2 iPhones 2 sims 1 iCloud adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catherinevorlat
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
Mijn vraag
Ik wilde op m’n nieuwe iPhone niet m’n 15000 foto’s meenemen en dat probleem heb ik kunnen oplossen. Maar als ik op 1 iPhone m’n berichten verwijder, worden die van de andere ook verwijderd ook al is het een ander simkaart. Ik heb bij instellingen bij msgs en calls alleen 1 telefoonnummer aangevinkt, zodat berichten netjes per telefoon binnenkomen! Voor telefoon oproepen dan weer, als ik met m’n 13 bel, worden die ook in m’n recente oproepen op m’n XR weergegeven. Ik ben hier al 2 dagen mee bezig en ik word er gek van! Heb alle instellingen al ig-keer gechecked…. Iemand een idee???

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Catherinevorlat op 17-10-2021 22:08)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Staat bij Instellingen -> je naam helemaal bovenin -> iCloud, berichten uitgeschakeld? Daarmee kies je of je berichten in de cloud worden gesynchroniseerd of niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 16:11
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catherinevorlat
iPhone XR en IPhone 13 beiden IOS 15 net geüpgraded.

Ik heb al alle settings 20 maal gechecked en ik vind echt niet wat er fout zou kunnen zijn.
Heb zelfs de nieuwe 13 volledig gereset en opnieuw begonnen. 2 volle dagen ben ik hier mee bezig en ik vind het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:23
Bedenk even wat nog het nut is van het gebruiken van dezelfde Apple ID op beide telefoons. Als je de nieuwe telefoon aan een ander Apple ID koppelt dan ben je waarschijnlijk van het probleem af.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
Staat bij Instellingen -> je naam helemaal bovenin -> iCloud, berichten uitgeschakeld? Daarmee kies je of je berichten in de cloud worden gesynchroniseerd of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catherinevorlat
@Fuwor Ja, op beide telefoons staan berichten daar uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catherinevorlat
@Archer_VC10 Het nut van 1 Apple ID is simple! Ik betaal maar 1x voor een aankoop die ik op de 2 telefoons kan gebruiken. Anders moet ik alle subscriptions dubbel aankopen. Zo had ik het eerst gedaan toen ik m’n nieuwe kocht tot ik me realiseerde dat verscheidene van m’n favoriete apps betalende apps zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 22:56
Waarom gebruik je niet lekker 1 telefoon? De 13 is dualsim (esim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catherinevorlat
@Fuwor hoe komt het dat ik ook telefoon gesprekken, op beide zie… heb al 2 maal terug naar fabrieksinstellingen gezet omdat ik dacht iets over het hoofd gezien te hebben maar het lukt me niet de bug of fout te vinden😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catherinevorlat
@jwtje is idd een optie maar ik gebruik nu eenmaal graag m’n 2 telefoons… ☺️ Verslaafd wss? Ben bedlegerig en veel vrije tijd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
In jouw situatie zou ik dan een tweede account gebruiken samen met Gezinsdeling. Dan kan je ook apps delen (hoef je maar 1 keer te betalen) maar zijn andere zaken wel gescheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je moet toch even in de instellingen duiken.

Telefoon. Bellen via andere apparaten. Sta bellen toe via aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BlUlMCLR6Zx0V-nmXEXfHHG5Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oteQ1EoQ8DrXVKHbE02l9GMp.jpg?f=fotoalbum_large

Berichten. Stuur en ontvang via. Berichten alleen koppelen aan het telefoonnummer en niet aan het iCloud e-mailadres.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAYTJTzqmL4wzF5R6KyOkCQNPrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBvGeoKpta3qn4pm4xItEzMN.jpg?f=fotoalbum_large

En anders toch twee aparte icloudadressen aanmaken. Voor iedere telefoon één. Je kunt de Appstores op beide telefoons dan wel koppelen aan hetzelfde iCloud adres voor je aankopen.

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-10-2021 21:59 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catherinevorlat
@BillSpaarbank @Fuwor ik heb de oplossing gevonden!! Zoals jij zei bovenaan bij settings, m’n naam messages afvinken maar ook iCloud Drive en contacts! Bij contacts vraagt hij dan wel of je ze Will verwijderen dan doe je gewoon nee maar daarna zet je ze wel uit om nieuwe eventueel te syncen! In elk geval m’n probleem is na 2 dagen opgelost door de iCloud Drive ook uit te schakelen. Dat probeerde ik door jou advies voor de msgs, dus hartstikke bedankt
Pagina: 1