Scherm blijft hangen op moederboard logo (start niet op)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mioritmic
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 13:12
Hallo allemaal,

Mijn pc start niet meer op. Het scherm blijft hangen op het motherboard-logo. Ik kan ook niet in de bios, aangezien de keyboard geen connectie maakt op een of ander manier.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, waaronder het loskoppelen van de graphics card en mijn beide SSD's. Ook heb ik de RAM gecheckt (een voor een geïnstalleerd en tussendoor het systeem opgestart).

Tot mijn verbazing, maakte het systeem ineens connectie en hij startte weer op zoals gewoonlijk. Een dagje kunnen gamen, maar de volgende ochtend, hetzelfde probleem helaas.

Het volgende wat ik heb gedaan is, de SSD waar windows niet opstaat, helemaal eruit gehaald en het probleem leek daarmee opgelost te zijn, maar paar dagen later, weer terug bij af helaas.

Wat me nu opvalt is, als ik mijn graphics card loskoppel, start het systeem op zonder probleem, maar zodra ik hem uitzet, heeft die weer moeite om afscheid te nemen van het motherboard-logo scherm.

Ik weet geen raad meer, dus alle tips zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt!

Dit zijn de onderdelen van mijn nog geen 3 jaar oude pc:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Elite€ 172,95€ 172,95
1VideokaartenASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 OC edition€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internGigabyte AORUS RGB GP-AR32C16S8K2SU416R€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM750i€ 109,-€ 109,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 58,06€ 58,06
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 87,99€ 87,99
Totaal€ 428,-

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:05
BIOS van het moederbord volledig up to date?

• Mioritmic
Yes, dat heb ik gelijk ge-update toen ik er weer in kon, maar dat heeft helaas niet geholpen, aangezien het weer vastliep daarna.

Ik heb trouwens wel CMOS-batterij een paar minuten eruit gehaald na de update. Moet ik het nu weer updaten of blijft dat staan?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:47
Vaak heeft het niet doorstarten van de PC te maken met een niet meer goed functionerende voeding.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Mioritmic
Ok. Maar is het niet apart dat het wel normaal functioneert na het loskoppelen van de videokaart? Als het aan de voeding zou liggen, dan zou het helemaal niet meer opstarten neem ik aan? Of zeg ik iets verkeerds?

Ik hoor graag.