Hallo allemaal,
Mijn pc start niet meer op. Het scherm blijft hangen op het motherboard-logo. Ik kan ook niet in de bios, aangezien de keyboard geen connectie maakt op een of ander manier.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd, waaronder het loskoppelen van de graphics card en mijn beide SSD's. Ook heb ik de RAM gecheckt (een voor een geïnstalleerd en tussendoor het systeem opgestart).
Tot mijn verbazing, maakte het systeem ineens connectie en hij startte weer op zoals gewoonlijk. Een dagje kunnen gamen, maar de volgende ochtend, hetzelfde probleem helaas.
Het volgende wat ik heb gedaan is, de SSD waar windows niet opstaat, helemaal eruit gehaald en het probleem leek daarmee opgelost te zijn, maar paar dagen later, weer terug bij af helaas.
Wat me nu opvalt is, als ik mijn graphics card loskoppel, start het systeem op zonder probleem, maar zodra ik hem uitzet, heeft die weer moeite om afscheid te nemen van het motherboard-logo scherm.
Ik weet geen raad meer, dus alle tips zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt!
Dit zijn de onderdelen van mijn nog geen 3 jaar oude pc:
Mijn pc start niet meer op. Het scherm blijft hangen op het motherboard-logo. Ik kan ook niet in de bios, aangezien de keyboard geen connectie maakt op een of ander manier.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd, waaronder het loskoppelen van de graphics card en mijn beide SSD's. Ook heb ik de RAM gecheckt (een voor een geïnstalleerd en tussendoor het systeem opgestart).
Tot mijn verbazing, maakte het systeem ineens connectie en hij startte weer op zoals gewoonlijk. Een dagje kunnen gamen, maar de volgende ochtend, hetzelfde probleem helaas.
Het volgende wat ik heb gedaan is, de SSD waar windows niet opstaat, helemaal eruit gehaald en het probleem leek daarmee opgelost te zijn, maar paar dagen later, weer terug bij af helaas.
Wat me nu opvalt is, als ik mijn graphics card loskoppel, start het systeem op zonder probleem, maar zodra ik hem uitzet, heeft die weer moeite om afscheid te nemen van het motherboard-logo scherm.
Ik weet geen raad meer, dus alle tips zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt!
Dit zijn de onderdelen van mijn nog geen 3 jaar oude pc:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Elite | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 OC edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Gigabyte AORUS RGB GP-AR32C16S8K2SU416R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750i | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 58,06 | € 58,06 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 87,99 | € 87,99 |
| Totaal | € 428,- | |||