptop met Windows10 in Miracast-receiver-mode. Aangesloten toetsenbord&muis kunnen ook op de Streamer(zender) gebruikt worden, als dezen aangesloten zijn op de Mircast-Receiver(scherm-pc/laptop met Win10). Miracast op Windows10 kan dus 'zender' en 'ontvanger' zijn voor de extra-draadloze-beeldscherm feature waar Miracast voor ontwikkeld is. Bij 'ontvanger'-feature imiteert Win10 de Miracast-stick, met het(de) bijbehorende aangesloten beeldschermen(en input devies), beschikbaar voor de verbonden-zender(via je wifi adapter, niet je wifi netwerk).

Handig voor als je soms die ene extra poort mist op laptop, de stick bij de hand hebt of een extra ongebruikte laptop met Windows10, die extra scherm met input devices kan zijn.

Zoms ook gewoon sociaal; je miracast stick uit je tas halen en een andermans TV gelijk kunnen gebruiken(als HDMI-kabel vervanger). Scherm klonen/uitbreiden kan beide. Sommige sticks ondersteunen(alternatief) ook de Android of IOS streaming variant. Enkel voelt niet zo uitgebreid/toegankelijk als Microsoft zijn variant/standaard 'Miracast'..

Sommige smart-devices ondersteunen zelf al Miracast-receiver(smart-beamers bijv.). Als je de stick in je 'domme'-TV of scherm stopt(die ene extra overgebleven HDMI aansluiting) is het ook eenvoudig, gasten 'draadloos' naar je TV te laten streamen vanaf de gast zijn/haar Win10 laptop/tablet/desktop(scherm gekloond of als uitbreiding).

HDMI1 - DVD speler
HDMI2 - Xbox
HDMI3 - Ziggo
HDMI4 - Miracast-receiver-stick(met je/jullie draadloze, verbonden Win10 streaming/client computer)

En je TV afstandsbediening om te wisselen tussen de HDMI input-signalen(draadloos extra scherm wanneer nodig/handig).

Ook een Windows10 Tablet(Miracast receiver) als draadloos extra scherm gebruiken met je desktop(Win10 Miracast sender/streamer); en (draadloze)touchscreen van je tablet, als input op je desktop gebruiken. Een interessante ervaring die toevoegt(een draadloos, extra touch-screen scherm op accu [tablet])!

Wel was ik met een tool aan het stuntelen om 3schermen optimaal te krijgen(kan naam of merk niet herinneren; tijdje terug). Maar hoop dat dit iets toevoegt/bijdraagt.

Mvg.

[ Voor 89% gewijzigd door SvenLohuis op 29-10-2021 16:28 ]

Pagina: 1